Een rare,maar goeie ontdekking gedaan

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-01 18:48

Vandaag was ik aan het rijden en als ik hem rechtsom wilde inbuigen op de lange zijde deed hij het zo simpel, maar op de linkerzijde protesteerde hij.
Ooit had ik een trukje geleerd van iemand. Dan moet je stil gaan staan, je hand openen een beetje meegeven en dan gaat ie omlaag, dan kan je hem links en rechts helemaal inbuigen op je buitenteugel naar je voet toe. (klinkt heel stom) Dat deed ik dus, stil staan en dan laag ingesteld inbuigen naar mijn rechtervoet. Dat ging prima, ik kon allebei mijn teugels bewijs van spreke losgooien en hij bleef zo staan. Maar naar mijn linkervoet toebuigen ging dus niet. Wat is het probleem nou, hij zit aan de rechterkant in zijn rug,schouders en nek heel erg vast. Als hij naar rechts in buigt ontspannen deze spieren dus heeft hij er geen last van, maar de andere kant op naar links moet ie deze spieren juist *rekken* en dat ging dus niet.
Ik heb vandaag een half uur in stap allemaal oefeningen gedaan. Zoals andersom inbuigen op een volte, meedraaien met de volte, vierkantjes rijden (kont naar het midden en dan met zijn hoofd de andere kant op) heel veel zijgangen en heel veel overdreven laag inbuigen. Na dat half uur probeerde ik dat inbuigen stilstaand naar mijn linkervoet nog een keer, en warempel ging het een stuk beter. Ik ben er dus achtergekomen dat hij heel veel tijd nodig heeft om losgereden te worden. Van nu af aan ga ik ook geen druk meer erachter zetten van hij moet in de krul alles moet goed, nee hij moet eerst leren lopen op zijn eigen benen, en die spieren aan de rechterkant moeten *opgerekt* worden, en ontspannender. Ik hoop als ik zo een maandje rij dat ik hem dan vanzelf vanuit die ontspanning op kan pakken naar iets opwaartser. Ik ben zo blij dat ik hier achter gekomen ben, nu weet ik gewoon dat het niet aan hem lag, en dat ik er teveel druk achter zette.

Groetjes Ymke