Drama met wormenkuur :)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:45

dutske schreef:
gaat het dan niet om een broodje te nemen, een gat in te maken, wormenspuit erin, gat weer toe maken (met het brood dat je eruit gehaald hebt, of met iets anders)
honing erop om de geur te verdoezelen, en zo te voeren?


Nee, dan spugen ze het brood met de wormenkuur er in weer uit (denk ik)

Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:46

Tiq zou volgens mij het liefst willen dat ze een paar honderd kilo zwaarder was. Ze vindt de wormenkuur heel lekker en likt zelfs de hele spuit schoon. Mijn verzorgshetlander Polly is ook zo makkelijk. Peppy houdt er niet van, maar doet ook niet echt moeilijk. Ginger een wormenkuur geven is echter een verschrikking, maar met heel veel geduld lukt het bij haar ook wel.

Allemaal heel veel succes om de komende wormenkuren weer naar binnen te krijgen Tong uitsteken.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:34

Jordy is alleen onwijs vervelend met een wormenspuit als de stalhouder hem geeft Haha! Alle paarden worden hier tegelijk ontwormd, en dat wordt door de stalhouder gedaan. Tenminste, bij alle paarden behalve Jordy Haha!
Hij krijgt hem niet eens te pakken in zijn uitloopje (van 10x5), en in de wei al helemaal niet. Als hij hem al te pakken krijgt doet Jordy er alles aan om die spuit maar niet naar binnen te krijgen.....
En verder kan echt iedereen hem een wormenspuit geven, braaf koppie omlaag, spuit in het bekkie, klaar. Hij heeft alleen echt iets tegen de stalhouder.....

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 09:12

Onze paarden zijn best braaf. Voltrack kijkt altijd heeeel verbaasd als je met de spuit de stal in komt lopen, als het erin zit moet ie nog even nadenken en gaat ie lopen smakken. 'Ieeelll wat is dit vies!' Ja, dat is wormenkuur Voltrack Haha!
Patent is ook gewoon heel braaf, die doet helemaal niet moeilijk. Jopie was op zich ook heel braaf tot we een keer een ander merk aan m gegeven hadden... Sindsdien tuft ie altijd de helft weer uit... Dus kreeg ie altijd maar gewoon de hele spuit, dan kreeg ie iig genoeg Haha!

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:05

Avanti is ook al zo erg met wormenkuren geven. Als ie dat ding al ziet dan staat hij al met zijn kont naar je toe en no way dat je bij zijn hoofd komt. Misschien wel een goed idee met dat appelmoes geven ik zal volgende keer de spuit bewaren kan je hem misschien weer bijvullen (of kan dat niet?)

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:21

mickey moest hem gister weer,staleigenaar kwam net door de gang,dus die werd het slachtoffer Haha!

mickey zag ons al samen naar der toe komen,en de liep meteen achter in het hoekje van de stal... Ach gut

toch wel goed gelukt Lachen
vroeger wou ze erna ook niet meer eten want was ze zo beledigd,maar ze heeft bijna twee maanden lang twee keer per dag medicijnen via een spuit naar binnen gekregen gehad,nu is ze er gelukkig niet meer echt beledigd van.

Dusi

Berichten: 750
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 13:54

Dusica is ook zo'n tut. Zodra ze het idee krijgt dat het wormenkuur tijd is, komt ze in opstand. Bij de spuit gooit ze haar hoofd omhoog ef slaat ermee tegen jouw hoofd. Op een broodje met heeeel veel appelstroop, dan gaat het broodje zo het stro in. Door de appelmoes blieft ze het ook niet.
Ik laat het nu door de staleigenaar doen. De eerste keer moest er een touwtje om haar neus en flink boos doen na een flinke trap op zijn teen te hebben gekregen. De tweede keer ging al zonder boos doen en nu lukt het al zonder touwtje. De volgende keer houdt hij hem vast en geef ik de spuit. Ik ben benieuwd.

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 19:20

IK weet waarom hij dat doet!! hij heeft bij ons in keertje aanvaring gehad met Offspring.. Offie had bij Kan toen 3 voortanden er uit getrapt.. Onder verdoving zijn de restandjes er uit gevist en we moesten veel spoelen wat natuurlijk pijn deed.
Dar voro was het nooit een probleem die wormekuur. maar door dat gehannes in zijn mond is hij panisch geworden..
Gelukkig heeft hij niks aan zn tanden over gehouden en heeft hij zn grote mensen tanden er al weer voro terug

( voor alle duidelijkheid.. Kane is van mij geweest)

Fantabulouss

Berichten: 3355
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 20:50

tjah ...gelukkig doet die van mij aardig normaal..
Maar ik heb wel grappige taferelen gezien ermee Tong uitsteken

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 21:21

Cayusejuhh schreef:
IK weet waarom hij dat doet!! hij heeft bij ons in keertje aanvaring gehad met Offspring.. Offie had bij Kan toen 3 voortanden er uit getrapt.. Onder verdoving zijn de restandjes er uit gevist en we moesten veel spoelen wat natuurlijk pijn deed.
Dar voro was het nooit een probleem die wormekuur. maar door dat gehannes in zijn mond is hij panisch geworden..
Gelukkig heeft hij niks aan zn tanden over gehouden en heeft hij zn grote mensen tanden er al weer voro terug

( voor alle duidelijkheid.. Kane is van mij geweest)


Zou heel goed kunnen dat het daar mee te maken heeft maar verder kan ik wel alles met hem doen bij zijn mond . Maar ik ben ook de enigste die dat kan. En een wormenkuur zal wel niet zo heel erg lekker smaken denk ik Lachen DA is nog steeds een drama .