Morgen komt Divoza-langs!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 17:34

Ojee..
Nou dan regel ik ergens anders wel wat!
Zijn er echt geen positieve dingen te vertellen over Divoza's passervice??

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:40

Ik heb zelf geen negatieve ervaringen met Divoza (laten we eerlijk zijn, helemaal geen ervaring Schijnheilig ), maar er zijn zat ruitersportwinkels die met een bus vol zadels langskomen om je van een nieuw zadel te voorzien, daar ga je toch niet 3 weken op wachten

Toen ik mijn zadel kocht had ik ook een afspraak met een zadelservice gemaakt, die bellen voor een afspraak en na twee dagen nog niets, kort rondje bij andere zaken, diezelfde avond kwam er een busje langs en had ik een zadel OK dan!

Ook met zadels geldt, geen hand vol maar een land vol. Vraag eens in de buurt waar mensen goede ervaringen mee hebben en vraag die langs willen komen.

En als je graag een leren zadel wil zou ik dat gelijk kenbaar maken. Er zijn meer leren zadels te koop dan kunstof volgens mij.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 17:42

Nou dan doe ik dat!
Ik ga meteen wat ruiterzaken bellen.
Weten jullie toevallig nog niet al te dure en goeie ruitersportzaken?? Dan kan ik die even bellen. Lachen

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 18:03

Bij jou in de buurt weet ik er zo geen. Maar mocht er wel een andere winkel langskomen, heb je dan geen kennis/familie/instructrice die erbij kan/kunnen zijn en die er verstand van hebben? Dan hoor je in ieder geval ook van iemand die er geen winst uit hoeft te halen hoe het zadel ligt.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 18:14

helaas heb ik dat niet..!
Maar ik kijk anders wel in het telefoonboek naar ruitersportzaken Knipoog

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 18:59

ik denk dat het vooral aan de persoon ligt die het zadel past,
ik heb ook veel problemen gehad met zadels maar heb nu een zeg maar "oud zadeltje" van mijn oude stagebegeleider gehad wat niet helemaal 100 procent goed meer was want de boom is zwak maar mijn pony heeft absoluut geen rugpijn meer terwijl ze dit met een aangepast en aangemeten zadel wel had!! pas dus goed op! gr. bonny4life

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:20

Marloez schreef:
Ojee..
Nou dan regel ik ergens anders wel wat!
Zijn er echt geen positieve dingen te vertellen over Divoza's passervice??


Tuurlijk zijn er genoeg positieve verhalen, maar uiteraard zijn er ook negatieve verhalen als een bedrijf ongeveer 1500-2000 zadelpas afspraken per jaar verwerkt!!
Timmo de Vries is de zadelpasser bij Divoza (ook de enige bij Divoza trouwens), dit is een zeer kundig persoon die echt wel goede adviezen geeft.
Maar je moet het zelf weten, het is nou eenmaal zo dat hoge bomen veel wind vangen.

xXGRIETJEXx

Berichten: 1829
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Sexbierum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:35

Ik heb nog nooit problemen met zadels en de passervice gehad van divoza tot dat ik een klein ruitersport zaakje in Noordwijk traf (niet dat ik Divoza slecht vind, maar de Stal neemt meer de tijd voor je).
De Stal is maar een erg klein zaakje maar heeft super mensen die je erg goed helpen, je kunt er zoveel zadels proberen wat je zelf wilt tot dat je het juiste zadel voor jou en je paard hebt gevonden.
Het enige nadeel is ze komen niet bij je thuis (tenmiste volgens mij niet, maar dit weet ik niet zeker)
Maar toch is het super verstandig (zoals heel veel mensen zeggen) om er een deskundig persoon bij mee te nemen!!

Succes met het zoeken naar je nieuwe zadeltje

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:43

xXGRIETJEXx schreef:
Ik heb nog nooit problemen met zadels en de passervice gehad van divoza tot dat ik een klein ruitersport zaakje in Noordwijk traf (niet dat ik Divoza slecht vind, maar de Stal neemt meer de tijd voor je).
De Stal is maar een erg klein zaakje maar heeft super mensen die je erg goed helpen, je kunt er zoveel zadels proberen wat je zelf wilt tot dat je het juiste zadel voor jou en je paard hebt gevonden.
Het enige nadeel is ze komen niet bij je thuis (tenmiste volgens mij niet, maar dit weet ik niet zeker)
Maar toch is het super verstandig (zoals heel veel mensen zeggen) om er een deskundig persoon bij mee te nemen!!

Succes met het zoeken naar je nieuwe zadeltje



Nu blijkt wel weer hoe persoonlijk het gevoel van "service" is...
Ik voel me daar dus helemaal niet op mijn gemak, ik ben er een paar keer geweest maar ik vind de sfeer daar niet prettig.

Een deskundig persoon is als het goed is al aanwezig, de zadelpasser
Deze persoon is hiervoor aangenomen en je zou daar dan ook vertrouwen in moeten hebben.
Heb je dat niet dan zou ik een ander langs laten komen.
Ook al kan je instructrice bijvoorbeeld heel goed rijden, dat wil nog niet zeggen dat ze ook verstand heeft van zadels passen.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:53

Als je doeld op de 'instructrice' in mijn reactie; daarom heb ik er ook achter gezet 'iemand die er verstand van heeft'.

En het probleem bij de passervice van Divoza vond ik absoluut de service niet, die was prima. De manier alleen waarop mijn zadel aangepast werd wekt achteraf mijn verbazing. Ik kom zeer regelmatig bij Divoza, en ben er over te spreken, maar een zadel laat ik er nooit meer aanpassen.

Maar ik meen ergens gelezen te hebben dat jij bij Divoza werkt/gewerkt hebt? Dan is het niet zo erg raar dat je positief bent/doet natuurlijk Lachen

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:23

Ik werk niet meer bij Divoza maar mijn blik is zeker wel objectief.
Ik had het ook niet tegen jouw persoonlijk hoor, meer in het algemeen Knipoog

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:43

Inderdaad hoge bomen vangen veel wind, dat is zo. Maar vooral bij het passen van een zadel hoeven er mijns inziens niet erg veel problemen voor te doen als je maar kundig bent. Ik heb helaas slechte ervaringen met de zadels, een vriendin van mij ook. Zij heeft daar eens een tweedehands zadel gekocht, die bleek een gebroken boom te hebben.

Ik heb geen ervaring met de passervice van de deskundige van Divoza, maar vindt dat het meeste personeel van Divoza op zadelgebied van toeten nog blazen weet...

Advies voor de ts voor een geschikte ruitersportzaak. Tweespan in Boornbergum verkoopt erg goede zadels. Ik weet niet zeker of ze een passervice hebben.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 11:10

Ik denk wel dat ik Divoza laat komen.
Ik ga gewoon even lekker (ook wild galopperen) en als het zadel dan nog steeds goed op z'n plaats ligt, nou dan denk ik wel dat het past!
En mijn pony is erg gevoelig met aansingelen.
Als ze geen kik geeft, dan weet ik ook dat het niet knelt.
Dat heeft ze met dat &^%$-zadel dat ze nu heeft wel.
Het doet haar pijn met aansingelen. Ze heeft gelukkig geen drukplekken, maar zielig is het wel!
En daar moet ze dan nog 3 weken mee rondlopen.. maarja. Ik vind het wel stom dat Divoza geen invaller heeft! Boos!

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:24

Coby schreef:
...
Advies voor de ts voor een geschikte ruitersportzaak. Tweespan in Boornbergum verkoopt erg goede zadels. Ik weet niet zeker of ze een passervice hebben.


Hmm, Tweespan heeft op zich goede een goede zadelmaker in huis, maar zelf ben ik niet helemaal weg van hun zgn. maatwerkzadels Clown

Maar ze hebben vaak ook veel andere merken 2e hands te koop.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 11:35

brrffff volgens mij heeft iedereen van elke ruitersporzaak wel eens iets negatiefs meegemaakt!
Ik laat gewoon Divoza langskomen, en ik zie wel hoe alles afloopt Knipoog

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 12:08

Marloez schreef:
Ik denk wel dat ik Divoza laat komen.
Ik ga gewoon even lekker (ook wild galopperen) en als het zadel dan nog steeds goed op z'n plaats ligt, nou dan denk ik wel dat het past!
En mijn pony is erg gevoelig met aansingelen.
Als ze geen kik geeft, dan weet ik ook dat het niet knelt.
Dat heeft ze met dat &^%$-zadel dat ze nu heeft wel.
Het doet haar pijn met aansingelen. Ze heeft gelukkig geen drukplekken, maar zielig is het wel!
En daar moet ze dan nog 3 weken mee rondlopen.. maarja. Ik vind het wel stom dat Divoza geen invaller heeft! Boos!


Verwacht trouwens niet dat je pony opeens niet meer lelijk doet met aansingelen als je een ander goed zadel hebt gekocht.
Dit heet singeldwang en als het al weggaat dan duurt het erg lang, heel veel paarden en pony's hebben hier last van.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 12:14

Ikpaste laatst een zadel van iemand anders en ze had nergens last van Knipoog
Ook als ik een longeersingel om doe heeft ze nergens last van Lachen

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 12:25

Marloez schreef:
Ik denk wel dat ik Divoza laat komen.
Ik ga gewoon even lekker (ook wild galopperen) en als het zadel dan nog steeds goed op z'n plaats ligt, nou dan denk ik wel dat het past!
En mijn pony is erg gevoelig met aansingelen.
Als ze geen kik geeft, dan weet ik ook dat het niet knelt.
Dat heeft ze met dat &^%$-zadel dat ze nu heeft wel.
Het doet haar pijn met aansingelen. Ze heeft gelukkig geen drukplekken, maar zielig is het wel!
En daar moet ze dan nog 3 weken mee rondlopen.. maarja. Ik vind het wel stom dat Divoza geen invaller heeft! Boos!


Ik verbaas me vaak om mensen die zulke dingen zeggen
Het gaat hier wel om de rug van je paard.....

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 12:29

ik zou een andere zadelmaker laten komen.
Je laat je paard toch niet nog eens 3 weken met een niet passend zadel lopen?

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 12:33

Marloez schreef:
Ikpaste laatst een zadel van iemand anders en ze had nergens last van Knipoog
Ook als ik een longeersingel om doe heeft ze nergens last van Lachen


Dan heeft je pony waarschijnlijk wel een link gelegd met een zadel en pijn.
Je pony ziet vanuit haar ooghoeken niet of jij nou met je oude of nieuwe zadel komt aanlopen, dus het zal wel even een tijdje duren voordat de singeldwang over is met een nieuw goed passend zadel.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 12:34

hm tsja
Ik zie nog wel Lachen

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 12:36

Ja, maar dan zou ze dat toch ook gehad hebben met het zadel die ik even 'leende'??

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 12:41

Marloez schreef:
Ja, maar dan zou ze dat toch ook gehad hebben met het zadel die ik even 'leende'??


Jouw pony kan natuurlijk de uitzondering op de regel zijn maar bij de meeste paarden/pony's duurt het wel enige tijd voordat de singelnijd verdwijnt bij de aanschaf van een goed zadel.
Sommige paarden zijn gewoon ook zuur van zichzelf en laten we eerlijk zijn het is natuurlijk ook geen pretje zo'n strakke band om je buik heen Knipoog
Mijn paard heeft een goed passend zadel maar sta niet in de bijt-zone als ik de singel vastmaak, maarja das dan ook een echte merrie Haha!

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 16:49

Mijn paard heeft me gisteren voor het eerst in 2,5 jaar gebeten!!! Met aansingelen!
Ik sta er nog verstelt van!! Verward
Ik begrijp d'r wel ik doe haar ook pijn Knipoog maar bijten zit er normaal niet bij haar in!

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 17:03

Waarom leg je dat zadel er dan nog op? Als je weet dat ze pijn heeft? Je kunt haar toch ook longeren tot dat je een goed passend zadel hebt voor haar?

Succes.

Judith