met callista naar het bos

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nathalie1982
Berichten: 82
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: 8022( zwolle)

met callista naar het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 17:29

vandaag ben ik met callista voor het eerst naar het bos geweest en dat ging wel goed alleen het veulen heeft zowat de stal af.

de hele tijd stijgeren ze vond het niet leuk dat callista weg ging ,maar dat is de eerste keer ik hoopp dat het niet elke keer zo gaat

want dan wordt het afspenen erg moeilijk,als het echt niet zonder de moeder kan,
heeft iemand nog tips behalve een bak met voer bij haar zetten
groetjesnathalie

Chade

Berichten: 458
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:54

Ik had dat met een vroegere Fjord waar ik op reed. Daar hadden ze een Schetlanderveulen bijgezet en naja die Fjordenmerrie was eigenlijk nog een soort moeder. Maar ja veel problemen gehad met rijden Verdrietig
Op het laatst moest het veulentje zelfs mee naar de bak als ik ging rijden.
Op stal kon die wel gezet worden maar dan brak die heel die box af.
Dus telkens moest dat veulen mee...En naarmate die ouder werd werd die steeds sterker en was het rijden niet meer leuk. Rondom de bak zat een weiland en daar liep de Schetlander dan los in als ik aan het rijden was...
Dit vind ik geen goede oplossing
Maar jij kan proberen om eerst 10 min. met de merrie weg te gaan en dan telkens langer totdat het veulen begrijpt dat de moeder echt nog wel terugkomt. Of zet het veulen, als je die mogelijkheid heb, bij andere veulens / paarden neer. Daar worden ze ook wat rustiger van Lachen