Wat vinden jullie van je verzorgster/bijrijdster

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sap

Berichten: 1019
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Home is where the heart is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 14:55

Ik heb er 2 gehad. De ene deed het heel goed, laten we haar even VZ1 noemen. De andere deed het alleen goed als ik erbij was. Laten we haar even VZ2 noemen. Ik had een New Forest x Arabier en ze was nogal pittig als ze een tijdje had gelopen en werd dan ook eigenwijs. VZ2 wilde over een bruggetje rijden terwijl je ook een normaal pad daarnaast kon nemen. Maar nee, VZ2 slaat het paard net zo lang tot het er eindelijk overheen ging. Niet zachtjes aantikken met de zweep, maar echt rammen. Neem dan het pad ernaast!! De zweep was dus dr beste vriend. Als ze het paard niet aankon gebruikte ze de zweep. Hier ben ik dus pas geleden achter gekomen, anders had ze meteen kunnen vertrekken. Maar, er was nog een probleempje....VZ1 en VZ2 mochten elkaar niet. En ik had een schrijft om in te schijven wat je allemaal had gedaan met het paard. Op een dag had VZ2 gereden en had in het schrift geschreven dat ze de volgende dag weer zou komen rijden. VZ1 kwam de volgende dag en toen ze aan het rijden was kwam VZ2 aan. Die helemaal boos en pissig. Ze ging weer naar huis. VZ1 kwam terug van rijden en las het schrijft toen ze erin wilde schrijven. Toen las ze pas dat VZ2 zou komen rijden. Daarna zijn er maar vaste dagen ingesteld voor allebei. Nog zo iets...Mn opa en oma (waar mn paard stond) zouden een dagje weggaan. VZ2 had gevraagd of ze bij iemand anders in de bak mocht rijden. Mn opa en oma hadden 'nee' gezegd, omdat die bak veel te zwaar was. Volgende dag staat mn paard helemaal raar en stijf in de stal. Ze kon bijna niet meer lopen. VZ2 had dus wel in de bak gereden Boos! Een andere keer stond mn paard 3 dagen bij iemand anders (mn opa en oma waren op vakantie). VZ1 had zadel, hoofdstel en poetskist enz. mee naar huis genomen, zodat VZ2 niet kon rijden, want na het bakincident mocht ze niet meer komen. Maarrr....VZ2 verzorgen op die zelfde stal een ander paard. Ging ze ook met mijn paard lopen en zonder zadel erop rijden Boos!
Boos! Boos! maar ze mocht niet meer mijn paard verzorgen. Toen kwam VZ1 eraan en heeft het paard meegenomen naar het land bij haar achter en daar heeft ze 3 dagen gestaan. Alleen 's avonds stond ze daar op stal. VZ2 schept nu op dat ze paarden tot de Z inrijd enzo. >;) Het is een pennymeisje van 17 jaar Nagelbijten / Gniffelen

Sap

Berichten: 1019
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Home is where the heart is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 14:57

Sorry van het lange verhaal hoor!!

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:10

NaadFuryo schreef:
Ben heel blij met mijn bijrijdster en ze is helemaal gek op Fuur en andersom ook.....Maar ik kon haar al van een vorige stal. Als zij op vakantie wil met hem dan mag dat waarom niet?? Ze zorgt goed voor hem en ik vertrouw haar ook volledig..... OK dan!


Wuhu dit had ik nog niet gelezen Knipoog Nu ben ik weer heelemaal blij wuahaha

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:26

Ik ben echt superblij met mijn bijrijdster !!!
Ze is minstens even gek op Chinouc als ik, ze denkt mee, rijdt goed en is bovenal ontzettend lief voor Chinouc.
Chinouc is op haar beurt ook tevreden met haar Haha! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 19:19

Ik beleer een paard voor andere mensen.
Ze laten me helemaal vrij en vertrouwen me in zo ver dat ze denken dat ik het toch beter weet dan hen. OK dan!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 19:46

Ik ben bijrijder en zonder arrogant te zijn; zonder mij zou de eigenaar Sikiley niet kunnen houden... Ik geef haar de meeste beweging, zorg dat de smid komt, verzorg haar zomereczeem, naai haar deken als die kapot is... enzovoorts.
En ze laat vaak genoeg merken dat ik haar heel goed beval als 'medeberijdster' (zo stelt ze mij altijd voor Lachen )

Oliefjuh

Berichten: 1209
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:02

Kimberley77 schreef:
Nee hoor je bent niet de enige, we hebben 2 van zulke verzorgsters gehad. Een daarvan is volgens jouw beschrijvingen en de andere......!!!!....Gossie ging liggen tijdens het rijden met haar erop, begon ze te gillen tegen ons dat we ons paard eens moesten opvoeden, dat het niet normaal was dat ie ging liggen..Klopt, is ook niet gewoon dat je paard gaat liggen tijdens het rijden, deed ie bij ons nooit. Ons paard bleek gewoon karakter te hebben, hij had net zo'n hekel aan haar als wij, dus ging gewoon protesteren, haha, ze bleek veel te zwaar voor hem..Dus eruit met haar.



haha! en ik ben niet de enige! Knipoog

Oliefjuh

Berichten: 1209
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:03

Alet schreef:
Ik ben bijrijder en zonder arrogant te zijn; zonder mij zou de eigenaar Sikiley niet kunnen houden... Ik geef haar de meeste beweging, zorg dat de smid komt, verzorg haar zomereczeem, naai haar deken als die kapot is... enzovoorts.
En ze laat vaak genoeg merken dat ik haar heel goed beval als 'medeberijdster' (zo stelt ze mij altijd voor Lachen )


Zulke bijrijdsters zijn wel fijn! Knipoog

Rainbowgirl

Berichten: 519
Geregistreerd: 02-07-04
Woonplaats: Hijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 20:59

Nou even een ander vraagje:
Wat zouden jullie dan doen als een bijrijd(st)er om 1 of andere reden niet bevalt? Zouden jullie die meteen wegsturen of eerst pogingen doen om de problemen op te lossen....?

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:12

Mijn bijrijdster heb ik om tijdgebrek.
Ze kan heel goed overweg met mijn paardje en het klikt gewoon.
Bij mijn vorige bijrijdsters was dat niet en die heb ik een paar keer laten rijden enzo met mij er bij maar dat werkte niet dus heb ik ze weggestuurd.

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 10:35

Ik ben 200% tevreden met mijn bijrijdster ("mister" op bokt)
Zij rijdt of doet wat anders met hem op 3 dagen in de week. Soms gaan we samen voor de gezelligheid.
Banish vindt haar geweldig en ik vind dat ze hem netjes en met gevole rijdt.
Ze zou er niet mee op vakantie mogen, omdat ze hem van mij niet zelf mag vervoeren (dat doe ik gewoon altijd zelf)
We gaan bijvoorbeeld wel eens samen naar het strand en dan gaan we om de beurt een stuk rijden. Wat het rijden betreft vrtrouw ik haar voor het volle pond!!
Een minpuntje???............. hmmmmmmmmmmmmmm
Dat ze altijd vééééél te lang poetst!!!!! Knipoog

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 10:44

ik heb er 2 een voor sya een hele lieve rustige meid (ze is iets van 25 dacht ik) daar durf ik sya zo mee weg te sturen maar dat doe ik niet.

en voor jamaika een jongen van 23 waarvan paarden zijn werk is geweest hij heeft zz gereden en kan super sturen hij houd maikie op niveau voor mij Haha! met hem durf ik maik ook wel weg te sturen maar dat doe ik ook niet.

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 13:04

Mijn vriend rijdt een keer in de week op mijn paard. Grappig; mijn vriend is dus ook mijn bijrijder.
Het gaat prima. Hij is gelukkig helemaal thuis in het rijden en verzorgen dus ik hoef me eigenlijk ergens zorgen over te maken. Zaken als hoefsmid regelen, en toiletteren laat hij allemaal aan mij over dus.
Ik vind het heel gezellig om met mijn wederhelft ook mijn paard te delen.

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 17:06

Een vriendin van mij doet Miro op dinsdag en vrijdag en ik ben super blij met haar, ze is net als ik gek op paars dus vind het allang tof dat ik alles paars heb (hoofdstel,peesbeschermers, bijna alle dekens incl.vliegendek, helm, halsters+touwen, schabrakken) Haha! Mijn vorige bijrijdster was ook OK dan! Ik heb met allebei super mazzel...de vorige is er helaas mee gestopt aangezien ze er simpel weg geen tijd voor heeft en hele wisselende tijden werkt (politie) maar nu heb ik ook een tof iemand, lekker veel buitenrijden en ze verzorgd Miro verder super en mest gewoon zijn box zonder dat ik het 2x hoef te vragen OK dan!

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 19:49

Ik kan nog niet echt een oordeel trekken over mijn verzorgster dit omdat ze pas een weekje meedraait.
Wel is mijn keuze op haar gevallen omdat ik wel het idee heb dat het goed zit.Ze weet van wanten en pakt amber gelukkig goed aan(anders neemt ze een loopje met je)Ik zou Amber wel alleen durfen laten bij haar.
Mindere punten zie ik alleen wat terug komen in het rijden maar dat is wel te verhelpen met les(wat ze over een tijdje als de band sterker is ook gaat volgen).

Waarom een verzorgster??Dit puur omdat ik het niet trek om mijn paard alle dagen te doen en het zonde vind om haar daarvoor stil te zetten of eventueel te verkopen.En daar komt bij dat ik nu iemand de kans geef die geen paard kopen kan er toch mee bezig kan zijn alsof het haar paard is die dag.

Ik zou me paard wel mee geven aan mijn verzorgster mits er duidelijke afspraken gemaakt zijn en ik zeker weet dat het goed zit tussen die 2.

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 12:58

Dandy schreef:
Niet omdat ik haar niet vertrouw, maar omdat ik niet weet hoe dat met de verzekering zit enzo, ik zou niet willen dat we in de problemen komen als er iets gebeurd (wat natuurlijk altijd kan).


Ik heb geen eigen paard, ben dus ook verzorgster. Maar ik ben vorig jaar met het paard van me nicht naar de zomerinstructieweken in Ermelo geweest. Wij hebben toen een verzekering afgesloten voor die week.
Dus verzekering hoeft geen probleem te zijn.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:09

Ik ben erg tevreden over mijn bijrijdster. Ze rijdt Prisca nu ruim een maand, 2x in de week. Gaat erg goed. Pris voelt zich wel ontspannen bij haar en zij laat zich niet zomaar uit het veld slaan als Pris een onverwachte move maakt. Ik heb er alle vertrouwen in dat dit een goede samenwerking wordt/blijft.
Ze leert graag en als je een tip geeft, zie je ook echt dat ze het uit probeert. Ze is eerlijk tegen mijn paard en heeft veel geduld. Dat zie ik graag. De basis lijkt gelegd, kan dus alleen maar beter worden.

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:32

Mijn vriendin doet Melody op de dagen dat ik niet kan..
Meestal is dat als ik te veel huiswerk heb om nog te gaan of als ik op vakantie ben..
Ze doet het prima, en kan goed met haar (moeilijke) karakter omgaan..
Ze rijdt zelf western, maar rijdt Melody wel gewoon. Dat is natuurlijk wel minder, maar het gaat nog best redelijk.
Of ze op ponykamp zou mogen? Nee, het idee dat er iemand andres met m'n pony weggaat zit me niet lekker

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:44

Mijn bijrijdsters zijn goud waard! OK dan! Ik vertrouw mijn paarden dan ook volledig aan hen toe. Ze mogen alleen niet met mijn pukken op vakantie...met Escala niet omdat ze trailerangst heeft (ik ga dus ook zelf niet met haar op vakantie, het vervoeren bezorgt haar teveel stress) en met Eclipse nietr omdat hij mijn 2-jarige hengstje is Haha!.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:26

Ik zag nu pas de vraag over het wel of niet ermee op ponykamp mogen... Nee, dat mag ze niet. Daar heb je niet alleen te maken met de bijrijdster en mijn paard, maar met nog een heleboel meer. Dat vind ik teveel risico.