Wat zoekt een paard?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Wat zoekt een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 21:32

Wat zoekt een paard, wanneer ik hem loslaat en hij wil gaan liggen rollen.

Zoeken ze een lekker plekkie? Lekker geurtje? Los zand? Gras? Nattigheid?

Ik vind het maar rare beesten hoor Bloos Tong uitsteken

Vaak ligt hij voor mijn voeten zodra zijn halster af is, soms kan hij uuuuuuuuuuuuren zoeken naar HET geschikte plekje.

Zal het net zo zijn als bij mij.............even een paar keer draaien voordat ik mijn lekkere plekje in bed heb gevonden voor het slapen gaan? Haha!

Hoe doet jullie paard het en hoe denk je er over?

Op zoek naar de zon!!!


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 21:35

Haha, die van ons ook! Soms kan hij niet wachten, dan heb je het draad nog niet eens dicht of dan ligt hij al. En soms loopt hij gewoon tien minuten lang te 'stofzuigeren' tot hij een plekje heeft gevonden dat zijn goedkeuring kan wegdragen. Elke keer denk je dan 'nu gaat-ie liggen', dan gaat-ie heel iets door z'n knietjes en dan is het 'nee toch maar niet'. Haha!

Bij mijn schimmelpony was het duidelijk: die zocht altijd het smerigste plekje van de hele wei op om te gaan liggen, ook al was dat helemaal achterin. Maar bij Ret weet ik het niet. Wat de ene dag de ideale rolplek is, kan de volgende dag totaal verkeerd zijn. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Morrie

Berichten: 22301
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 21:49

ja dat doet Morrie ook allemaal, maar ik weet wat hij zoekt:

het allersmerigste plekje zodat hij supergoor wordt! *LOL* Haha!

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 21:55

die van mij moet altijd een hele tijd snuffellen...
tenzij ze nat of bezweet is dan gaat ze meteen liggen...

ik had er eigenlijk nog nooit zo over nagedacht Haha!

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 21:59

Cloverdale schreef:
ik had er eigenlijk nog nooit zo over nagedacht Haha!


Ikke ook niet. Ik bedoel.............als ik ergens ga liggen neem ik mijn handdoekkie mee Haha! en kies het meest rechte platte stuk en die het meest schoon is (kan dat nog in Nederland Schijnheilig )

Lachen om te lezen hoe jullie paarden het doen Tong uitsteken Haha!

Op zoek naar de zon!!!

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:59

Walter ploft overal neer.. Tong uitsteken
Volgens mij heeft ie al op elk plekje wat ie maar kan verzinnen (niet op de stenen ofzo Knipoog ) gerold. Als ik het hek van de bak open doe en zijn staldeur, dan rent hij naar de bak door en voordat ie stil staat ligt ie al te rollen.
Hij rolt echt heel erg veel.. Haha!

If happy ever afters did exist
I would still be holding you like this

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 00:26

Par doet het zodra ze de kans krijgt, hoofdstel af en liggen maar, paar keer heen en weer tinkelen *op haar tenen jaja prima ballerina* en dan met een plof en een zucht laten vallen, paar keer wrijven met haar hoofd en dan om rollen, andere kant wrijven met haar hoofd, snel opstaan schudden en op zoek naar het volgende plekje Haha!

Ze houdt alleen niet van modder
Dus ze zoekt wel altijd een droog plekje.

Als ik haar uit het land haal zelfde verhaal, even lekker rollen zodra ik haar in de bak of paddock zet.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 08:22

Tiffany gaat altijd net zo lang wachten tot het paard wat bij haar staat gaat rollen en op dat duwt ze heel hard met haar neus tegen dat paard aan en als die dan op gaat staan, gaat zij daar snel rollen Haha!

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 08:27

Die van mij zoekt gewoon het perfecte plekje om te rollen. Eerst gewoon op het oog. Als het plekje goed lijkt dan paait hij er een paar keer in met zijn voorbeen om te kijken of het zacht genoeg is. Als dat niet bevalt... ander plekje. En als het wel bevalt dan ploft hij neer met een kreunend geluid.
De merrie doet hetzelfde, maar dan zonder het kreunende geluid.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 08:38

Imker heeft vaste plekjes waar hij graag rolt. Die zijn vaak al omgeploegd door zijn voorbenen. In mijn grote wei heeft hij een gat gegraven van ongeveeer 3 bij 2 meter en 30 cm. diep, waar hij standaard inploft. Dat is onder een boom, dus het zand is er mooi droog.

Toos paardloos

Barb

Berichten: 12079
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 08:39

Eergisteren stond Jaike met haar boerenklompen op mijn zweep en wilde zich zo neer laten ploffen. Mevrouw zakte al door haar benen heen en ik zei: doe nou niet zo dommig en ga niet op die zweep liggen! Toen kwam ze maar weer omhoog *LOL* Haha!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Dennis

Berichten: 31458
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 08:47

Dennis ligt het liefst in zand, maar dat heb ik niet.

Dan maakt het hem niets meer uit, overal waar het maar kan. Als hij los over het erf loopt heeft hij het zelfs gepresteerd om op het grind te gaan liggen.....

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Morrie

Berichten: 22301
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 08:52

Citaat:
Die zijn vaak al omgeploegd door zijn voorbenen. In mijn grote wei heeft hij een gat gegraven van ongeveeer 3 bij 2 meter en 30 cm. diep


ja die heb je er ook nog tussen: gravers, bij Morrie op de wei staat ook zo'n portret!

Die graaft altijd vlak bij het hek een enorm gat, in ieder weiland, de boer is niet blij met hem

Wij zeggen altijd dat ie te lui is om over het hek te springen en zich er een tunnel onderdoor graaft, alleen worden ze te snel verk ampt, hij redt hete steeds niet Haha!

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 12:41

ze zoeken het droogste plekje op want jij gaat toch ook niet in water liggen? zet maar eens in de blups, vaak gaan ze dan niet liggen rollen.... gekke beesten soms hoor Haha!

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 12:54

LauEef schreef:
zet maar eens in de blups, vaak gaan ze dan niet liggen rollen....


Misschien vaak, maar niet altijd! Je had die van ons eergister moeten zien na een paar dagen stalrust. Die maakt het dan echt niets uit dat de paddock erbij ligt als een crosswaterbak. En vooral niet dat-ie vervolgens te vies om aan te pakken is. Een voordeel: als het opdroogt, poets je het er zo weer af. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 13:00

Karin schreef:
Misschien vaak, maar niet altijd! Je had die van ons eergister moeten zien na een paar dagen stalrust. Die maakt het dan echt niets uit dat de paddock erbij ligt als een crosswaterbak. En vooral niet dat-ie vervolgens te vies om aan te pakken is. Een voordeel: als het opdroogt, poets je het er zo weer af. Haha!


ja na een paar dagen stalrust, zo kan ik het ook, ja, dan rollen ze ook wel hoor! Tong uitsteken

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 13:02

Eergisteren was het echt erg, maar normaal geeft-ie er ook niet veel om. Al die andere paarden om hem heen peinzen er dan niet over om te gaan liggen, maar die van ons boeit het echt niets. Hoe viezer hoe beter. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 13:07

Mijn vorige verzorgpaard wilde het liefst in plassen gaan liggen. Als er een plas was in de bak hoe klein of hoe groot ook wilde ze gaan liggen (alleen als ze los stond, dus niet met mij erop). Dan ging ze eerst keihard staan stampen en dan zich erin laten vallen.
Heeft ze ook een keer vóór mijn priveles gedaan. Ik wilde mesten en zette haar in de bak. Ik had alleen niet gekeken of er plassen inlagen. Ik heb dus mijn les gereden met een blubberpaard en mijn instructrice maar lachen.
Maar ze vond het zo heerlijk, dan mag het af en toe wel. Alleen mocht het dan in de week voor de wedstrijd niet. Anders kreeg ik haar nooit meer helemaal schoon (in de winter waste ik haar namelijk niet).

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:48

smurf schreef:
ja dat doet Morrie ook allemaal, maar ik weet wat hij zoekt:

het allersmerigste plekje zodat hij supergoor wordt! *LOL* Haha!

Haha! Hahahaha, dat idee heb ik ook altijd bij dat monstertje van mij

The greatest threat to wildlife is assuming someone else will save it.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:52

Karin schreef:
Eergisteren was het echt erg, maar normaal geeft-ie er ook niet veel om. Al die andere paarden om hem heen peinzen er dan niet over om te gaan liggen, maar die van ons boeit het echt niets. Hoe viezer hoe beter. Haha!


*LOL* Heb je al gezien hoe Teddy dat aanpakt? Tong uitsteken Dat is echt een paard met Varken in z'n bloedlijnen. Man wat hebben wij gelachen om dat beest afgelopen winter. Die maakt er echt een sport van om Baudy droge dekens aan te laten dragen *LOL*


Onze Leo rolt overal en altijd, die doet het echt voor z'n ontspanning na het werk, het lekkere gevoel op z'n rug.
<ilena rolt ook vaak na het werk, anders niet zo vaak.
Faiz is heeeeel kieskeurig waar hij gaat liggen. Wat die zoekt weet ik niet, die ken ik nog niet goed genoeg.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:55

Amethyst stofzuigert eerst de hele bak of wei door, als ze dan het plekje heeft gevonden, schraapt ze een paar keer met een voorbeen, dan zakken we door onze knietjes, en vallen we met een plof en een diepe zucht neer.
Als we dan eenmaal liggen gaan we eerst een paar keer met ons hoofd door het zand of gras, zodat het aan beide kanten goed vies is, dan laten we ons op onze zij vallen en dan rollen we wat heen en weer, als dat gedaan is dan liggen we nog even op onze buik en staan we weer met een zucht op en schudden we onszelf even goed uit Lachen

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 18:14

Sonja schreef:
:)) Heb je al gezien hoe Teddy dat aanpakt? Tong uitsteken Dat is echt een paard met Varken in z'n bloedlijnen. Man wat hebben wij gelachen om dat beest afgelopen winter. Die maakt er echt een sport van om Baudy droge dekens aan te laten dragen *LOL*


Ja, die is idd nog een graadje erger, wat een smeerzak is dat! *LOL*

En daarom ben ik in de winter ook zo blij met Retjes waterdichte Weather Beeta met halve hals. Wordt niet nat van binnen en daar borstel je het droge zand ook zo vanaf! Pling

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 19:02

Amo doet er meestal ook een uur over Clown eerst een hele tijd rondsnuffelen op zoek naar 'het' plekje, dan een kwartier daar rondjes om z'n as draaien, en uiteindelijk heerlijk rollen Haha! Cool

maarja, soms ligt hij al zodra ik me omdraai Scheve mond rare beesten Knipoog

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:28

Voor in de wei is het zand nu heel droog, daar gaat ze graag rollen. Hoe weet ik nog niet want dat heb ik nog niet gezien. M'n vorige pony had een vaste plek, of eigenlijk 3 vaste plekken. En als het een tijdje geregent heeft hebben we 3 vijvertjes in de wei Haha!

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:31

Snellis rolde in het begin nooit Tong uitsteken
ze zat alleen maar met dr neusje door het zand te wroeten, en er meer mee te spelen.
Maar sinds ze weet wat het is, doet ze het wel regelmatig.
ze is minstens een kwartier bezig met scharrele door de bak eer ze gaat liggen (gek beest)
meestal gewoon ergens in het droge zand als ze de keuze heeft.
Maar al liggen er overal plassen gaat ze gerust in een plas liggen Tong uitsteken


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: floorsxm, goesju, MairiMacBran, tienus63 en 16 bezoekers