Jur naar de kliniek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Jur naar de kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 10:26

Ik ben vorige week met Jur naar de kliniek geweest. Niet voor iets ernstigs gelukkig, maar ik wilde weten hoe ze er nu voor stond nadat er ruim 4 jaar geleden HKO en OCD bij haar is geconstateerd. Het advies was toen dat ik nooit meer normaal met haar kon rijden, alleen een beetje rondhobbelen met lange teugel. Ik wilde nu weten of het allemaal nog verlechterd was, zodat ik dan definitief zou stoppen met rijden omdat het dan niet eerlijk is, en haar een soort oude dag geven.

Ik ben naar Emmeloord gegaan (4 jaar geleden was een andere kliniek). Daar heeft dokter van Muiswinkel eerst even gekeken op het harde, maar haar hoeven waren verschrikkelijk lang dus lekker lopen kon niet dacht ik. Daarbij was ze een week daarvoor helemaal uit haar plaat gegaan in het land en had daarbij haar schouder verrekt (denk ik, het kwam van boven uit) en liep ze kreupel. Maar nu...niets! Ze liep goed! Ze had wel gallen van die lange hoeven omdat de stand nu niet lekker was.

Er werden foto's gemaakt en daarna werd ze door de smid gedaan. De foto's vielen ontzettend mee! Voor de HK had ze nu 2en! Verward
En voor haar spronggewrichten waar ze OCD heeft 1en! Omdat het mooi rustig was en het er toch al heel lang zit, ook zijn haar spronggewrichten altijd heel droog geweest. Ze had wel 3en voor de sesambeentjes maar van Muiswinkel vond het allemaal helemaal niet zo schokkend. Ik moest maar rustig gaan opbouwen en dan over 2 maanden weer eens terug komen. De smid heeft haar super netjes op haar hoeven gezet en ik was helemaal blij! Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


jetzelover

Berichten: 63
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: emmer-compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:34

ooo wat leuk

De groeten van jetzelover Doei, doei

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:35

Dat is nog eens een meevaller zeg!

Super! OK dan!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:38

Joh, da's fijn zeg OK dan!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:48

ja ik ben ook erg opgelucht. Dan kan je iig weer aan de slag met d'r en, wie weet, als het lukt, nog een keer een Z proefje met haar rijden, al is het HC of onderling op stal.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:58

jeetje joh gelukkig maar,das weer meevaller,kan je weer lekker opbouwen.

Z1+4

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:59

Dat is fijn om te horen OK dan!! Ik hoop voor je dat het alleen maar beter zal gaan vanaf nu Party!!!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 11:26

Dat is een meevaller zeg!! OK dan!
Hartstikke fijn natuurlijk. Dus je kan toch nog rustig wat rondjes blijven sturen met haar?!

Alleen ligt het volgens mij aan Emmeloord dat paarden daar ineens wel goed lopen Verward
Toen Magic die spierblessure had was het simpel aan een lijntje lopen thuis echt niet te doen, maar je had haar in Emmeloord moeten zien gaan Bloos! Niets aan het handje...

Soms weet je het ook niet met die dieren Lachen

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 11:29

Dat is echt een meevaller. Fijn hoor .

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

cobiie

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 11:34

Klinkt positief.

[o]

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 11:39

Dat is zeker beter nieuws, denk je dat het andere trainen geleerd bij AdB daarbij heeft geholpen? Het heeft het iig duidelijk niet verslechterd Lachen (Ik was overigens aan het larp-en toen je sms kwam *LOL* kreeg direct opmerkingen over 'duivels apparaat' want ik was IC)

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 11:45

Antoinette schreef:
Alleen ligt het volgens mij aan Emmeloord dat paarden daar ineens wel goed lopen Verward



Aardstralen denk ik.
Heb er ook een keer gestaan mat een paard die spontaan genezen was.

"Thuis liep hij echt kreupel." Haha!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:15

Nou, daar heb ik geen ervaring mee hoor. Haha! Die van mij liep erger kreupel in Emmeloord.. Maar op de foto was hij wel helemaal zuiver, en dat is natuurlijk ook weer positief Haha!

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:34

Goed joh! OK dan!

Antoinette schreef:
Alleen ligt het volgens mij aan Emmeloord dat paarden daar ineens wel goed lopen Verward


Wat komt me dat bekend voor Haha!. "Gelukkig" (nou ja, eigenlijk niet...) toonde de scan aan dat er wel degelijk iets zat, stonden we niet helemaal voor paal Bloos!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 16:17

De paarden zullen zich daar lekker voelen denk ik Haha!. Maar super, altijd fijn zoiets!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 16:55

Interessant topic! Super dat Jur weer zo goed op haar beentjes staat natuurlijk.

Maar het is natuurlijk een vreemd verhaal............want hiermee kan je meerdere conclusies trekken:

1- Paard kan verbeteren op bot, en dus hoeft een dier met een drietje niet meer geslacht te worden want door goed beslag, goed rijden enz kan de boel opknappen en dus verbeteren

2- De veearts die het paard eerst behandelde heeft het hele probleem zeer negatief ingezien.

3- Zal AdB dan toch gelijk hebben Verward

Misschien is het in dit topic niet verstandig om daar verder over te discusseren, maar ik denk zeker wel dat het interessant is.

Maar voor jou is het natuurlijk super Jura! Gefeliciteerd!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 17:45

Wow, dat is goed nieuws! Zou super zijn als je echt weer serieus met haar aan de slag kunt! En Hans van Maurik doet sowieso super werk Lachen

Ik had het er gisteren over met mijn instructrice, die geloofde niet dat mijn paard vol zit met 3-tjes en 4-tjes. Ik denk dat ik toch ook maar weer eens wat foto's laat maken, de laatste zijn van 6 jaar geleden.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:09

x
Laatst bijgewerkt door janna op 21-03-22 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 10:08

Goed bericht zeg!!
OK dan!
In een van de vele AdB topics heb ik wel eens de vraag gesteld of het niet mogelijk zou zijn dat straalbeentjes door goede doorbloeding en de juiste belasting gewoon weer zouden herstellen. Tenslotte groeit een gebroken bot ook weer aan.

Bot heeft dus herstellend vermogen, dus waarom een straalbeentje niet?

Ik zou het zeer zinvol vinden als hier eens een onafhankelijk onderzoek naar verricht zou worden, wellicht scheelt dit bijzonder veel paardenlevens. De moeite zeker waard denk ik.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 11:12

Antoinette en Katja, ik heb ook wel eens 'mindere' ervaringen met Emmeloord gehad, paarden die niet goed waren maar thuis wel ofzo. Maar met mijn eigen paarden gelukkig nog geen slechte dingen gehad. Het is eigenlijk wel heel apart. En ze hebben Razinda 2 jaar geleden ook goed geopereerd.

Orri, haha duivels apparaat. Haha!
Maar ik heb geen idee eigenlijk, ik ben er nog steeds verbaasd over, ook dat beide benen hetzelfde zijn (dus niet één slechter ofzo).

Pipo, ik weet ook nog niet precies wat ik er van moet denken. Ik denk niet dat het verbeterd is, maar hetzelfde is gebleven (misschien heeft die andere kliniek de foto's strenger beoordeeld 4 jaar geleden hoewel Emmeloord toch ook redelijk kritisch is dacht ik). Maar dat het hetzelfde is gebleven vind ik al bijzonder.

Met AdB heeft het denk ik niet heel veel te maken, ik heb een paar keer les van hem gehad, heb ook zeker veel van zijn manier opgestoken maar ik heb niet het gevoel dat ik op zijn manier rij. Ik heb de dingen die ik heel goed vond in zijn verhaal wel meegenomen.

Maar het is inderdaad wel interessant!

Naz, Hans van Maurik doet het absoluut super! Jammer dat het zo ver is anders zou ik Jur daar wel willen blijven doen!

Janna, ik neem de volgende keer als ik ga (over 7 weken) die oude foto's mee, ben benieuwd wat ze er van zeggen.

Mieke, ik denk absoluut dat er veel paarden onnodig afgemaakt worden die HKO hebben. Een onderzoek zou zeker op zijn plaats zijn.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 11:26

Jura schreef:
Pipo, ik weet ook nog niet precies wat ik er van moet denken. Ik denk niet dat het verbeterd is, maar hetzelfde is gebleven (misschien heeft die andere kliniek de foto's strenger beoordeeld 4 jaar geleden hoewel Emmeloord toch ook redelijk kritisch is dacht ik). Maar dat het hetzelfde is gebleven vind ik al bijzonder.


Het zou wel leuk zijn om de oude foto's naast deze te leggen en de verschillen te zien. Of juist dat er geen verschillen zijn.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 11:44

Wat een goed nieuws! OK dan!

Ik ben ook benieuwd hoe ze in Emmeloord de oude foto's beoordelen, maar voorlopig kan jij weer lekker op gaan bouwen en hopelijk kan je dan ook weer de ring in. Lachen

Navragen is beter dan afvragen.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:31

Geweldig om te lezen. De keren dat ik Jur heb zien lopen liep ze prima en ze voelde ook goed aan toen ik erop zat. Ik hoop dat jullie nog lekker door kunnen trainen en een paar leuke Z wedstrijden kunnen lopen

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 14:09

Bedankt voor alle reacties!

Astridh, toch blijft het probleem met Jur dat ze niet soepel is, volgens mij zit het probleem in haar nek en misschien wel haar rug. Daar kijken ze in Emmeloord trouwens ook nog naar volgende keer.

Die oude foto's zal ik zeker mee nemen, ik ben nu eigenlijk ook wel erg nieuwsgierig!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 14:14

Fijn bericht iig, ik hoop dat je idd weer lekker aan het rijden kan met haar


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: reina en 133 bezoekers