Mens schoppen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 00:03

Ik ben 1 keer geschopt en het dier heeft het geweten Haha!

Ik reed op een manege waar de pony's in stands stonden, en we hadden net een nieuw paard, wat voorheen privepony was geweest en nu aan de manege was verkocht.
Stond bekend om de losse beentjes, nooit achter gaan staan dus, loop ik er in de stand via de zijkant langs haalt ze toch opeens uit opzij zo vol op mijn kuit.
Ik had mijn zweep nog beet en die had ze ook meteen bovenop haar kont te pakken.
Mij heeft ze daarna eigenlijk niet meer geschopt, wel het dreigen enzo, dat ging er niet meer uit, maar geloof dat die tik behoorlijk was blijven hangen

Oliefjuh

Berichten: 1209
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 00:25

1 x.
Het was voertyd en mijn pony stond toen nog in een stand(er waren geen gewone stallen meer). Mijn pony was altyd wel een chagerijn, dus die trapte naar achter. Waar ik (lees: als pennymeisje) dus stond Haha!

Mijn pony heeft ook wel ns een jongen van stal getrapt in zijn *** Haha! (het was eigenlijk voor zijn pony {ook nie leuk} bedoeld)

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 01:13

Tja al eigenlijk te vaak gebeurt.. 1 keer een schop gehad doordat ik onder het rijden een schop kreeg van het voorliggende paard (overigens niet zijn fout maar de mijne kon me paard niet meer stoppen Schijnheilig )
Toen had ik me scheen gebroken.. Voor de rest nog een keer door Redna in de wei die sloeg een keer uit met bokken en ik stond er natuurlijk achter toen had ik een gekneusde kuit..En nog veel vaker.. Moet wel zeggen dat ik een stuk voorzichtiger ben geworden en soms zelfs iets te voorzichtig..

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 01:18

Ik ben heel vaak geschopt Haha! Als klein kind door een shet op onze manege, die stonden wel eens in stands en als je dan er achteruit liep heb ik heel wat meppen gehad.
Mijn verzorgpony ook, die heeft me wel eens zomaar getrapt en ook na dreigen. Nu ik haar opnieuw verzorg doet ze dat gelukkig niet meer, want leuk is natuurlijk anders!

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 03:55

Nooit echt een harde trap gehad. Nog niet, het zal er heus wel een keer van komen. Wel heb ik een keer een trap gehad die voor een vlieg bedoeld was maar die ik opving, en daar was ik niet echt blij mee. Mn paard ook niet overigens, die was zich rotgeschrokken Tong uitsteken

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 08:41

Eens liep ik door het gangpad en er stond een vreemde merrie. Ik vond het beest er aggressief uitzien en besloot om er maar niet achterlangs te gaan. Dus ik voorlangs onder het halstertouw door en ja hoor! ik had gelijk, het kreng was niet te vertrouwen, helaas was het geen schopper maar een bijter. Die afdruk heeft weken op mijn schouder gezeten.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:29

Ik ben 2 keer geschopt. De eerste keer viel mee.
Ik had net een 2,5 jarige pony gekocht, zo groen als gras..
Na een paar weken bij mij op stal ging eigenlijk alles goed, totdat ik in de stal een keertje achter haar langs liep toen ze stond te eten (stom,stom,stom...) en ik een trap ontving!! Alles wat los en vast zit heb ik naar d'r toegesmeten en ik weet zeker dat ze er daarna nooit meer aan heeft gedacht om mij (of iemand anders) te schoppen.

Die 2e keer was een stukje erger.. Op mn werk finaal in elkaar getrapt door een tinker, eerste klap was op mn achterhoofd en toen was ik bewusteloos. Met spoed naar t ziekenhuis en een tijdje thuis gezeten met een zware hersenschudding en heel erg veel kneuzingen.
Maar ik had wel heel veel geluk gehad.

Guetta

Berichten: 3969
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Klundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:03

ik ben een keer geschopt door mijn eigen paard.

dat kwam eigenlijk door een andere pony. die bij hem in de wei stond. maar die pony was nogal bezitterig. en ik kon inet bij kilian in de buurt komen. en ineens valt die pony mij aan. omdat ik t edicht in de buurt van kilian kwam.

Kilian wilde denk ik mij beschermen. en hij slaat die pony. maar in plaats van die k*tpony te raken. raakt hij mij. vol op me borst. Boos! Huilen

net voordat ik op vakantie ging. gewoon heel veel geluk gehad. het enige nadeel was dat ik op vakantie ging. en bijna de hele vakantie met een hoefafdruk op me borst heb gelopen Schijnheilig

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:09

Ik ben ook wel eens geschopt door de pony van mn zusje, was overigens wel mijn eigen stomme schuld (en dat ook nog eens op mn verjaardag). Onze pony's staan in de winter een aantal uur buiten in de bak en krijgen daar dan wat hooi, iedereen bij ons loopt altijd netjes langs de bak en gooit het er dan in, alleen ik liep altijd gewoon dwars door de bak tussen de pony's door en ja toen wou de pony van mn zusje mijn pony even aan de kant zetten alleen stond ik daar tussen.
Een trap vol op mn heup, gelukkig alles nog heel, maar was daarna een aantal dagen niet in staat om mezelf in bed te hijsen, aan en uit te kleden. Heb toen ook nog halverwege de trap vastgezeten ik wou naar boven maar halverwege kon ik dus niet meer naar boven of naar beneden Bloos

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:10

Ik heb 1x een trap gehad. Was mijn eigen schuld. Ik deed alsof ik op een pony wilde springen en die pony verwachtte het niet. Toen kreeg ik dus een trap tegen m'n bovenbeen. Deed wel even pijn. Bloos

edit- o, ja. Ik ben ook nog een keer door m'n veulen getrapt. Ze was vervelend met voetje geven. Toen dacht ik; "Wat je ook doet, ik hou gewoon beet." Zij ging trappen met het been wat ik beet had, zodat ik los zou laten. Toen kwam ze dus met haar poezelige hoefje tegen m'n hals. Ik heb toen wel foto's laten maken, omdat ik de volgende dag naar Griekenland op vakantie ging.
Laatst bijgewerkt door Tessebes op 23-07-04 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:12

Zomaar, door een kreng van een shetlander dat ook altijd dreeg en beet.
We gingen op de foto met een andere shet, en toen werd ik door dat kreng in mijn rug getrapt. Gelukkig liep ik net weg, en was het enkel een schamschop.

ooit eens door Tancreda, zomaar ineens. Ik stond schuin achter haar, vlak bij de kont. Was even aan het praten met mijn vriendin tussen het poetsen door. En opeens, bang, werd ik getrapt, op mijn bovenbeen. Deed niet pijn, had niets, maar was enkel vreselijk geschrokken. Had het nooit van haar verwacht, helemaal niet zonder reden!

En door Genderose. Ze was heel opgefokt, wilde niet draaien om weer de andere kant opgaan. Ik alvast weer die kant op, rukje aan het halster, en toen met mjin hand een klopje op de kont. Had ik niet moeten doen, kreeg een onwiijse mep, weer op mijn bovenbeen. Onterecht in mijnogen, dus flink op haar donder gegeven. Maar de blauwe plek was fantastisch! Echt in een hoef vorm, en vind het echt jamemr dat die is weggetrokken Haha! f

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:16

Nee, nog nooit van onze eigen paarden, er wordt ook niet gedreigd of iets dergelijks, dat kunnen ze 1 keer proberen }> Daarna denken ze er niet eens meer aan. Ze leren maar dat ze hun benen bij zich moeten houden als er mensen in de buurt zijn. Maakt niet uit of het het ongeluk gaat, er wordt gewoon niet getrapt.

Vroeger 1 keer van een vreemd paard, die trap ging rakelings over mijn hoofd, daarna ben ik erg voorzichtig geworden met onbekende paarden. Misschien ben ik er daarom ook wel zo fel op tegen bij mijn eigen paarden. Ik waarschuw overigens wel altijd als ik er achterlangs loop, niet omdat ik bang ben voor een trap, maar om een evt. schrikreactie te voorkomen.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:45

Ja, door mijn verzorgpony Ginger... De allereerste keer, wist niet hoe hij was, hij stond ff los op het gras, en toen kregen we hem niet meer te pakken...
Ik probeerde hem te pakken, gevolg: 3 weken lang een hele grote blauwe plek op mijn bovenbeen....

En ik ben ook een keer tegen mijn arm en scheenbeen geschopt door Ginger (ja, als ik het zo zie is hij best vals ja : Scheve mond )

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:47

Tanya schreef:
Ja, door mijn verzorgpony Ginger... De allereerste keer, wist niet hoe hij was, hij stond ff los op het gras, en toen kregen we hem niet meer te pakken...
Ik probeerde hem te pakken, gevolg: 3 weken lang een hele grote blauwe plek op mijn bovenbeen....

En ik ben ook een keer tegen mijn arm en scheenbeen geschopt door Ginger (ja, als ik het zo zie is hij best vals ja : Scheve mond )

Maar trouwens, Ginger is zo vals, omdat hij vroeger samen met Peer op een weiland stond, en toen hebben jongens hem geslagen met stokken enzo

janie
Berichten: 116
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 11:27

haha Haha! gisteravond toevallig kreeg mijn vriend een bok van mn paard,maar ja,hij rende dan ook als een achterlijke achter hem aan! Verward

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 11:53

Vaak zat
Maar 1 keer had ik een mooie plek op mijn kont

We hadden wedstrijd en we waren aan het inrijden
Komt er een paard in de bak naast me stappen en ik zeg nog zo ze trapt nar andere paarden
En ze mept opdat momnet naar mijn pony die dus tegen het hek aanknalde daardoor weer naar dat peerd sprong en jah hoor toen heb ik hem opgevangen en precies op me kont Verward

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 12:05

Ik had vroeger een pony met nogal losse achterbeentjes. Opzich hadden wij er zelf weinig last van en mensen die uit de buurt bleven hadden ook geen problemen.

Maar 1x kan ik me nog herinneren dat ze me wel goed raakte maar dat was mijn eigen stomme schuld. Ik was een jaartje of 10 denk ik...
Ik kwam van achteren aanlopen en riep haar al, ze hoorde het, kwam met haar koppie omhoog en draaide haar oortjes naar achteren. Dus ik dacht haar zo voldoende gewaarschuwd te hebben. Toen zag ik een vieze plek op haar kont ofzo en veegde dat weg. Terwijl ik dus van achteren kwam aangelopen. Tja, toen tilde ze een beetje op en die kwam vol tegen mijn knie.
Ik dacht echt dat ze me wel door had. Maar heb haar daar nooit de schuld van gegeven. Je hoort paarden ook niet van achteren te benaderen en dan plotseling aaien

Verder heb ik wel eens een voetje van Magic tegen mijn been gehad, maar dit was dan alleen omdat ze een vlieg onder haar buik vandaan haalde (nogal spastisch Schijnheilig ) en daarbij zachtjes tegen mijn been aantikt.
Dat valt bij mij niet onder trappen.

Verder hoeven paarden bij mij er niet eens aan te denken, laat staan een been optillen.

_Tien_

Berichten: 1772
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 12:23

Ik wilde een keer een zweetdeken van een nogal hysterisch arabiertje afhalen. Ik kende haar heel goed, dus liep stom genoeg achter haar langs (wat bij haar dus eigenlijk niet kon, ze schopte altijd iedereen uit haar stand). En ja hoor, mevrouw schopt me met beide achterbenen in mijn maag en ik vloog zo naar achter op de punt van een paal. Ik ben wel vaker getrapt, maar deze staat me nog wel erg helder voor de geest...

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:11