Vandaag naar kliniek geweest met Soraya

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Vandaag naar kliniek geweest met Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 18:26

Ze liep al een tijd niet goed voor (en kreupel in draf), dus vandaag had ze een afspraak bij de kliniek.

Vanmorgen zijn haar eigenaresse en mijn vader (en ik niet want ik moest werken Boos!) dus met haar naar de kliniek geweest.
Toen eerst even rechts en linksom longeren op harde ondergrond zodat de dierenarts kon zien hoe ze liep, rechtsvoor kreupel dus..
Rechtsvoor verdoofd, en toen liep ze links kreupel. Links ook verdoofd en toen liep ze niet meer kreupel.
Daarna zijn er röntgenfoto's gemaakt van de voorbenen, daarna zijn er van de pezen (van de onderbenen) echo's gemaakt.
Uit de foto's bleek dus dat er rechtsvoor helemaal niets aan de hand was, maar dat ze daar dus kreupel liep omdat ze linksvoor hoefkatrol heeft (waarschijnlijk, wordt over twee maanden verder onderzocht) en daardoor rechtsvoor overbelastte.
Uit de echo's bleek dat ze ook peesschedeontsteking aan beide voorbenen heeft.
Daarna nog vocht afgetapt en medicijnen ingespoten, en daardoor staat ze nu met twee verbandpootjes Knipoog

Ze krijgt nu 30 dagen 2x daags bloedverdunners en ze mag 2 maanden alleen maar stappen.

De hoefkatrol werd nu trouwens niet verder onderzocht omdat de hoef helemaal verdoofd was, en om het te onderzoeken moeten er steeds gedeeltes van de hoef worden verdoofd om te kunnen zien waar het precies ziet, want het zou ook nog slijmbeursontsteking kunnen zijn..

Ze krijgt dan ook speciaal beslag voor.

Ze mag nu waarschijnlijk hierna ook alleen nog maar recreatief gereden worden.

De dierenarts zei wel dat ze er verder goed uit zag voor haar leeftijd (ze is 20) Lachen

Afbeelding

Ach gut

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.


SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 18:33

Citaat:
slijmbeursontsteking kunnen zijn..

Ze krijgt dan ook speciaal beslag voor.


Snellis heeft ook special beslag (en dat op dr 5e) en heeft 2x slijmbeursontsteking gehad Verdrietig
en dat is 2x goed gekomen..

ik hoop echt voor je dat het allemaal minder ernstig is dan dat het lijkt.. Verdrietig

Veel sterkte ermee Ach gut

Esther_1985

Berichten: 1117
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 18:47

sterkte hoor!

Er is geen geheim zo diep, als dat tussen een ruiter en zijn paard.

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:26

Heel veel beterschap en sterkte.Ik kwam er gister achter dat Nielsson ook weer kreupel liep.Ik moet ook maar weer afwachten wat dat nou is.Heel veel suc 6.

Bart..we zullen je missen r.i.p

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 20:21

sterkte ermee.. ik hoop echt dat het weer goedkomt

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:28

Ach gut wat sneu...beterschap voor Soraya hoor Ach gut

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 22:40

Echt balen zeg! Hopelijk gaat het over twee maanden al weer een stuk beer met haar. En anders kom je maar lekker bij ons uithuilen Ach gut

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:33

mmm valt het mee of tegen voor jullie ? Alleen nog maar recreatief.........is dat een erge achteruitgang (weet niet precies wat jullie nu met d'r doen....?) Nou ik hoop dat het allemaal meevalt en ze over een tijdje weer lekker rondloopt !

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:34

Dat is mooi balen zeg Scheve mond Recreatief rijden is gelukkig helemaal niet erg. Vinden de paarden ook helemaal niet vervelend of wat dan ook, zolang ze maar verder gezond zijn Heel veel sterkte in ieder geval

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 19:18

IngridM schreef:
mmm valt het mee of tegen voor jullie ? Alleen nog maar recreatief.........is dat een erge achteruitgang (weet niet precies wat jullie nu met d'r doen....?)

Tja.. ik weet het niet echt. Ik reed eigenlijk voornamelijk dressuur met haar (ook privéles enzo), ik ben toen verder gegaan met een bijrijdpaard om meer te leren en verder te kunnen komen in de dressuur enzo..
Ik betaal ook voor haar (per maand), dus ik weet het niet zo goed.. Als ze echt alleen nog maar recreatief gereden kan worden en ik kom een ander paard tegen die ik kan doen en wel mee kan dressuren denk ik dat ik die waarschijnlijk toch zal kiezen dan.. Scheve mond

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:39

Kan ik me goed voorstellen hoor Spirit !! je moet wel dingen doen die je leuke vind, en zeker als het je nog geld kost ook.........wie weet zoekt er nog iemand op simonshaven nog een leuke bijrijdster......je weet nooit hoe het loopt in het leven......

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 22:07

Ja daarom..
Maar eerst maar zien hoe het verder gaat met haar!

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:04

Wat rot zeg!
Hopelijk gaat het binnenkort een stuk beter met haar, sterkte verder hoor Ach gut

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 21:22

Dat is toch wel even schrikken dat er zoveel mis is Scheve mond
Lijkt me wel moeilijk hoor.., alleen recreatief rijden is toch minder dan je nu met d'r doet.. En je betaalt er wel voor..
Maar misschien valt het een beetje mee en mag ze nog best wat doen en kan je voorlopig nog verder waar je mee bezig bent (je wil toch niet morgen een Z-proef rijden Tong uitsteken)
Eerst maar eens die twee maanden afwachten, is al de zoveelste keer dat je langere tijd niet kan rijden, het zit jullie niet mee..
En zoals Ingrid zegt, misschien is er wel iemand op stal voor wie je een paar keer per week kan rijden, je weet het maar nooit Lachen
Sterkte Ach gut

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 18:13

Ja idd. Ik wacht gewoon eerst af hoe het verder gaat met Soraya en als ze uiteindelijk alleen recreatief gereden kan worden denk ik er nog wel verder over na Lachen

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, FCSA, Vagabondo en 7 bezoekers