Paard te huur :\ --> Help?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Paard te huur :\ --> Help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 13:12

[VvdD] Zoektocht in Egmond...
[ITP] Devi... uh... Billy gevonden!

Korte samenvatting van voorgaande topics:
Ik moest mijn paard verkopen, hij werd doorverkocht, en de nieuwe eigenaren werden niet aan mij doorgegeven. Omdat ik hem nog wel op wilde zoeken, ben ik een zoektocht gestart, in de omgeving waar ie ongeveer zou staan. Daarmee heb ik hem uiteindelijk gevonden.

Toen ik hem op ging zoeken heb ik een deal met de eigenaresse gesloten, omdat hij weer verkocht zou moeten worden. Ik zou kijken of ik hem tijdens mijn studie zou kunnen betalen, zo ja, dan zou ik hem kopen, zo niet, dan zouden ze toch naar een andere koper moeten zoeken, maar dan zou ik op de hoogte gebracht worden van z'n nieuwe adres.


Dinsdag sprak de dochter, het meisje dat hem rijdt, mij op MSN aan. Ik was bezig, dus had niet door dat ze wat zei, en ze was alweer offline voordat ik kon reageren.

Ze zei dat ze een nieuw paardje had gekocht, een arabier, en dat ik Devil/Billy direct op mocht komen halen, maar 'm dan pas begin volgend jaar betalen... Om onze overeenkomst nog maar 'n beetje na te komen. Hij moest namelijk wel direct weg, want ze kunnen geen twee paarden onderhouden.

Ik schrok me natuurlijk rot. Ik kan hem nu helemaal niet ophalen, want hier in Leiden is onmogelijk zo snel en zo goedkoop stalling te vinden. En wat nou als ik hem tijdens mijn studie niet zou kunnen onderhouden? Dan zou ik hem weer moeten verkopen, net als vorig jaar. Dat zou voor hem de 5e keer zijn in iets meer dan een jaar tijd... Scheve mond

Later die middag kwam ze opnieuw online, dit keer werd het een gesprek. Ik reageerde rustig (al zat ik niet al te rustig achter m'n pc) en bleef reeel en vertelde dat ik hem niet zou komen ophalen, omdat dat gewoon onmogelijk was. Haar reactie was echt heel vaag, dat ik helemaal niets voor hem overhad, dat het best kon, hem nu ophalen, en dat hij dan aan iemand anders verkocht zou worden want ik gaf toch niets om hem.

Ik dacht aan de overeenkomst... Dat ze geen twee paarden konden onderhouden wisten ze al, en ze zouden wachten met een ander paard kopen tot Devil/Billy naar mij (of iemand anders) verhuisd was.

Na een zooi oplossingen van Lieke en m'n vriend, en heel veel getroost, ben ik naar bed gegaan, en heb daar uren wakker gelegen over de hele situatie. De meest gangbare oplossingen waren:
- hem nu kopen, in Driebergen zetten, waar Lieke hem wel zou kunnen onderhouden, officieel zeggen dat hij van mij is, maar hem eigelijk grotendeels van Lieke laten zijn. (Dit omdat ze al een paard heeft, en anders haar ouders op haar dak krijgt.)
- hem nu kopen, en in Rijnsburg (waar m'n vriend woont) weggeven aan kennissen van zijn zus. Dan zou hij een thuis hebben, en zou ik makkelijk hem kunnen opzoeken.

De volgende dag kwam de dochter weer online. Ik had het gesprek van de vorige dag geeindigt met "kan ik je moeder bellen, of kan zij mij bellen?" omdat met het 12-jarige meisje praten bar weinig zin had. Dus toen ze dit keer weer tegen me aan begon te praten, had ik niet veel behoefte om iets terug te zeggen.

Maar ze begon met "sorry van gisteren, en ik heb een ander aanbod", en dat maakte me toch wel nieuwsgierig. Wat ze nu wilden gaan doen, is hem verhuren, totdat ik hem kan kopen. Voor 50 euro in de maand (waar ze 45 euro stalling betalen). Hij stond te koop voor 800 euro (waar hij meer dan 600 echt niet waard is, eerder 500). Ik heb maar geantwoord, dat ik het een goed idee vond, en ze maar moest kijken of ze iemand kon vinden...

Ik wist echt niets anders te antwoorden, ik weet ook helemaal niet meer of ik nog wel iets moet geloven van wat er door dat kind gezegd wordt. Maar ik geef zoveel om die pony... En ik zou hem zo graag weer in mijn buurt willen hebben...
Aan de andere kant, als ik een paard kan onderhouden, waarom zou ik dan Devil kopen, en niet een paard wat ik zelf ook kan rijden?

Ik weet het echt niet meer, wat zouden jullie doen in deze situatie?

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 13:21

Dat is nogal een lastige situatie...

Ik zou persoonlijk van zo'n meisje van 12 barweinig geloven en eerst met de ouders willen spreken. Ik kan me moeilijk voorstellen dat een meisje van 12 dat soort zaken allemaal zeg mag regelen?!

Daarbij kan Devil toch beter naar een ander baas die wel nog op hem kan rijden? Of is er iets mis met hem.
Ik weet natuurlijk niet het hele verhaal erachter..

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 13:22

maar je kunt op devil dus niet meer rijden? Ik zou naar nieuwe eigenaars gaan zoeken in jouw omgeving, terug kopen vind ik een beetje egoistisch, ik snap het wel, maar je hebt er zelf ook niet zoveel aan, en ik merk aan je dat je wel graag wilt rijden!

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 13:47

Ik kan hem zelf niet rijden, omdat ik veel te groot en zwaar voor hem ben. Ik wil zeker graag rijden, maar dat kan ook wel op 'n manege.

Ik geloof dat dat kind haar moeders mening vertolkte...

Als ik hem koop, komt Lieke hem rijden, en probeer ik een ander "kleintje" (no offence Lieke) te vinden voor de dagen dat Lieke niet kan.

(Het hele verhaal erachter staat in m'n profiel)

Avanti_haf

Berichten: 427
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Katwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 17:29

als je hem terug wil halen ,kan je proberen hem op het land te zetten bv in valkenburg of zoiets

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 09:24

Maar ik verhuis eind Augustus naar Wageningen, dan heb ik er niet heel veel meer aan als hij in Valkenburg staat... En in Valkenburg is stalling ook heel zo makkelijk nog niet, en betaal je voor alleen land ook al heel veel.

Als ik hem nu al naar mij toe haal, maar hem niet kan onderhouden tijdens mijn studie, moet ik hem weer verkopen, en dat wil ik al helemaal niet.

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:05

Nou voor dat land betaal je 100 euri's per maand en je kan hem toch gewoon laten staan in aug en sept.
Er zijn altijd wel mensen die een oogje in het zeil houden hoor. En dan kan jij een oplossing zoeken.
Het is denk ook een geruststelling voor jou als hij gewoon van jou is.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 17:57

Ik heb een paard en een shet die ik zelf betaal tijdens mijn studie Woon alleen nog wel thuis dus dat scheelt wel....maar je kunt hem toch ergens in de wei zetten? Kost meestal helemaal niet veel en daar is ie vast wel happy.

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:51

Ik zou in ieder geval zorgen dat ik eerst die moeder sprak. Verder moet je zelf bedenken wat jou de beste oplossing lijkt, dit is wel een moeilijke situatie..

paars

Berichten: 5559
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 19:07

inderdaad even de moeder bellen, je hebt het tel.nr toch nog wel? Geen afspraken maken met de 12-jarige hierover, wie weet heeft ze niets overlegd!!!

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 10:43

De dochter sprak heel duidelijk voor haar moeder. Tijdens het eerste gesprek heeft ze tussendoor haar moeder ook gebeld... Ik heb alleen haar telefoonnummer, niet dat van haar moeder, want dat wilde ze niet geven (ze zou geen tijd hebben of iets dergelijks).

Wat mij het beste lijkt, weet ik dus helemaal niet meer, daarom vroeg ik jullie mening Knipoog

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 10:52

Ik geloof dat ik voor die oplossing in Rijnsburg zou kiezen, hem weggeven aan die kennissen. Je kan er zelf toch niet meer zoveel mee, maar zo weet je in ieder geval waar hij is en dat hij het goed heeft.
Anders blijft het denk ik toch aan je knagen als ik jou zo hoor.