The day after 37 kilometer

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

The day after 37 kilometer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 08:58

Gisteren via de NRSV een rit van 35 km gemaakt. Was echt heel leuk.

We zijn om half zeven van stal vertrokken en waren rond 9 uur in Heerde waar vandaan de rit zou starten. Om kwart voor 10 zijn we gestart. De route staat op een blaadje en het is best lastig om die al rijdend te volgen. Je kunt daardoor niet echt tempo maken en we zijn ook 2 x verkeerd gereden.

(Hoe is dat bij endurance geregeld?)

Na 2 uur en drie kwartier uur hadden we de eerste 26 km gereden en kwamen we op de lunchplaats. Dat was echt super geregeld: voor de paarden water en een plek om te grazen. Voor ons heerlijke belegde boterhammen, bowl, appels en van alles te drinken.

Na een uurtje zijn we verder gegaan met de laatste 11 km. Hier moesten we echt zoeken en zijn we uiteindelijk goed uitgekomen, hier hebben we dus anderhalf uur over gedaan.

Na aankomst de paarden lekker afgespoeld op de stal waar we waren begonnen en ze lekker te eten gegeven. Na een half uurtje was Maddox hartslag 41 dus dat was in ieder geval ok.

Toen weer 2,5 uur naar huis rijden, nog even in de molen gezet.

Vanmorgen stond hij al weer vroeg in de molen en hij zag er goed uit. Hij gaat nu op de wei en dan vanmiddag nog even wandelen.

Ik vond het voor een eerste keer super en ook Maddox hield het volgens mij goed vol.

De rit was heel goed georganiseerd en ik vind zo'n pauze in het midden echt wel heel leuk. Ik denk dat ik binnenkort weer een keer ga!

Ik heb eigenlijk niet echt veel last, ik voel mijn schouders (omdat ik wat voorover zit) en mijn kuiten maar verder voel ik me goed.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 11:37

heee en nog geen eens pijn in je kont, goed hoor haha.
fijn dat het leuk was, mooie omgeving eigenlijk ??? in de bossen ???

nu wel gelukt met de hartslagmeter ????

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 12:35

Nee hartslagmeter niet meegenomen, ik wilde genieten en niet geirriteerd op dat ding kijken Knipoog

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

remi

Berichten: 1713
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 13:34

Klinkt heel erg leuk en nu een erg blonde vraag ( denk ik) wat is de NRSV?

Zidane Prix st Georges + 6 Inter1 +1
Snowpuppe's W-double-you Z2+14 verkocht naar Amerika
Da Vinci ZZ-LICHT +36 ZZ-zwaar+12 Prix st Georges+5 Inter 1 +5 inter2 +1 Grand-Prix startgerechtigd!

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 13:53

nederlandse ruitersport vereneging

Icelandics
They grow when you get on

Avanti_haf

Berichten: 427
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Katwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 14:12

haha, wel leuk hoor zon lange rit!

maare bij endurance is de richting die je moet rijden steeds aangegeven door wit, rood of geel tape
wit= links
rood= rechts
geel= rechtdoor

dus dat gaat wat gemakkelijker dan kaartlezen!!

groetjes Rianne

Wij hebben een nieuwe hobby.... paardenvoetbal... zie topic paardenvoetbal in haw

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 14:33

Heerlijk he in heerde rijden!! Ik ga er ook snel weer heen met mn paard! Voor mij is dat klein stukje met de trailer!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 08:14

Ik vond het in ieder geval door de NRSV heel goed georganiseerd. Vooral het water voor de paarden tijdens de pauze en de mogelijkheid om na de rit je paard af te spoelen. Bij endurance moet je dat soort dingen denk ik zelf meenemen toch?

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 20:57

o wat leuk voor je!Endurace lijkt mij echt helemaal top!!veel suc6 verder!!!!

Beauty is my business... wimperextensions,kunstnagels,epileren met touw, workshops en opleidingen!Salon Angel Eyes...is were the magic happens

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 23:12

Dat hebben jullie netjes gedaan, 35 km! En dan moet een klasse 1 geen problemen opleveren voor jullie! Lachen

Bij endurance is de route aangegeven met gekleurd tape, zoals hierboven al is gezegd. Wel is het handig om zelf onderweg het routekaartje mee te nemen dat je bij je programmaboekje krijgt (en een kopie te maken voor je grooms Haha!) voor het geval je onderweg een lintje mist.

Bij endurancewedstrijden heb je ook veel water. Op de P/A en vetgate moet dat sowieso verplicht aanwezig zijn in de vorm van bijv. een kraan of een grote watertank. Onderweg staan er bij sommige wedstrijden speciekuipen met water, maar dat is niet bij alle wedstrijden zo. Dan is het idd handig als je grooms water bij zich hebben.

En of je je paard kunt afspoelen na de rit, dat hangt helemaal van de locatie af. De wedstrijden in Kootwijkerbroek starten vanaf Onder de Kastanje, daar zijn meerdere afspuitplaatsen. Bij sommige andere wedstrijden (Holten bijvoorbeeld) zorgt de organisatie zelf voor waterslangen. Maar er zijn ook wedstrijden waarbij dat niet kan, puur omdat die voorzieningen er niet zijn. En dan is het idd handig als je zelf jerrycans met water bij je hebt zodat je je paard bij de trailer kunt soppen. Een kraan is altijd wel aanwezig, dus water 'bijtanken' als je kannen leeg zijn is nergens een probleem.

Ik ken trouwens de NRSV alleen van naam en van verhalen. Heb idd wel eens gehoord dat ze dit soort ritten organiseren met veterinaire begeleiding. Best een goede zaak IMO! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 08:45

Dat is fijn om te horen dat er bij de endurance dus ook water is, want dat vond ik eigenlijk het belangrijkste. Ik wil beginnen met Maddox leren drinken uit een emmer want hij drinkt eigenlijk alleen maar als zijn maatje ook al uit dezelfde bak heeft gedronken, dat is zonde! Ik ga hem denk ik vanaf nu elke dag water uit een emmer geven met een lekker smaakje ofzo, even over nadenken.

Ik vond het in ieder geval super om te doen.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:09

Hee wat leuk! je bent dus bij mij op stal vertrokken! Gelukkig hadden jullie er mooi weer bij.

Richt je paard recht en rijd het voorwaarts


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: inge_romeo, Jaydee_WP, KirstenHorse, onpaard, Symke, Twist1991 en 31 bezoekers