met paarden werken in amerika

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

met paarden werken in amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 02:03

hey everybody!

ik probeer every once in a while even wat van me te laten horen, en this is the time!

ik zit inmiddels alweer ruim 5 weken in The States, en as donderdag is het zelfs 6 weken. *slik* de tijd vliegt voorbij, maar om eerlijk te zijn is het maar goed ook. Begrijp me goed, het is superleuk hier, en ik vind het heerlijk hier te zijn met kinderen en de paarden... Maar het is gewoon supervermoeiend werk. En zwaar, zowel letterlijk als figuurlijk.

Daartegenover staat dan wel weer dat ik over 11 dagen (en voor degenen die dit op woensdag lezen: 10 dagen) ga reizen! Samen met Kathy uit Duitsland en Mikaela uit Zweden ga ik de Westkust van dit schone land opzoeken. Allereerst vliegen we vanuit Boston naar Las Vegas (wieeehoe!) om daarna verder te reizen naar San Diego, LA en NYC. Jaaaa ik heb er zin in!

De paarden die we hier hebben zijn superknollies. Quarterhorses, thoroughbreds... ik begin ze nu eindelijk uit elkaar te houden Haha!
De paints zijn ook schitterend, maar hier zijn ze wat voorzichtig om een paard een paint te noemen omdat het zowel een kleur is als een ras, en een paard dat een paint is ook altijd thoroughbredbloed in hem moet hebben... errug verwarrend allemaal! Verward

Gisteren ben ik even op bezoek geweest bij een van onze rijinstructrices. Zij woont echt in mijn droomhuis: onwijs veel land, een schitterend huis en heeeeel veel dieren (paarden, honden, katten). Zij heeft een paardenrescue, wat betekent dat ze paarden opvangt waar anderen geen sh*t om geven. Ze heeft er leuke diertjes tussenzitten, maar ook paarden die zo van de meattruck zijn gekomen. Ze heeft nu 8 paarden.

Ik wil overigens hierbij even een oproepje doen, omdat zij mensen nodig heeft voor haar paarden. Het is op vrijwillige basis, maar ertegenover staat wel dat je kost en inwoning krijgt. Wat je eigenlijk moet doen is helpen met de paarden (er zitten een aantal jongere paarden tussen die beleerd moeten worden, en wat oudere die veel aandacht mogen krijgen Haha! en wat leuke die bereden moeten worden), uitmesten (tsjah daar ontkom je niet aan), en af en toe wat helpen met het huishouden, maar niet veel. De farm is in Oakham, MA en is owned by Betsy (ben dr achternaam even vergeten), die overigens echt een schat is! Ze is altijd positief, en ze zou het heerlijk vinden om eventueel iemand uit Nederland te mogen ontvangen -uiteraard op voorwaarden: je moet 18 zijn en verstand hebben van paarden. Ik zou het zo doen als ik niet met de Uni begon in September. Zelf denk ik erover om dit per 2005 te doen (of eerder als mn studie niet bevalt).

maar goed, het wordt tijd om af te sluiten en mee te gaan spelen met Capture The Flag. Lots of love, and I hope you guys could pass on my oproepje Lachen because I promised Betsy I'd help her find someone to work. Com'on, it's working in The States with horses... Great and nice ones Lachen and in a nice family.
Fleur

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 03:38

He wat grappig, ik zit nu voor 3 maanden in amerika (voor een stage) Haha! .

Als ik alleen was geweest had ik dat absoluut gedaan. Maar ik merk dat ik mijn vriendje, paardje en katten wel ontzettend mis hier. Maar het zou wel een geweldige ervarign zijn.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 06:51

Zo hee,jullie zoeken het niet bepaald naast de deur Haha!
Wat heerlijk lijkt me dat,oooit ga ik ook nog eens in Amerika werken.
Geniet ervan! OK dan!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 06:55

Als ik niet zoveel pony's hand, geen vriend, geen honden en geen werk...zou ik het zo gaan doen. Maar nu heb ik teveel verplichtingen en bovendien heb ik mijn eigen paardjesparadijs hier in nederland!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:41

Heey gaaf hoor, het zal wel een hele ervaring zijn!

Phanthasm
Berichten: 1
Geregistreerd: 21-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 14:20

Oh wat leuk, ik ben 18 en precies even opzoek naar iets anders voor een langere periode. Paarden + Amerika is dus voor mij perfect, ik heb je gelijk een prive berichtje gestuurd voor misschien verdere inlichtingen. Lijkt me gaaf !!!