eerste keer "rijden" op mijn paard.

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

sammetje

eerste keer "rijden" op mijn paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 21:22

Vandaag was het dan zover. Om 19.15 uur hadden ik en Annelie onze eerst les. Tot nu toe had ik slechts een keer op haar gezeten en had toen twee rondjes aan de hand gestapt.

Ik was de hele dag al zenuwachtig. Was vanmiddag al naar stal geweest om haar lekker te poetsen en alvast een keer met zadel op te longeren. Ze was met longeren enzo heel braaf maar verder had ze haar help, alles is hier eng bui.

Om 18.30 uur liep ik het weiland weer in om haar te halen. Nog even een borsteltje over haar heen gehaald en in alle rust opgezadeld. Om 19.10 uur waren we er helemaal klaar voor en ben ik in de bak alvast wat aan de hand gaan stappen.

Om 19.15 uur begon mijn les. Eerst even met de instructrice besproken wat Annelie allemaal al wel en niet kan. Begonnen met een aantal keer op en af stijgen en met wat zwaaiwerk van mijn benen over haar heen. Ze vond het allemaal prima.
Toen stappen.....mijn instructrice liep eerst nog een stukje mee maar trok zich daarna terug. Toen moest Annelie op haar eigen benen lopen en dat vond ze toch wel moeilijk!! Uiteindelijk heb ik op beide handen wat gestapt en rondgestuurd. We hebben zelfs op beide handen wat stukjes gedraafd! Eerst begreep ze de bedoeling niet zo goed maar ze pakte het heel snel op.

Het was zo ontzettend leuk, en ze was zo ontzettend braaf. We waren aan het eind van het lesje allebei erg moe maar wel heeeeeel tevreden.

A.s donderdag ga ik weer even met haar oefenen, kijk er nu al naar uit!

Ben gewoon zooooo ontzettend trots op mijn beestje! OK dan!

pimmetje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:36

ja... wat doet dat paard het goed zeg !!!
tip: vandaag of morgen doet je wel een keertje vervelend. maar ga haar dan niet straffen.. want ze weet niet hoe het wel moet..
blijf altijd rustig en beloon haar wanneer ze goeie dingen doet <<

maar heeeeel veel plezier verder en ik hoop dat je ons op de hoogte houd met je paard....

veel plezier

x

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 21:51

Ja ze gedroeg zich werkelijk voorbeeldig! Ik heb dat dan ook om de paar seconde aan haar verteld! Ze heeft zelfs twee snoepjes als beloning gehad. En dat is heel wat aangezien ik haar dus bijna nooit verwen met lekkere dingetjes!

Ik denk ook wel dat als ze binnenkort wat zekerder van zichzelf is ze wel gaat testen wat ze allemaal kan met mij op haar rug! Zo'n type is het namelijk wel!!! Schijnheilig

Maar zit nog steeds helemaal blij en trots te zijn hier!

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:17

Gaaf joh!!
Goed hoor dat het zo gaat OK dan!
Ik ga over n tijdje ook n hafje inrijden...hoop dat die net zo voorbeeldig als die van jou is Haha!
Alleen streken komen meet\stal later haha

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie