Eindelijk gemaait

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Eindelijk gemaait

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 22:48

He he, eindelijk wordt het beter weer. Normaal hebben we rond deze tijd de 2de snee gemaait. Vandaag hebben we dus de 1ste snee gemaait. Er ligt een pak gras, niet normaal. De perser was net even hier en hij schat zo 450/500 balen. Misschien vannacht nog een bui en zaterdag komt er een hoge druk gebied boven ons land te liggen en dat betekend eindelijk stabiel zomer weer OK dan! .

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:50

PhiaBink schreef:
Misschien vannacht nog een bui en zaterdag komt er een hoge druk gebied boven ons land te liggen en dat betekend eindelijk stabiel zomer weer OK dan! .


Ja Ja Ja... is het echt waar??? Lachen Dat zou toch wel fijn zijn, min paard staat al dagen te soppen op haar landje... Scheve mond

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:52

Ik ga morgenochtend mijn voor en achtertuintje maaien. Kom je even met de pers langs? Heb je nog één baaltje meer, hooguit...

Zaterdag ga ik wel even voor je kijken hoe het gras in Spanje en Zuid Frankrijk erbij staat! Even lekker drie weekjes weg uit dit rotklimaatje!

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:01

wow! dat zijn aaridg wat baaltjes gaaf joh Lachen
echt balen dat het nu pas echt mooi weer word.
maar ja beter laat dan nooit

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:55

Ik hoop het maar. Ik zit hier al vanaf maandag te wachten tot het beter weer wordt, zodat er ook bij mij weer gemaaid kan worden. De loonwerker zou komen zodra het weer weer beter wordt.
Deze keer komt er maar weinig van mijn wei af (niet gemest, stomme andere loonwerker), ik schat iets van 5 bollen. Maar daarna wordt er weer geïnjecteerd en kunnen we eind september nog eens hooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:10

Komt de zomer er dan eindelijk aan? Dat werd wel tijd ook.
Nu maar hopen dat je er ook nog een goede tweede snee afhaalt.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 13:01

Zal dit jaar maar 1 snee worden en blijven. De zon is eind augustus/ spetember niet meer zo sterk en de nachten worden koeler. Dus heeft het geen nut om te hooien.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:08

Bij mij is het iig wel de 2e snee die er nu af is (loonwerker is een uur geleden geweest). Effe duimen dat het tot donderdag droog blijft en dan heb ik weer wat mooi hooi voor de paardjes!

Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:08

poe wij hebben de tweede snede al van het land! Geloof dat ze zelfs voor een derde gaan dit jaar!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:11

Het land is nog veel te nat om te hooien hier, ligt het gras te badderen.
Ik ben al blij als ze zo tegen dinsdag eens kunnen maaien voor kuil, voorlopig zijn de berichten mij nog veel te instabiel.
Maar ja ik ben degene die een paar weken geleden om regen vroeg, waarom wordt ik toch altijd zo overvloedig op mijn wenken bedient.

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:57

Hier word het ook eindelijk gemaait vanavond!
Kan ik daar weer rijden(als het weg is dan)