ben zow teleurgesteld in dr!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-01 21:58

Ik zoud us een startkaart aanvragen aankomende week om lekker wedtsrijden te rijden met Jellie, nou dat knol heeft het goed verpest!!!!!!!!!!

Het zit zo:
Ik zou zaterdag (gister dus) gaan rijden, me pa moest de trailer weer trug brengen en reed dus met me zadel en alles achter me aan, ik liep met dr naar de manege om dr daar op te zadelen, ten 1e was ze al helemaal panisch van de trailr achter dr de hele tijd draven ik hing gewoon aan dr, heb in die 500m lopen wel 10 voltes met dr gelopen.
Daar wkam nog bij dat er een hond voor ons liep die ze ook al eng vond Boos!
Eenmaal in de manege, gepoetst, zadel op, ozu net singel vastmaken en gaat ze omhoog, ze stond echt recht omhoog, zadel glijd af, want ik sprong natuurlijk opzij want ze maakt altijd van die rare sprongen na het stijgeren (naar voren srpingen of opzij), nou daar ging de 1e keer.
Nou toen kwam er een trekker met veel lawaai langs, daar werd ze al helemaal gek van en gingw eer omhoog en probeerde weg te rennen.
Toen maar hoofdstel om (over halster want we durfden die neit af te doen), dat liet ze goed toe.
Nou maar weer het zadel dr op, en ja hoor daar gaat ze weer, zadel weer op de stenen, de rand is nu helemaal geschaafd Boos! Boos!
Nou ik kwaad het hoofdstel losmaken, spullen in de auto gemikt en me pa dr weg brnegen.
ff zitten te janken, me zadel beschadigd, Jellie stront en stront vervelend, dit was de 1e en laatste keer dat ze van me gewonnen had!

Nou toen nog ff tegen de eigenaar gezegd dat ze akelig vervelend was en dus niet gereden had.
Toen zei die ook: ja ik was het helemaal vergeten en je kunt je nog bedenken maar ze gaat ook moeilijk de trailer in.
Nou dat is al een minpunt want als ik elke weke een wedstrijd heb nou dat gepiel is ook nix.

Daar komt oook nog bij dat ze zich blijkbaar moeilijk of helemala neit laat opzadelen in een onbekende omgeving, die manege daar kwam ze ook niet 2/3x per week he!
toen kwam Thijs eraan lopen, alles ff verteld, zei die: volgende keer ff een longeersingel dr op smijten, bijzet erop en ff longeren tot ze dr poten op de grond houd en naar je luisterd.

Nou ja dat akn ik dus ook neit doen, want ten 1e heb ik geen longeersingel + bijzet
en ten 2e heb ik geen longeerlijn Boos!

Nouja, daar gaan me wedstrijden want ik vertrouw dr dan tog ook neit opw de wedstrijden en dan word ik onzeker en dat wil ik neit hebben want straks durf ik op geen enkel beest meer!


-Maaike-

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 22:06

vervelend dat ze dat doet!
heeft die man waar ze van is geen longeertouw en bijzet?

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-01 22:15

nee... die hebben neit zoveel, paar halsters en zadels, daar blijft het ook bij

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 22:57

dan zal je dat mischien moeten kopen als je echt serieus wedstrijden wilt rijden,mischien goedkoop 2e hands ofzo.
het is vervelend maar je kan de pony het niet echt kwalijk nemen want mischien heeft ze/hij weleens een nare ervaring meegemaakt.
oefenen helpt denk ik wel in vreemde omgevingen opzadellen.
suc6 meid! Party!!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 23:09

Hoi Maaike,
Ik denk toch niet dat je je paard echt iets kwalijk moet nemen hoor!!! Mijn paard is namelijk ook bang geweest voor de trailer en die ging op haar achterbenen staan als ze dacht dat ze de trailer op moest...dus bedenk eens of je redenen weet waarom je paard bang zou kunnen zijn voor de trailer en ga dan eens aan die angst werken. Ik heb het geluk gehad dat ik een leerling van Kelly Marks (das weer gevorderd leerling van Monty Roberts) tegen kwam en zij heeft mij fantastisch geholpen, het gaat nu hartstikke goed!!! Nu was het wellicht niet zo erg als bij jouw paard, maar ik ben wel van mening dat je een paard dat werkelijk bang is zijn of haar reacties niet kwalijk kan nemen...een paard is immers een vluchtdier, dus bij angst zullen ze in principe willen vluchten. (Als mijn paard ergens echt goed van schrikt zie je echt blinde paniek...gelukkig heeft ze een rotsvast vertrouwen in mensen Haha! ) Probeer eens of er iemand is die je kan helpen met het wegnemen van de angst als dat idd de reden is dat ze zo door slaat als ze bij een trailer komt. En ik denk niet dat haar opjutten tot ze moe is dan de juiste optie is, je moet haar vertrouwen zien te winnen en daar heb je geduld voor nodig en moet je belonen als ze iets goed doet. Nou had ik het ook niet zelf gekund (daarom weet ik niet of ik het nu helemaal goed onder woorden breng), maar bij mijn puk heeft de methode van Monty Roberts dus fantastisch geholpen. Misschien kan je eens kijken of er iemand is in jouw omgeving die hier meer ervaring mee heeft en die je zou kunnen helpen. Succes!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 23:34

Zelf een longeerlijn aanschaffen, dat is een klein bedrag (f20,-) longeren voor het zadelen of rijden hielp ij mijn pony vroeger in wilde jaren ook goed. In een vreemde omgeving zijn paarden en pony's wel vaker druk. Is een kwestie van volhouden, en wordt vanzelf beter. Dit is een goede oefening voor wedstrijden, dus gewoon volhouden hoor!!!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-01 16:49

ja, maar ik kan neit alles vor me verzorgpony blijven kopen, ik heb ok al een dek en een nieuw halster gekocht, dat was al 172,- en toen nog een zadel voor 350,- met alle toebehoren en een hoofdtsel kwam ik ook al op 600,- voor dat geld heb ikw el een ander paardje + nog wat geld kunnen kopen.
Ik rijd dr gewoon in de les en ik hoop binnenkort ook een eigen paardje te kunnen krijgen/kopen.
Ze is echt neit bang dat weet ikw el ze is dwars, want zo deed ze bij Claudia ook altijd al...
Maar zoals ik al zei ik dnek neit dt ik dr vertrouw op buitenwedstrijden Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 17:24

Ik sluit me aan bij Vikki.
Wat me opvalt in jou verhaal is dat je alle schuld op je paard schuift. Ik heb begrepen dat julliebeiden nog niet lang een combinatie vormen. Geef dit paard de tijd om aan jou te wennen. Vooral wanneer je dingen doet die afwijken van de dagelijkse routine moet je een paard daar aan laten wennen.
Als ik heel eerlijk ben vind ik dat je paard niets te verwijten is. Ik denk dat jij te grote en hoge verwachtingen hebt gehad dat alles vanzelf wel goed zou gaan. Probeer het paard voortaan op zijn gemak te stellen en ga er niet meteen vanuit dat het rottigheid is.
Ik denk dat jullie eerst maar een moeten bouwen aan wederzijds vertrouwen. NH kan je daar fantastisch bij helpen.

Party!! Een paard is nu eenmaal geen fiets met haren Party!!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-01 18:11

ik moet jammergenoeg Haha! wel toegeven dat ik grote verwachtingen had van Jellie.
Ik schuif op dit moment idd een 'beetje' de schuld op Jellie omdat zij zo zat te steigeren.
Maar jullie hebben wel gelijk.
Maar ik rijd dr ook pas sinds augustus op dr.