1e x springles met jong paard

Moderators: A_nouk, Murosch

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Welpie

1e x springles met jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 22:36

Nou ik had ook wat. Al weken zeg ik op de vereniging dat ik ook een keer kom springen met mijn jonge paard, maar dat ik wel alleen balkjes en misschien een heel piep klein kruisje op het eind. Nou goed ik kwam in de zgn kneusengroep! Kom ik daar is de instructeur ziek en hebben we een invaller. Ik baalde al, oo geef jij les.

Paard vond het allemaal onwijs spannend, AAgh daar komt een paard over de hindernis zeilen, aach daar klikt iemand heel hard etc etc. Moest meteen draven over de balken. Nee ik wil stappen want hij doet het voor het eerst! Nou goed voor superkneus werden wat stapbalken neergelegd wat na een tijdje best redelijk ging. Daarna in draf over de balken(dat ging dus meer in de balken) en we spoten ook nog 2x weg. Na een tijdje ging dat best redelijk en ik vond het al wel mooi geweest.

Nee jij bent nog niet klaar zei de invaller. Jij gaat hierover heen. Een kruisje met drafbalk ervoor. Ik vond het al een pittig kruisje en eiste dat dat lager ging, nu was het kruisje denk ik 20 cm maar toch. Dat ging goed. 2x. oTen 1 gaatje hoger wat ik eigenlijk al niet wilde. Helaas ging dat niet goed. Ze nam met haar a. been de balk mee met als gevolg dat de hindernis in storte en de staander op haar kont kwam. Dat ging dus echt Ziek mis. Jeetje wat een rodeo-paard heb ik zeg. Ik kreeg echt een kurketrekker met een 3 dubbele "chelsof" ofzo achter elkaar, met als gevolg dat ik bijna in de kantine terecht kwam. Weer is het bevestigd voor mij dat ik altijd mijn eigen gevoel achter na moet gaan en me niet moet laten omlullen door mensen om me heen. Ik was echt boos op mezelf dat ik dit heb laten gebeuren. Nou dat was dus einde springcarriere voor mij. Ik blijf wel tussen de witte hekjes.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 08:36

Snapt die instructeur niet dat je dat soort dingen niet moet forceren? Ik zou wel weer een sprongetje maken met je paardje, anders gaat hij er dadelijk nooit meer over. Begin gewoon op jouw manier, met balkjes etc. Opbouwen met geduld en eindigen met iets "goeds"...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=
Bijrijder gezocht voor AVS hengst: http://www.bokt.nl/markt/ad/86878/bijri ... ngst-bakel

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 08:47

Al het begin gebeurt met vallen en opstaan, heb je niet alsnog een laag kruisje gesprongen of iig een paar balkjes gelopen. het stoppen na een omvallende hindernis lijkt mij niet zo slim.

Welpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 16:32

Ik had behoorlijk pijn in mijn hoofd en was wat dizzie, dus nog een sprongetje heb ik niet gedaan, maar ik ga zelf wel weer eens wat opzetten. En dan gewoon een balk op een tonnetje ofzo, even nog geen staanders.

Sprenger aurigam bit te koop, dubbelgebroken 14,5 cm. Slechts een paar maanden gebruikt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie