Morgen komt Divoza-langs!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 17:05

tijdens het rijden heeft ze er niet last meer van geloof ik. Ze heeft er ook geen drukkingen van.
Ze rijd heerlijk en ze 'briest' ook lekker veel, ik weet wel dat paarden pijn goed kunnen verbergen, maar ja.
Iedere dag longeren lijkt me ook geen optie, dat is slecht voor de benen, krijgen ze vervroegte slijtage van enzv.
Dus ik doe het zo maar...

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:49

Volgens mij is het verstandiger om niet meer te rijden met je slecht passende zadel. Je kunt jezelf wel voor de gek houden, maar je paardje geeft duidelijk aan dat ze er last van heeft.

Je kunt ook om de dag longeren, en doe je op de dagen dat je niet longeert, iets anders leuks met je paardje.

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:40

Anders ga je toch zonder zadel rijden? of lekker wandelen of zo.
Ik vind het op zijn zachtst gezegd behoorlijk raar dat je een zadel op de rug van je paard legt terwijl je weet dat je hem pijn doet.
En dat alles alleen maar omdat jij zo nodig wil rijden.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 18:42

Ik heb hier al eens een discussie over gehad, en mijn paardje heeft er tijdens het rijden géén last van!
Ze briest steeds en vind het rijden duidelijk leuk.
IK rijd ook geen úúúren! Een half uurtje ofzo.
Omdat ik eerst niet doorhad dat het paste, heeft ze er nu al 2 jaar mee gelopen, dan kunnen die 3 wekjes ook nog wel. Knipoog
Ze heeft geen drukkingen of open schoft, zooo erg is het dus ook weer niet.
Alleen met aansingelen, ja dat is even lastig.
Bovendien heb ik er een lekker dik wollen dek onder en dat beschermt haar rug ook heel goed.
Ik laat mijn pony echt geen pijn lijden, als ze er echt heel erg last van zou hebben zou ik er echt niet mee rijden.

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 21:02

Waar iedereen het nu alleen maar heeft over het passen op je paard, wil ik nog toevoegen dat een zadel ook bij jou moet passen!
Ik heb geen ervaring van Divoza, maar ik heb vorig jaar een nieuw zadel gekocht met zo'n passervice aan huis. De man van de passervice liet mij meerdere zadels proberen en keek niet alleen hoe ze in stand op het paard lagen, maar liet mij ook een stuk door de bak stappen en draven om te zien hoe ik erop paste en of het mijn zit ten goede kwam en daar corrigeerde waar nodig. Kan niet anders zeggen dan dat ik een perfect zadel van hem heb gekocht, ben echt 100% tevreden.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 21:04

Oh, fijn!
Ik weet nu zeker dat ik een zadel van Divoza neem Knipoog

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 21:05

Marloez schreef:
Oh, fijn!
Ik weet nu zeker dat ik een zadel van Divoza neem Knipoog


Bovenstaande reactie ging niet over Divoza volgens mij!

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 21:08

heu...
ohja.. haha verkeerd gelezen Bloos! Haha!
Maja, ik laat Divoza toch komen
Had de afspraak nog staan dus.. Lachen

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 22:26

Waarom laat je Van Triest niet komen? Daar hoor ik meer goede verhalen over dan van Divoza...

Ik zelf heb zadelmaker Van Rijs laten komen, maar die zit een beetje bij jouw uit de buurt.

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 00:06

Van Triest zit toch in Meppel?
Dat is idd een veel betere zadelmaker dan de Divoza zadelpasservice.

Mocht je er belang bij hebben, dit is hun telefoonnummer: (0522) 25 79 70.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-04 17:27

Ann schreef:
Van Triest zit toch in Meppel?
Dat is idd een veel betere zadelmaker dan de Divoza zadelpasservice.

Mocht je er belang bij hebben, dit is hun telefoonnummer: (0522) 25 79 70.

Okey, ik zal ze eens bellen, bedankt Lachen

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-04 20:57

weet je trouwens ook hoe duur het was om ze langs te laten komen?? Of doen ze dat niet.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:24

Van Triest heeft een goede naam.
Heb je wel eens gedacht aan een Barefootzadel? Dit zijn hele mooie boomloze zadels die op de meeste paarden en ponies passen. Je kunt er eentje een week gratis toegestuurd krijgen en betaalt dan alleen de verzendkosten als je hem naar de volgende tester verstuurt. Pmarena van bokt heeft een uitgebreide website over deze zadels en kan je op de wachtlijst zetten.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 09:42

Meestal komen ze gratis langs als je uiteindelijk bij hun zadel koopt, maar als je niets koopt komen er voorrij kosten bij, maar zo werkt het bij Divoza ook.
Ik weet niet hoe het bij deze zaak werkt, maar als je even belt kom je daar vast wel achter.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 12:54

oké, bedankt! Ik zal morgen wel even bellen Lachen

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 12:56

Soxje schreef:
Van Triest heeft een goede naam.
Heb je wel eens gedacht aan een Barefootzadel? Dit zijn hele mooie boomloze zadels die op de meeste paarden en ponies passen. Je kunt er eentje een week gratis toegestuurd krijgen en betaalt dan alleen de verzendkosten als je hem naar de volgende tester verstuurt. Pmarena van bokt heeft een uitgebreide website over deze zadels en kan je op de wachtlijst zetten.

Ik heb daar ook al eens aan gedacht, en gekeken, maar ik vind de zadels zelf zo duur! En ik heb hier in de topics op bokt ook veel neagtieve dingen erover gehoord. (natuurlijk ook positieve).

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:11

Ze zijn helemaal niet duur Marloez! Rond de 400 euro. Lees je eens in op het boomloze topic van de Huiskamer. Vanmiddag een rit gemaakt met een bokker met IJslander die al bijna een jaar met een Barefoot rijdt, bevalt prima. Je kan het zadel altijd een week gratis testen.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 19:16

hmm, tja, ik zal er nog eens extra over denken. Mijn pony heeft nogal een bol buikje, en ik las dat die zadels daarvoor de juiste oplossing zijn!
Maar ze heeft niet zo'n fijne rug om zonder boom op te zitten, dus misschien zit het zadel voor mijn pony dan wel perfect, voor mij zit het dan misschien wel vreselijk! Knipoog

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:04

Ik heb geen aandelen of zo, maar het zadel zit heerlijk! Mijn paard heeft een behoorlijke bolle buik (nu) maar ook een vlakke schoft. Toch drukt het zadel helemaal niet op haar rug, dat zie je als je gereden hebt doordat de ruggegraat niet bezweet is. Heeft heel veel te maken met het dek dat je onder het zadel legt. En je zadel nooit te ver naar voren leggen, dan drukt het teveel op de schouders. Enfin, sterkte met je keuze en sukses!

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 23:29

Ik weet niet of je wedstrijden wil gaan rijden met je pony, zo ja, dan zou ik niet voor een barefoot zadel gaan. Deze mogen niet gebruikt worden bij officiele wedstrijden.

Ben je dat niet van plan, probeer het eens! Een aantal mensen van onze stal zweren erbij en het bevalt hen goed.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 17:58

ingvdh schreef:
Ik weet niet of je wedstrijden wil gaan rijden met je pony, zo ja, dan zou ik niet voor een barefoot zadel gaan. Deze mogen niet gebruikt worden bij officiele wedstrijden.

Ben je dat niet van plan, probeer het eens! Een aantal mensen van onze stal zweren erbij en het bevalt hen goed.

Nee, ik rijd geen wedstrijden, maar kun je op zo'n zadel ook wel redelijk lichtrijden..?

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:18

Je kan er heel goed op lichtrijden zelfs.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 18:20

ohww... nou als ik de zadelpas service laat komen, vraag ik of ze die ook willen meenemen Lachen

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:30

denk niet dat ze die bij divoza hebben Haha! Haha! Haha!

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 19:42

Die kunnen ze wel bestellen als ik dat vraag.
Het is een bedrijf, ze kunnen alles bestellen wat je wilt Lachen
ookal hebben ze het nog niet op voorraad.