buitenrijden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meikemarieke
Berichten: 3429
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Achterhoek

buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 13:04

ik heb woensdag voor het eerst alleen een buitenrit gemaakt met Flash Haha! , ik had 1 keer eerder een buitenrit gemaakt met een helebpoel andere paarden erbij (ging hartstikke goed) en 1 keer dat de eigenaar ernaast bleef lopen (ging ook goed) maar woensdag ging ut ook wel goed, heb maar een heel klein rondje gemaakt, maar telkens as ie iets engs zag dan ging ze stilstaan, en dan kreeg ik haar met geen mogelijkheid meer vooruit! wat moet ik dan doen? Ik heb geprobeerd heel rustig haar te laten kijken maar dan kijkt ze en dan sjeest ze erlangs (maar da vink eigenlijk te gevaarlijk met auto's enzo)
hebben jullie tips?

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:23

Ik denk dat je allereerst moet proberen om haar er doorheen te 'coachen' , ze moet je natuurlijk nog in vertrouwen nemen: "Als mijn vrouwtje zegt dat ik daar wel langs kan, dan zal het wel goed zijn"
Desnoods stap je toch af en neem je haar aan de hand mee langs die enge dingen? En naderhand natuurlijk uitbundig prijzen.

meikemarieke
Berichten: 3429
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 13:30

ja afstappen en haar erlangs aan de hand heb ik ook geprobeerd, maar ik krijg haar echt niet mee hoor, ze blijft dan stokstijf staan....

lyszannuh

Berichten: 404
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Heerhugowaard (HHW)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 16:34

Je moet haar vertrouwen geven, wat ook wel eens wil helpen: denken dat er een heel dapper ponytje loopt en dat die een spoor achterlaat, dat je moet volgen, desnoods denk je dat je met een touw aan die pony vastzit!
paarden nemen soms wat dingen van je over die je denkt, ze kunnen een soort van telepatie (hoe spel je dat??) Het is zeker het proberen waard!

Bij mij hielp dit met volte's rijden, wat natuurlijk wel iets heel anders is maargoed, je kan het proberen;)

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 16:37

Als mijn paarden iets eng denken te vinden laat ik ze er juist niet naar kijken. Want als je ze er naar laat kijken geef jij toe dat het 'eng' is. Ik laat die van mij dan altijd wat schouderbinnenwaarts lopen, zodat ze afgeleid zijn van dat 'enge'