Wie redt Rothilde?!?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 22:30

niet dat t weet. Hij heeft t gewoon helemaal gehad. Boerenmentaliteit ofzo. Stug vol blijven houden.

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 22:35

Moosje schreef:
Sorry voor het lange verhaal maar dan weten jullie iig hoe het zit. Theo is echt geen slechte vent, maar hij is het gewoon zat.



Geen slechte vent??????? T'is een rasechte kl**tz*k als hij dat doet. Er is notabene iemand die oprecht belangstelling voor haar heeft.

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 22:41

K weet t... Hij bedoelt t niet verkeerd. Lastig uit te leggen

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 22:48

Moosje schreef:
K weet t... Hij bedoelt t niet verkeerd. Lastig uit te leggen


Hij bedoeld het niet verkeerd maar maakt haar toch dood? Iets klopt er hier niet.
Is geen aanval op jou hoor Moosje Knipoog maar ik kan hier zo g*dvergeten kwaad om worden. Laat iemand lekker zelf beslissen of die met dit probleem opgezadeld wil worden.

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 22:52

Vind ik ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 00:35

Ik heb zelf 3 paarden met zeer hevige zomerexzeem (tot bloedens toe) en wij zijn zelf aan de slag gegaan met homeopathische middelen. We gebruiken Allergitum en culivetsem van VSM en dit werkt vreselijk goed. We hebben een test laten doen bij een vrouwtje om te kijken op welke middelen onze paarden het beste zouden reageren. Naast deze middelen geven we ze iedere dag knoflook en een scheut appelazijn. Dit voor de vlieg-werende werking van de knoflook, en de bloedzuiverende werking (lees snelle afvoer van gifstoffen) van de appelazijn.
Onze paarden staan in een gebied met zeer veel van die rotvliegjes en wij hebben niet de luxe om een stal te hebben, dus de keuze om ze op stal te zetten is er niet. Dat vrouwtje beloofde ons dat de paarden na 2 jaar gebruik van die 2 homeopatische middelen de paarden zomer-exzeem vrij zouden zijn, en na 1,5 jaar zijn ze er voor 80% vanaf! Ze schuren maar heeeel af en toe, maar hebben nu zelfs weer een prachtige staart! En dit alles zónder dekens enzo.

Nog 1 opmerking die ik wilde maken over de prijs van het paard... Het mag dan een raspaard zijn, maar een paard dat zó heftig reageerd op de zomer-exzeem waardoor het bijna onbruikbaar wordt, is een nagenoeg waardeloos paard. Wanneer je bijv. een volbloed arabier zou willen kopen die alleen maar mooie papieren heeft en zo onhandelbaar is dat je 'm niet veilig de straat over kunt brengen; is het paard gewoon niets waard.
Voor een paard met een enorm stalgebrek betaal je ook minder dan voor een braaf paard wat goed handelbaar is.
€ 1000,- is nog best veel geld; zeker voor een paard waar je zoals ik het begreep niet veel mee kan.

Een paard kan best veel jeuk hebben en daar vervelend van worden; dat heb ik ook gemerkt bij onze eigen paarden; maar onhandelbaar worden ze er niet van. Ik denk dat je dat aan een ander gedrags-probleem zou moeten toeschrijven.

Ik vind het bovendien vreselijk egoïstisch van die boer om er nog geld voor te willen vragen. Als hij een beetje redelijk was geweest had hij het paardje gratis af te halen aangeboden. Het scheelt hem namelijk ook kosten per maand, dus wat dat betreft gaat hij er zelfs op vooruit als hij 'm gratis weg zou geven! Wij hebben dit ook gedaan pas geleden met een haflingertje. Dat kregen we brood en broodmager aangeboden omdat de weide van de mensen waarvan het diertje was per 1 mei opgeleverd moest worden en de paarden dan dus weg moesten. We hebben het diertje opgevangen en gevoed en daarna tegen ontworm en hoefsmidkosten (€ 40,-?)aan een kennisje gegeven die een leuke pony zochten als maatje in de wei en om heeel af en toe in te spannen. Zo kan het toch ook? Gekke boer.

Nou ja.. ik hoop voor het paardje dat 't goed met 'm afloopt. Het zou fijn zijn als ie een plekje aan zee zou kunnen vinden, en ik hoop dat die boer zijn leven beterd, want zo iemand is geen paarden waard. We zullen hém eens naar de slager brengen als hij incontinent en dement begint te worden! hahahaha

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 11:20

Het kost hem niks. Hij heeft zelf land,op stal staan ze niet, hooi komt van eigen land. Krachtvoer krijgen ze (bijna) niet. Alleen hoefsnid en 1 x per jaar wormenkuur. Doen alle boeren hier maar 1 x per jaar.
Vanwege de pijn en jeuk kun je op sommige plaatsen nauwelijks aan haar zitten.
Ik zou zeggen voor het adres pb je maar en je kunt langskomen en eens proberen of je zelf iets kunt bereiken. Ik weet t anders ook niet meer. Dat van het op papier zetten heb ik ook al voorgesteld maar dat is'niks waard' zoals hij zei.

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 11:38

bij de boer waar ik rij gaat hij niet eens naar de hoefsmid en krijgt hij niet eens een wormenkuur!Dus zo slecht had hij het nog niet....
wel jammer want het was best een mooi beestje

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 11:40

Hypofocus schreef:
Nog 1 opmerking die ik wilde maken over de prijs van het paard... Het mag dan een raspaard zijn, maar een paard dat zó heftig reageerd op de zomer-exzeem waardoor het bijna onbruikbaar wordt, is een nagenoeg waardeloos paard. Wanneer je bijv. een volbloed arabier zou willen kopen die alleen maar mooie papieren heeft en zo onhandelbaar is dat je 'm niet veilig de straat over kunt brengen; is het paard gewoon niets waard.


geen enkel paard is waardeloos! Je kan er meestal nog wel weer een normaal paard van maken maar je moet er ook je best voor doen.En deze boer wil er niet veel geld aan uitgeven dus kan het ook geen leuk paard worden.Je moet er wel wat voor over hebben.Je moet niet denken dat een paard niet beter kan worden

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 12:11

Ben ik het helemaal mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 12:47

Ik bedoel er niet mee te zeggen dat het paard dan ook "zonder waarde" blijft, maar voor een koper is het erg on-interessant om een zeer moeilijk handelbaar dier te kopen voor een "relatief" hoge prijs. Voor de verkoop is het dus "waardeloos" maar niet "zonder waarde"... zeg maar... snappie?

Nomy_Baby
Berichten: 354
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 12:55

sorry maar er zijn mensen met intresse in het dier Lips are sealed waarom zeg je dat neit gewoon of geef je t adres en als ze t de moeite waard vinden gaan ze met de boer praten en zeggen dat ze t graag willen en het geen last is.... je kan NIET zomaar opgeven! sorry dit vind ik TE erg! Het kost hem nix.. nu kan hij er geld voor krijgen zeg dat maar tegen hem, sorry hoor is niet als aanval op juo bedoeld moosje, maar ik begrijp die man gewoon helemaal NIET!!
KiZz...

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:11

PRINT DEZE PAGINA UIT EN STOP 'M DOOR Z'N BRIEVENBUS!
Die iid geval iets!
Hij heeft misschien niet door wat er allemaal voor belangstelling voor dat paard is!
IK zou het echt doen als ik jou was!

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 13:34

Kom maar langs met zn allen. Dit door de brievenbus gooien werkt niet. Weet ook niet wanneer Ro weggaat. Met OV station Amersfoort Schothorst, of vanaf Amersfoort CS bus 101 of 103

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:36

? ok?
langskomen...... Scheve mond haha Lips are sealed

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 13:40

Kom maar!

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 13:40

Wel met trailer!

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:50

Ik heb niet echt door wat je bedoelt... Verward

Nomy_Baby
Berichten: 354
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:55

ik zou zo langs komen als ik een auto en een trailer heb... de eigenaar van mijn verzorg paardjes wil er neit nog een paard bij jammer genoeg! anders was ik zó gekomen! maar ik kan nix voor je doen!
KiZz...
hopelijk andere mensen wel

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 13:56

kan je dr ophalen...

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 15:39

Cayesjuh, ga zo snel mogelijk naar die boer toe, please doe het voor mij!!!!!
Red die merrie!

truusbertha

Berichten: 162
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Dieren (joepie eindelijk!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 16:10

pfff, wat een verhaal! Ik hoop dat het goed komt....
By the way: een middeltje tegen vliegen e.d. : azijn, met citronella olie (klein flesje kruidvat) en wat water in een plantenspuit!!

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 16:31

Hey mo!!!
Wat een gekut heb jij ook altijd met paarden! Lijkt wel of wij allebei evenveel geluk hebben met paarden als je begrijpt wat ik bedoel, ik heb nu ook weer gedoe met dat paardje wat ik wou kopen ( uka) maar dat wist je al. I.i.g. veel succes en als ik je ergens mee kan helpen, je heb mn nr! Uit je verhalen weet ik hoe die vent is en ik snap dat je dan met allerlei redenen kan komen maar dat ie toch niet luistert... Zucht, een echte boer he! Nogmaals, ik doe alles om je te kunnen helpen, mayB een idee om iets met de klas te regelens?
Toi toi toi en hopelijk tot snel!!! Grtz Kriebeltje

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 16:49

Ik vind dit echt te belachelijk voor woorden.
Hij kan die pony verkopen, voor een hogere prijs dan de slachtprijs, maar hij kiest toch voor de slager?????
Vaag.....

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 16:57