Gruno gekeurd; eerste premie

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Gruno gekeurd; eerste premie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 13:52

Het is alweer een paar daagjes geleden, maar zaterdag was de regionale Groninger paardenkeuring in Tolbert. Dat betekende: de vuurproef voor ons kleine hupsje Gruno.

Vrijdag, na een vermoeiende week ponykamp, probeerden Kimmy en ik Gruno braaf naast zijn moeder te laten draven in de wei. Helaas... het fenomeen 'draf' was even uit zijn systeem gedelete. Dat beloofde wat... Verward

Na een hyperkort nachtje was hij lief tijdens het invlechten en zelfs het wassen van de sokjes (ieks!) ging gesmeerd. OK dan!

In Tolbert liepen schrikwekkend mooie veulens rond; ik was blij dat ik die niet hoefde te jureren Bloos . De jury was het gelukkig met me eens: er werden maar liefst zeven eerste premies uitgedeeld bij een totaal van acht veulens!

Als Benjamin van de dag moest Gruno als laatste in de ring. Draven kon hij gelukkig toch nog (pfffffj), maar hij maakte er hoe dan ook een lachwekkende voorstelling van. Clown Daardoor liet hij zich niet zien zoals hij kan, maar het zij zo (hengstje= traag van begrip).

Bij het opstellen sprak de keurmeester: "Hij kwam de ring in en we dachten: dit is hem!" Echt een onwijs compliment. Pling Door zijn bewegingen bleef hij echter wat achter. Daar kon ik me helemaal in vinden. Uiteindelijk liep hij derde.

Na een Cheese! achter de manege, genomen door magnifieke fotograaf Claudia, mochten Prelude en haar zeuntje lekker uitpuffen in de stal. Daar was het zo benauwd dat we niet tot het einde zijn gebleven, dus het rapportje lezen we wel in het paardenblad.

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/


SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:17

Kei leuk Haha!

Geluk is een richting, geen punt -Loesje

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:23

Goed hoor!
Ben wel benieuwd naar een foto.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 14:24

Tja, die foto`s bij ons... eens in het jaar een rolletje ontwikkelen van veulens die inmiddels 1.50m zijn, hihi...

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:30

Leuk hoor, gefelicibokt met de 1e premie. En idd een mooi compliment van de keurmeester .

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dierenfan, gillian, petraaken en 48 bezoekers