c

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

c

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-01 19:42

c
Laatst bijgewerkt door janna op 16-04-22 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

-


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 19:46

helaas wel!
Gelukkig niet allemaal hoor.
Maar dan moet je eens op de parkeerplaats gaan kijken.
De ene auto is nog duurder dan de ander en dan zullen we over de vrachtwagens maar zwijgen.
En alles in passende kleuren.

verschrikkelijk en of de kinderen zoveel blijer worden Verward

DEnk dat er steeds meer prestatie gericht gereden moet worden. Waar blijft de hobbie!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 19:55

jah bij ons ook! echt verschrikkelijk.. die kinderen moeten dat gewoon van hun ouders..

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 20:00

Tja... En het mooiste vind ik dan altijd als degene met een 'normale' pony en 'normale' spullen wint...

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 20:01

Dat klopt.
Eerder was het gewoon gezellig met de pony's op concours en lol maken met je clubgenootjes.
Nu is het allemaal op prestatie gericht. Jammer is dat..

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 20:03

Nou, dat zie je ook in de dressuur hoor, maar idd niet zo erg als bij springen, want daar mag veel meer.. Scheve mond\

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 20:26

ooo, weet je wat erg is, sta je in de ruiterzaak een zak koekjes afterekenen, staat er zo;n verwent nest naast je, met Doe maar ff dit, en dat en dit... BLABLAVLA... en da zo'n rekening van $$$$$
Echt erg...
Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 20:33

Ter meerdere eer en glorie van pappie en mammie, en oh wee als ze het niet waarmaken. Je wilt niet weten wat er achter de schermen tegen die kinderen gezegt en gedaan wordt.
Die status, daar had ik een paar jaar geleden een leuk voorval mee. Omdat mijn Range Rover net geen 25 jaar oud was toen hij in Nederland werdt ingevoerd zit er een gewoon 1998 kenteken op. Sta ik voor het stoplicht, komt er een nagelnieuwe Range Rover naast me staan, kijkt die man zeer misprijzend mijn kant op, ik kijk naar hem en groet vriendelijk, zoals Land Rover eigenaren vaak doen, kijkt die man opeens strak voor zich en rijdt door. Zie ik dat zijn kenteken net iets ouder is dan mijn kenteken. *LOL* *LOL* Heerlijk zo'n grap.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 20:45

tja, op de club waar ik rij heb ik daar niet zo'n last van! gelukkig! ik haat kakkers! en ik zeg ook rustig recht in hun gezichten dat ze verschrikkelijk bekakt zijn!

Just say yes, just say there is nothing holding you back..

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 21:05

ik vind het beetje vaag.. als mensen er geld voor hebben en het er voor over hebben waarom dan geen dure(goede) merken enz??

ik snap best wat jullie bedoelen met van die verwende koters die denken dat ze alleen op de wereld zijn en denken dat de hele wereld aan hun voeten ligt.. daar Misselijk ik van...

maar dan nog liever dat dan van die kinderen die en pony krijgen en er verder niet naar om kijken.. lekker ondankbaar!!
dan krijg ik zoiets als wat ook wel gezegd word "de kindertjes in afrika zouden er heel wat voor over hebben blablabla"
er zijn ZOOOVEEEL kinderen die graag een eigenpony willen waarvan de ouders het niet kunnen betalen.. en dan heb je van die koters die een pony krigjen en dat beest gewoon weg laten kwijnen..
dan maar liever van die verwende die alles het beste ed willen wat uiteindelijk dus ook in voordeel is voor de pony....

(totdat jongens interessanter worden )

"Some memories are best forgotten"

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 21:11

verschrikkelijk hier ook!! Misselijk
kind met grote D pony
kind is 10 jaar en klein voor leeftijd, duurste trailer
duur zadel
blah blah!!
KOTS

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 21:21

( dit moet je schreeuwend voor lezen:)
En het ergste is nog dat die bijdehande verwende poedersuiker koters nog de kinderen die gewone normale spullen hebben lopen uit te schelden ook!!!!!!!
O ik kan hier zo pist van worden. Boos!
Ja, de 'armoedige' kinderen winnen meestal ook nog! Dat is de leuke kant van het verhaal!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 21:28

op de voorsnee ponyclub komt dit niet zo heel veel voor,maar van die kinderen die priveles krijgen en lid zijn van een grote rijvereninging die juist bleh!maar ik het is veelal zo dat die kinderen snappen hoe duur iets is(merk) en die ouders gewoon geld neerleggen en niet weten dat er nog dingen zijn net zo goed,maar wel goedkoper zijn. Party!! . die ouders hebben geld zat en kijken daar niet naar. Zelf wat ik vorige week in een ruiter zaak is daar een moeder en dochter voor mij met afrekenen en wat halen ze. 2 anky truien van 240,- per stuk. een rijbroek van cavello 300,- en nog 2 pony sleutelhangers 10,- p/s. paardensnoepjes 10,- en peesbeschermers(eskuardon ofzo iets). 120,- nou je bent toch gek om zo'n anky trui te kopen als je zo'n zelfde vlies(hoe je het ook schrijft) trui koopt voor 100,- bij een sprotzaak.ze zin voor mij gek

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 21:35

Nee, hier is dat niet zo! Je hebt ze natuurlijk wel, die 'verwende blagen', maar er zijn ook veel 'gewone' kinderen met een gewone pony die wedstrijden rijden puur voor de lol.
Bij de grotere pony's is het iets anders.
Nee, ik vind de ponysport hier geen kaksport.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 22:09

Ik kom nog steeds regelmatig op ponyconcoursen en mij valt het ook op, hoewel in mijn ponytijd (zo'n 13 jaar geleden) sommige clubs uit de buurt ook al bekend stonden om hun hoge 'kouwe kak'-gehalte. Voorbeelden: luidkeels in de losrijbak verkondigen hoeveel je nieuwste pony gekost heeft en keihard lachen om iemand die in het M 'durft' te springen met een Haflinger (maar toen die Haflinger won, lachten ze niet meer). Ik had zelf gewoon plezier met m'n simpele pony'tje en wilde zo ver mogelijk met hem komen, ook al was dat 'maar' de L.

Ik erger me niet zozeer aan al het dure spul (niets op tegen als iemand over goed materiaal beschikt), maar wel aan de attitude van sommigen, vooral van ouders. Het lijkt wel of het er steeds minder om gaat om tijdens je ponytijd met één pony (of hooguit twee) zo ver mogelijk te komen en daarbij ook plezier in het rijden te hebben. In plaats daarvan wordt voor een kind van 11 de ene na de andere pony aangeschaft die zo snel mogelijk klaargestoomd wordt voor het 'grote werk', en als de pony dan in de stop gaat, dan wordt daar niet aan gewerkt, maar dan gaat de pony eruit en komt er een nog duurdere voor in de plaats. De pony als wegwerpartikel en niet als maatje voor het kind.

Maar gelukkig is in onze omgeving (Oost-Nederland) het merendeel nog gewoon lekker voor de hobby bezig en niet voor de show. En die anderhalve omhooggevallen snob, daar probeer je maar met een grote boog omheen te lopen.

[Edit] typo [/edit
_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE">Als liefde het antwoord is, kan de vraag dan nog even herhaald worden?</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-31 21:11 ]</font>

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 22:30

Ik weet nog dat ik vroeger (ergens midden jaren 80)heeel boos en teleurgesteld was toen ik op mijn zelf ingereden en uit de schuur getrokken simpele ponytje mijn eerste wedstrijd een winstpunt haalde en een ander meisje dat een dure mooie zpony had aangeschaft ook (ook in de b) en alleen zij een "eervolle vermelding" kreeg in het clubblaadje terwijl ik precies hetzelfde had gepresteerd. OK zij was amper een maand later L en bij mij duurde dat wel even maar toch...

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 22:44

Ja, bij ons op de ponyclub was ik pas ook weer eens wezen kijken..
die kinderen zijn dan (toevallig?) m dressuur ofzo, en dan menen ze dat ze het zelf al kunnen ofzo Verward ze luisteren dus gewoon niet naar wat de instructeur daat staat te vertellen!! dat is toch erg???
en ik heb gehoord dat een aantal van die koters bij de paarden gaat rijden (hebben een intermediaire paard gekocht voor zo'n snotjong, die komt bij mij in de les rijden dus.....) dat lijkt me duz echt niet leuk!!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 22:51

Ik kan me goed vinden in de reactie van Karin. Het gaat er niet om of die kinderen met dure spullen rijden, maar het gaat om de houding die daarbij wordt aangenomen.

Alleen het feit dat je dure spullen aanschaft maakt je toch niet gelijk tot een verwaand kreng????

Ik ben het er wel mee eens dat tegenwoordig gemakkelijk overgeschakeld wordt op een andere pony. Deze niet goed, dan kopen we wel een andere.

Ik denk echter dat dat een algemeen probleem van de huidige maatschappij is en niet iets wat alleen in ponyland voorkomt.

Kijk maar eens naar speelgoed, merkkleding etc.

En toch merk ik dat je er zelf ook door wordt beinvloed.

Ik kom zelf uit het Gooi, maar had geen rijke ouders (da's al een minpuntje). Als gevolg daarvan had ik dus ook geen merkkleding en woonden we ook nog eens in een rijtjeshuis.
Daar ben ik dus heel veel mee gepest tijdens mijn middelbare schooltijd.

Gevolg is dat ik mijn kinderen dus wel kleed naar de plaatselijke gebruiken. Daar ben ik (helaas) heel gevoelig voor geworden.
Ik wil niet dat zij meemaken wat ik ook heb meegemaakt.
Aan de andere kant besef ik heel goed dat ik dat niet met alles kan voorkomen, dat zou ook niet goed zijn. Je wilt tenslotte je kinderen wel weerbaar maken in deze maatschappij.

En in de huidige maatschappij wordt nu eenmaal veel makkelijker geld uitgegeven dan pakweg 20 jaar geleden.

op zich vind ik die verandering in de ponysport dus wel verklaarbaar, maar ik maak me er ook wel eens zorgen over waar dit gaat eindigen. Verward

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 23:04

't valt soms wel op, dat er veel arrogantie en koude kak bij het paardenwereldje zit. Vooral ook met wedstrijd tegenover recreatieruiters, en dan onderling ook nog eens! Maar je komt het overal tegen... Op maneges, bij pensionstallen (niet allemaal natuurlijk) onderling tussen verzorgstertjes... Het is een vreemd wereldje...

Bij onze rijvereniging zie je het ook wel. En sommige van die meisjes die zo begeleid worden, en zo intensief bezig zijn, die knappen af. Er staat te veel druk op ze en ze verliezen het plezier! Dat vind ik zonde, want sommigen hebben echt talent...

Tja, pesten kan natuurlijk niet. Ik wilde dat de mens wat vriendelijker en socialer aangelegd was...

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 01:03

Eerst twijfelde ik of ik hier op zou reageren, maar ik doe het nu toch.
Ik lees hier best wat vooroordelen naar kinderen met pony`s en hun ouders. Maar dan ga ik in profielen kijken en dan lees ik dat vanaf dertien jaar je schijnbaar geen kind meer bent.
Iedereen moet kunnen doen wat zij leuk vinden en of dat nu in ogen van andere niet goed is, nou so what. Er wordt gesproken van een tienjarige met een D pony, nou en. Mijn dochter is 9 en heeft een E pony. Ook onze spullen zijn over het algemeen niet de goedkoopste, maar wel goed voor de pony`s en voor haar. Wat is er mis als een kind prestatiegericht wil rijden. Voor mij hoeft ze dat niet, maar ze wil dat zelf. Dus dat is niet ter ere van pappie en mammie. Niet dat ik niet trots ben op haar als zij rijd. Zij en ook wij zijn absoluut geen kakkers.
Hiermee heb ik op verschillende reacties gereageerd. Als je op wedstrijden komt, en dan maakt het niet uit waar, er is overal wel haat en nijd. Als ik naar de NBVR wedstrijden kijk, dan valt mijn mond soms open van verbazing. De leeftijd maakt dus niet uit. Als mijn dochter daar een ander paard wil aaien dan kijken ze haar aan alsof ze van mars komt. En dat zijn dan de `volwassenen`
Misschien heb ik een beetje lomp gereageerd maar dat is niet de bedoeling. Het valt mij op dat op het moment jongere kinderen een beetje op de zijlijn worden gezet, maar waarvoor?

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 09:08

Zo is er op concours altijd een meisje, die denkt dat ze alles is omdat ze naar de NCB mocht. Dus als er iemand aan het losrijden is die ik ken, en ik sta te kijken (afgelopen keer reed ellen tegelijk met haar los) dan moet je soms die kop eens zien. Achja, ze fokt zichzelf alleen maar op, denk ik dan. Alle andere kinderen letten er niet eens meer op. Maar zij is echt een typisch geval van verwend. Dure auto, dure trailer. Dure pony's. En ohwee als ze niet bij de eerste 3 zit, nee, dan moet je der echt niet mee maken hoor. Misselijk

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 09:47

Citaat:
Op 2001-11-01 00:03, schreef chrico:
Als mijn dochter daar een ander paard wil aaien dan kijken ze haar aan alsof ze van mars komt. En dat zijn dan de `volwassenen`



Het is totaal off-topic maar daar heb ik dus ook een vreselijke hekel aan!!! Paarden aaien, grrrrr. .......
Wordt er wel eens bij nagedacht hoe makkelijk er infecties e.d. overgebracht kunnen worden?
Dus ik ben ook zo iemand: van mijn paard moeten ze afblijven!

En nu weer on-topic:
Die goede oude ponytijd, waarin je met een vrachtwagen vol pony's richting het concours ging, ouders moesten rijden met een wagen vol.
Soep door de vrouw van de voorzitter werd meegenomen, waarin er nog 8-tal gereden werd, klavertje 3 en parade aan het einde van de dag:
wat een heerlijke tijd was dat, maar die komt toch nooit meer terug.
De samenleving is daar veel te individualistisch en materialistisch voor geworden.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 10:03

Chrico, die vooroordelen over verwende kinderen met luxe pony's zijn veelal ontstaan door ervaring. Tuurlijk zijn er ook genoeg gezinnen waarbij dat niet zo is (zoals die van jou) maar ook ik zie tegenwoordig haast niets anders meer dan kinderen vol haat en afgunst jegens andere kinderen. Het schrikbarende is nog dat veel kinderen worden opgejut door pa en ma. Pa en ma geven het uistekende voorbeeld zich concurrerend op te stellen tegenover andere ouders. In deze omgeving zie ik het overal. Maar uiteraard zou ik niet weten hoe het is op andere wedstrijden. Zoals ik nu ponywedstrijden meemaak zou ik mijn kind niet mee laten doen aan wedstrijden. (eh ik heb trouwens geen kind) Als ze een jaartje of 13 zijn en wat steviger in hun schoenen staan, dan misschien. Onderschat niet wat die kinderen onderling elkaar aan doen.
Wel off-topic, maar ik vraag mij soms af waar onze samenleving naar toe gaat. Het is namelijk niet alleen het paardenwereldje vol verwende kinderen, die vaak nog een mond hebben van heb ik jou daar, maar ze zijn overal, er komen er steeds meer.

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 11:26

Citaat:
Op 2001-10-31 18:42, schreef janna:
Ook de ponies waren geen ponies meer, maar gewoon kleine paarden. wat een kakzooi!


Zelf rij ik op een E-pony (klein paard dus), maar dat is omdat ik niet meer op een D-pony pas.
Ik hoop dat jij kleine kinderen op grote pony's bedoeld????? Verward

Ik sluit me volledig aan bij de meerderheid.
Het maakt mij niet uit dat mensen dure spullen kopen voor hun paard, maar laat ze het dan niet luid en duidelijk gaan verkondigen, want daar walg ik van. Misselijk
Ik maak het hier van dichtbij mee hoe sommige kinderen een aantal pony's onder hun gat krijgen en er helemaal niet mee om gaan zoals je om moet gaan met een dier.
Dit vind ik erg jammer...

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 12:34

ik hou ook van dure spullen ( ik heb ze niet hoor)
ik zou ook graag eskadron peesbeschermers willen kopen voor mn fjord en een kieffer hoofdstel.
Het is een beetje raar als een pony geen dure spullen mag hebben en een paard wel.

maar ik moet er keihard voor werken en het word ook altijd een ander goedkoper merk wat ik uitzoek.

ik kan ook niet tegen die ettertjes die alles gewoon in hun schoot geworpen krijgen. ik Misselijk ervan


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Telpeva, Vlindy en 133 bezoekers