bemoeial!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 14:19

Citaat:
Op 2001-11-04 09:42, schreef Yentl:
frank dat met die muts is onzinnig want als je op de stenen valt dan bang heb je er ook niks aan hoor en de cap wel ik ben gevallen op de stenen en cap heel en de rest van mijn lichaam bont en blauw




Sorry, moest even lachen toen ik dit las. Het was niet serieus bedoeld!!! Dat weet toch iedereen!
Nou, voortaan een beetje rustig aan bij passerende oudjes, en iedereen is tevreden!! Lachen

Grtjs!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 18:37

Citaat:
Op 2001-11-03 23:33, schreef Sanne:
Jezus cristus zeg mensen!
* Die heeft er volgens mij niet zoveel mee te maken, dus graag erbuiten houden.


Er komen bij ons wel eens mensen langs die geen rekening met ONS houden!
* Speciaal voor jou een spreuk van de dag:
"wat u niet wilt dat u geschiedt....."
Maak zelf het verhaaltje af en kleur de plaatjes in.


Ok, je hoort niet in draf langs te gaan, maar dat maakt haar niet perse een slechte ruiter!
* Leeeeeeeezen: dat is nergens gezegd. Ik heb gezegd dat ze ons ruiters een slechte naam bezorgd, da's wat anders dan een slechte ruiter zijn. Misschien zat ze er wel erg netjes op, ik heb het niet gezien *LOL*

Dat maakt haar menselijk. Want ze maakte een foutje! Dat hoort zo, als je dat niet doet is er iets goed mis met je!
* Foutjes zijn om van te leren, dus doe dat aub!


En bij ons is er ook geen ruiterpad, mag ik dan niet buiten rijden?!!!!!!!
* Verkeersregels zijn er ook om te leren *LOL* dus ook doen aub, dan weet je dat je ook buiten mag rijden als er geen ruiterpad is, maar niet overal.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 18:54

Go Sonja!!!

Passeren doe je in stap. Punt. Met of zonder cap heeft daar niets mee te maken. Niet groeten is erg onbeleefd.
Op een voetpad heb je niets te zoeken met je paard, paarden horen in de berm, op het voetpad rijden is zelfs verboden:

art. 4 RVV onder 1t/m3 (RVV= reglement verkeersregels en verkeerstekens)

Voetgangers gebruiken het trottoir of het voetpad, is dat niet aanwezig dan gebruiken zij het fietspad.

Toelichting:
Hieruit blijkt dat het voor een ruiter VERBODEN is om op het trottoir of voetpad te rijden.

art. 8 RVV
1. ruiters gebruiken het ruiterpad
2. Zij gebruiken de berm of de rijbaan indien een ruiterpad ontbreekt.

Toelichting:
Als er geen ruiterpad aanwezig is, moet u aan de uiterst rechterzijde van de rijbaan of in de berm rijden, maar dan wel aan de rechterzijde. Alleen voetgangers en ruiters mogen de berm gebruiken.

art. 4. WVW (wegenverkeerswet)
Het is verboden zich zodanig te gedragen dat hierdoor:
a. gevaar op de weg (voetpad hoort bij de weg!!!)wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt.
b. het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd

Belangrijk is ook te weten dat het KAN betekent dat U al strafbaar bent als U door uw gedrag (galopperen op het voetpad) iemand in gevaar had kunnen brengen ook al is dit feitelijk nog niet gebeurd.

Galopperen op een voetpad kan dus zelfs een strafbaar feit zijn!
Bovenstaande artikelen lijken me genoeg reden om niet te galopperen op het voetpad. Bovendien kan iemand passeren in galop je dus aangerekend worden als een strafbaar feit omdat je die persoon in gevaar KAN brengen.

Vindt het persoonlijk ook wel wat kortzichtig dat je iemand puur om z'n uiterlijk bestempeld als 'creep' en 'm vervolgens ook niet groet.

_________________
<FONT COLOR="BLUE">De natuurlijke trots en adel van het paard zijn af te meten aan zijn verzet tegen geweld en bedrog</FONT>
<FONT COLOR="PURPLE">Alessandro Alvisi 1887-1951</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Margreet op 2001-11-04 17:55 ]</font>

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-01 18:55

LEES! margreet
Frusty Koe

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 18:56

haha belachelijke opmerking van de muts en de cap!!! Maar wel lollig... Pling
Maar ik wil best geloven dat ze het verevelend vond, die opmerking van die man... Heb ik ook een hekel aan als mensen zeuren.. Had ik laatst ook met een vriendin. We reden samen op de straat, gewoon in stap langs twee mensen. Opeens springt het paard van me vriendin opzij en roept ze keihard DOOS!!!!! (me vriendin he niet het paard Haha! ) Maar die vrouw werd vreselijk kwaad.. Die d8 dat we het tegen haar hadden. Ik moest verselijk lachuh maar die vrouw was er niet zo blij mee.... Niet helemaal hetzelfde maar tog...
Maar het is waar dat de mensen heel vaak geen rekening houden met ons. Automobilstiten passeren je vaak met een rotgang of blijven juist heel langzaam achter je rijden. Heel verveldn want daar raakt je paard hardstikke opgefokt van!!! Scheve mond\
passeren in stap is vriendelijker, maar in (rustige)draf als de man op een veilige afstand zit, kan naar mijn mening niet zoveel kwaad als jullie beweren..

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-01 18:58

vind ik ook fredlover als die man tog ver weg zit (zon beetje 10 meter)

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 19:05

je spreekt jezelf steeds tegen Yentl Verward

eerst was het nog een heel smal pad met 2 kleine strookjes gras erlangs.... en nu zat die man 10 meter verderop??? Verward Verward

dat noem ik nou niet echt een heel smal pad..... of ligt dat aan mij Frusty Gaaaap

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-01 20:03

hij zat op een bankje en dat was aan het einde en daar is het dus breder!!

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 20:11

Citaat:
Op 2001-11-04 17:55, schreef Yentl:
LEES! margreet
Frusty Koe



Verward Verward
Snap je opmerking niet helemaal, wil je die eens uitleggen? Voel je je soms op je teentjes getrapt doordat mensen je geen gelijk geven, maar even uitleggen hoe het precies zit? Dan zou ik maar eens gauw leren om die lange tenen in te trekken!

Als jij mijn stukje eens goed zou lezen, zou je zien dat je in overtreding bent en wel op 2 punten:

1. Je zou andere weggebruikers in gevaar KUNNEN brengen en dat mag dus niet (wet!!), hoop dat dat duidelijk is geworden, ik zeg niet dat wat je doet gevaarlijk IS, maar het ZOU gevaarlijk KUNNEN zijn. En dat mag dus niet. Moge dat heel duidelijk zijn!

2.
Deze begrijp je ook nog niet echt denk ik (terwijl het zo simpel is als je goed leest)

art. 8 RVV
1. ruiters gebruiken het ruiterpad
2. Zij gebruiken de berm of de rijbaan indien een ruiterpad ontbreekt.

Toelichting:
Als er geen ruiterpad aanwezig is, moet u aan de uiterst rechterzijde van de rijbaan of in de berm rijden, maar dan wel aan de rechterzijde. Alleen voetgangers en ruiters mogen de berm gebruiken.

Je hebt dus niets te zoeken op dat pad, je mag daar helemaal niet komen. Ook al is er geen ruiterpad, dat is geen excuus. Is er geen ruiterpad, dan rij je uiterst rechts op de rijbaan, of in de berm, maar niet op een voetpad (ook al is dat niet gemarkeerd als voetpad, dit pad hoort duidelijk ook niet bij de rijbaan of de berm, verboden terrein dus) Pas maar op dat oom agent het niet ziet!

Wat je hiermee doet moet je zelf weten, zal mij een rotzorg zijn, ik wijs je alleen op het risico dat je loopt.

Persoonlijk vind ik je gedrag erg asociaal, hoop niet dat je dit soort dingen altijd doet. Als je die meneer gewoon in stap was gepasseerd had hij waarschijnlijk niets gezegd, want zo hoort het. Typisch geval van eigen schuld dikke bult.
_________________
<FONT COLOR="BLUE">De natuurlijke trots en adel van het paard zijn af te meten aan zijn verzet tegen geweld en bedrog</FONT>
<FONT COLOR="PURPLE">Alessandro Alvisi 1887-1951</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Margreet op 2001-11-04 19:18 ]</font>

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-01 20:21

ja de berm gebruikte ik en ik bracht hem niet in gevaar
als je het goed heb gelezen heb je dit niet hoeven typen daarom zeg ik lees

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 20:31

Citaat:
Op 2001-11-04 19:21, schreef Yentl:
ja de berm gebruikte ik en ik bracht hem niet in gevaar
als je het goed heb gelezen heb je dit niet hoeven typen daarom zeg ik lees


Ik lees goed, en daarom typ ik het juist wel, gewoon om je er op te wijzen dat je in overtreding bent, als jij dat niet wilt aannemen is dat jouw zaak.
Ik denk dat jij nog eens een keer heel aandachtig mijn citaten uit de verkeerswet moet doorlezen, je wil of kan het blijkbaar echt niet snappen, terwijl het zo simpel is. Het enige dat je hoeft te doen is toegeven dat je fout zat, maar dat is heel moeilijk, voor iedereen.

Nog 1 keer:
Je bracht hem misschien niet direct in gevaar, maar het ZOU wel KUNNEN (dat is niet hetzelfde als dat je iemand ook echt in gevaar brengt, het is de mogelijkheid tot...) en dat is ook al strafbaar.
Bovendien verandert jouw omschrijving van dat pad per bericht dat je typt, eerst was het een pad en nu is het ineens de berm. Wat is het nou? Berm of voetpad? Voetpadden liggen over het algemeen niet in de berm. En in de berm staan ook geen bankjes. Voetpadden hebben geen aparte berm, 'ik reed in de berm van het pad' is dus onzin, voordat je op het idee komt om dat te verzinnen.

Dit is het laatste, ik geef het nu op. Wat niet wil, dat gaat niet. Frusty

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-01 20:36

ik heb het ook aan mijn moeder gevraagd en die zei dat er niets was dus wie heeft er nu gelijk?

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 20:42

Nou, ik geloof dat nu iedereen zijn mening wel kenbaar heeft gemaakt! En iedereen rijdt weleens over het voetpad. En iedereen is jong geweest. De meeste worden wel rustiger met hun paard, na mate je ouder wordt. Dus mag ook iedereen voor zich zelf weten hoe hij of zij zijn eigen paard rijdt. En vaak is dat ook helemaal afhankelijk van de situatie op dat moment. Dit kunnen wij niet van achter ons computer-schermpje beoordelen.
Yentl, ik hoop dat je wat geleerd hebt van al deze reacties! Neem gewoon een stapje terug.

Grtjs Frank.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 20:44

Wil je gelijk hebben of gelukkig zijn Yentl? Verward
Gedraag je nou voortaan normaal buiten, dan zijn we nu lekker uitgezeurd en kunnen we weer gezellig over leuke onderwerpen gaan Bokken.
Je zat gewoon fout, geen halszaak van maken, alleen je leven beteren!

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 20:45

Citaat:
Op 2001-11-04 19:36, schreef Yentl:
ik heb het ook aan mijn moeder gevraagd en die zei dat er niets was dus wie heeft er nu gelijk?



'Dat er niets was'
Huh? Wat wil ze daarmee zeggen? Snap niet helemaal wat je bedoelt. (en ja, ik lees het goed, maar kan hier echt niets van bakken).
'Er was dus niets' Goh, das niet veel......... Maakt het wel makkelijk: geen pad, geen man, geen bankje, kwestie opgelost!

Ik denk niet dat jouw moeder boven de wet staat, tenzij ze Beatrix heet, dus de wet heeft gelijk. (dat betekent niet dat ik gelijk heb, ik geef alleen maar weer wat er in het regelement staat, dat jij mij daar dan op aanspreekt is een foutje van jou, maar wel begrijpelijk.)

Bovendien had ik niet het idee dat we hier met een discussie bezig zijn, de feiten laten geen mogelijkheid voor discussie open, dus 'gelijk' of 'ongelijk' doet niet helemaal niet ter zake.

Er is ook nog zoiets als fatsoensregels, ongeschreven regels over hoe je je hoort te gedragen. Denk dat je maar eens aan je moeder moet vragen waarom ze je die niet bijgebracht heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 20:55

*LOL* *LOL* *LOL* sorry, smiley-oneliner....

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-01 21:15

hou je mond over me moeder ja!
je kan niet beweren of ik fout zat, je moet erdaarvoor bij zijn maar jullie willen ook maar gelijk krijgen




_________________
Een beste vriend(in)is net als een klavertje vier, moeilijk te vinden en je hebt geluk als je er een hebt... ik dus!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Yentl op 2001-11-04 20:17 ]</font>

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 22:07

jemig heej!! gaat lekker he hiero. Ik vind dat niemand kan beoordelen of Yentl fout zat, omdat je de situatie niet kent. Misschien zat ze fout, misschien ook niet. Dat weet alleen Yentl zelf. Vind ze van niet of wil ze het niet toegeven ( of was het echt niet zo), hou er dan lekker over op!!!
Iedereen is haar nu wel zo ongeloofelijk aan het afzeiken, maar dat is gewoon niet helemaal eerlijk, omdat je zo als eerder gezegd, de situatie waarin ze zat niet kent. Een voetpad kan best een berm hebben trouwens. En als ze daarin reed is er nix mis. Ze zegt dat de man op een afstand van zo'n 10 meter zat. Is een veilige afstand om een persoon in draf te kunnen passeren. Dan kan je wel wettelijke voorschriften gaan geven, maar als het veilig was, is het het veilig. Er zijn in een dorp/stad nou eenmaal geen ruiterpaden, dus moeten we op de weg rijden en ons inderdaad aanpassen. Dat geef ik toe, maar niet in alle gevallen zit je verkeerd als je iemand in draf passeert!!!
En dan nog wat: ze schreef dit niet om zulke reacties te krijgen. Dit is een hardstikke gezellige site en laten we dat nou ff zo houden!!
thx!!!!!! en kussies

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 22:44

Citaat:
Op 2001-11-04 20:15, schreef Yentl:
hou je mond over me moeder ja!


Wie de baal kaatst.......
(je begint zelf over je moeder hoor! Had haar er dan buiten gelaten, ik snapt toch al niet echt wat ze er mee te maken had. Kun je het zelf niet af?)
Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Expensive

Berichten: 599
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 23:25

ik snap wel dat jullie willen zeggen dat yentl iets fout heb gedaan!!alleen waarom zeggen jullie het op zon manier Boos! moet er nou altijd ruzie komen Boos! ja sorry hoor...............

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 01:26

Ik zal er over op houden, promissed!!

Grtjs Frank.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 12:51

ja frank! geen vergelijkingen meer met vallende mutsen en cappen...

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 14:20

die opmerking van Frank vond ik juist het leukst om te lezen.... was er tenminste nog IETS leuks aan dit topic Haha! Lips are sealed

grtzzz

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 14:23

Zelfs wanneer ik op een ruiterpad rijd, en ik moet mensen passeren, ga ik er in stap langs. Heb nog nooit in galop ofzo er langs gegaan. Wel een keer gesprongen over een boomstam waar mensen langs stonden. Maar ik heb toen wel eerst vriendelijk gevraagt of ze het goed vonden als ik even een sprongetje maakte, en dat vonden ze wel gaaf om te zien. Cool

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 14:53

jezus.. yentlskapie hoe oud ben je nou? Nooit gehoord van rekening houden met andere mensen? Je hoort altijd in stap te passeren en ik vind je behoorlijk aso als je dat niet doet!