Strandrit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-01 21:23

Nou, na vorige week met de boswachter semi-illegale dingen gedaan te hebben zijn we vandaag maar naar t strand gegaan.
Best leuk, leek me. Joop zijn nieuwe Eskadron (paasei, maar blijft wel zitten) transportbeschermers (Voltrack had de andere gesloopt, alle 4!) omgedaan, ingeladen en op pad.
Ze hebben het gepresteerd om de trailer te mollen (naja, flink stennis gebakken), en toen we dan in Katwijk aankwamen had Joop zijn deken als slab om (op de terugweg dus zonder deken vervoerd).
Hij was vreselijk gespannen. En toen mocht ik erop, helemaal opgewonden, en ACHTER Voltrack omdat t zo eng was. Ze moesten nog langs een slaboom, maar dat deden ze voor t gemak even niet, vooral omdat je dan de zee al kan zien, en dat was me toch een partij eng. Uiteindelijk zijn we met veel ge-eikel op t strand gekomen, waar ik echt elke 5 sec een schietgebedje zei om er niet af te donderen, hij stond echt op knappen.
Na een minuut of 10 was t 'opeens' over, en was hij zelfs lui. Niet het water in, beetje lanterfanten, en lekker irri doen (keihard en hoog bokken bij t aangalopperen). Hij sprong niet opzij (Voltrack wel, voor paardenstront), en liep echt vreselijk te eikelen.
Uiteindelijk stonden we weer bij t water (niet de branding, maar zo'n binnenmeertje) te ploeteren, en *opeens* komt hij tot de ontdekking dat je best t water in kan lopen, dus hij erin, Vol erbij, en elkaar er maar uitduwen, want gos wat is dat eng. En natuurlijk in het water helemaal stil gaan staan.... We zijn nog een heel eind gereden, en omgedraaid, en er gebeurde NIKS... Joop wordt meestal helemaal gek als we omkeren, en Vol kan er ook wat van, maar nee, lekker stappen. We zijn nog langs de branding gereden. Er was vandaag nogal wat schuim, en daar ga je LANGS, maar niet DOORHEEN. Hij was super sterk, reageerde niet op been, en vond t allemaal best. Echt zo'n mietje, zoals hij NIET de branding in wilde, echt geen millimeter, en Voltrack kwam niet eens in de buurt. Joop kan zich zo aanstellen, want hij vond/vindt t echt niet eng, hij wil er uit principe alleen niet in. Voltrack stelt zich ook aan, maar die is consequent, die draait door (ging bokken en steigeren) als je m te dichtbij zet. Joop heeft uiteindelijk een stukje schuim dat er al een eeuw lag meegepikt, maar verder niet.
Voltrack ging op een gegeven moment ZELF t water in, echt een wonder, want dat durfde hij nog niet, je moest 'm óf lens schoppen óf achter een ander zetten.
Ik vind het wel raar, want allebei waren ze echt totaal niet bang, maar zo recalcitrant als gemalen poppenstront (zegt mijn vader altijd...). Echt irritant, en dan kun je trekken, schoppen en schelden wat je wilt, ze DOEN t gewoon niet, en uit zichzelf hoppen ze de duinen in. Op dat soort momenten baal ik echt van mijn paard, zelfs Hercules (echt een held op sokken) loopt zo de branding in. Maar ik merkte gewoon dat Jopie t niet wilde, er langs lopen ok, maar met je voetjes in t water: doe t lekker zelf... En er was nauwelijks branding, gewoon omdat er golfjes waren (op een gegeven moment was t van de wind, in zo'n binnenmeertje, en hij ging er gewoon niet in). Op zo'n moment wou ik dat ik m ergens achter t behang kon plakken. Verder wel lekker uitgewaaid, maar dat hij dan zo bokkig en nukkig is, daar kan ik dan écht niet tegen. En Voltrack ook, elke keer in elkaar kruipen als ze er geen zin in hadden. Gaat Joop tegen Vol's trapgrage kont aan staan, met mijn been ertussen, en denk maar niet dat één van beide een millimeter opschuift.

Het was uiteindelijk niet zo ergerlijk, maar ik dacht af en toe echt: waarom ik? waarom MIJN paard? Ze zaten ook de hele tijd naar elkaar toe te trekken, echt naast of achter elkaar, want anders eet de zee je op (hahaha, wat grappig). En als de ene langzamer ging, ging de ander gelijk stilstaan. Na drie passen galop was t wel genoeg, draven ging nog wel, en echt zo kl*terig doen... Pff, doe mij dan maar een hobbelpaard, die gaat tenminste de branding in!

Ach ja, ben wel uitgewaaid, en ook allang blij dat hij niet voor elke zoutlijn (witte lijn op t zand) wegsprong (deed hij nogal eens), of bij elk hondje doordraaide, en 'slechts' wat voor hem normale trekjes liet zien. Ben wel lekker moe nu trouwens... Dromen

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 15:54

Snap er niets zoveel van Verward

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 15:58

Wat lijkt me dat nou gaaf, lekker op het strand rijden met eigen paard! Lovers Maarre, was het nou wel een beetje leuk dus?

Groetjes!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 20:54

Hahahaha, Laudine, hoe je het elke keer ook weer weet te brengen... Ik lig half slap van het lachen op mijn stoeltje. *LOL* *LOL* *LOL*
Ik zie het gewoon helemaal voor me, geweldig gewoon. Ik zou ook helemaal crazy worden als Jurga zo liep te etteren, op het laatst ben ik dan nog verkeerder als haar haha.... Succes met rijden verder! Knipoog

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-01 21:15

En gister weer oh zo lief dressuren.... Grrr, alsof hij dat LEUK vindt... Echt alles behalve, maar goed, volgende week is Kuul er weer, en dan zijn zijn kansen verkeken, helaas voor hem, want ik zit er niet mee. Ik laat er nu 4 ijzers onder klappen en dan gaan we lekker ronddwalen, maar ik ga m niet meer op de trailer zetten enzo... Ondankbaar kreng!