Grandioos drama: alweer ingebroken bij Wil

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:54

Is een topic gemaakt bij GZ
maar kan misschien wel een banner voor gemaakt worden...

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:55


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 23:24

wat ontzettend gigantisch balen natas
echt zo belachelijk dit he
ik snap het niet , blijf toch gewoon met je tengels van andermans spullen af
het interesseert ze gewoon echt niet hoe erg ze mensen duperen Boos!
de smily passend bij mijn gevoel is nog niet uyitgevonden
ik kan hier echt zo pissed van worden

wens wil maar ontzettend veel sterkte Ach gut

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 23:34

Misschien is een ouderwetse bakfiets een idee om de spullen in mee te nemen? Maar het blijft natuurlijk behelpen. Alarm is leuk maar tegen de tijd dat hij er is zijn de dieven al gevlogen. Hond is ook een idee alleen vraag ik me af of die hond dan wel veilig is.

Wil moet het er natuurlijk wel mee eens zijn om als gehandicapte afgeschilderd te worden in de media. En dan nog zit je met spullen die je nergens kwijt kan omdat het risico op diefstal te groot is.

givency
Berichten: 30
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 23:37

wens wil heel veel sterkte van mij

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 23:53

Wat een ellende zeg, wat een galbakken lopen er toch rond op de wereld....
ik ga gelijk even kijken of ik nog spullen heb die ik kan missen.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 23:55

SBS6 is gemaild, en ik heb poster naar maneges in Arnhem eo gemaild.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 00:27

Percy schreef:
Misschien is een ouderwetse bakfiets een idee om de spullen in mee te nemen? Maar het blijft natuurlijk behelpen. Alarm is leuk maar tegen de tijd dat hij er is zijn de dieven al gevlogen. Hond is ook een idee alleen vraag ik me af of die hond dan wel veilig is.

Wil moet het er natuurlijk wel mee eens zijn om als gehandicapte afgeschilderd te worden in de media. En dan nog zit je met spullen die je nergens kwijt kan omdat het risico op diefstal te groot is.

Tja dat IS ie, gehandicapt.
Helaas.

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 00:29

Wat vreselijk zeg! Ik hoop dat ze er bij SBS oid, werk van maken. Dan zijn er heel wat meer mensen die naar ze uit kunnen kijken... Ik denk dat er ook wel veel mensen zijn die willen helpen, met het bij elkaar zoeken van zadels en hoofdstellen. Ik zal hier in de buurt ook mijn oren openhouden, of er nog iemand een zadle over heeft..
Echt vreselijk allemaal..

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 00:32

Natasha schreef:
Tja dat IS ie, gehandicapt.
Helaas.


Ik begrijp wel dat hij dat is maar niet iedereen wil daar mee geconfronteerd worden. Als hij er geen problemen mee heeft zou ik het zeker gebruiken want niets werkt beter dan medeleven en mensen krijgen nu eenmaal sneller medeleven met iemand die gehandicapt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 01:17

Ik dacht aan hetzelfde als Percy, een bakfiets. Maar omdat die zo zwaar trappen, dan graag een bakbromfiets Lachen. Misschien krijgen jullie bij Wendy contact en anders gewoon rechtstreeks Henny Huisman (via Frank), die kan misschien ook iets goeds doen.

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 09:53

Een bakbromfiets is inderdaad wel een heel goed idee, had er helemaal niet aan gedacht dat die dingen bestaan.

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 10:01

Jemig hee wat verschrikkelijk!! Stoom uit je oren
Ik denk er nu pas aan dat onze kast niet eens op slot zit..
Ik heb jammer genoeg niks voor jullie.. 1 blauw ponyhalster. Ik denk niet dat jullie daar veel aan hebben..
Groetjes Emma

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 10:05

Bah wat verschrikkelijk.
Ik word er zo kwaad van want je hoort steeds meer dat er ingebroken en gestolen wordt.
Dat is diep en diep triest Boos!

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 10:22

Pervinco schreef:
Parousha: als die hond een inbreker bijt en hij doet aangifte van mishandeling, dan ben jij de sjaak, niet hij...


Niet waar, de hond mag de inbreker zelfs doodbijten, jij als inwoner van het huis of als eigenaar van de stal mag niks doen.
Behalve als zo'n hond op de lijst staat. (dobermannen, rotweilers...)

Ik vind het verschrikkelijk wat er is gebeurt Ach gut
Ik hoop dat het in de media komt.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 10:44

Shettiefan schreef:
Niet waar, de hond mag de inbreker zelfs doodbijten, jij als inwoner van het huis of als eigenaar van de stal mag niks doen.
Behalve als zo'n hond op de lijst staat. (dobermannen, rotweilers...)

Ik vind het verschrikkelijk wat er is gebeurt Ach gut
Ik hoop dat het in de media komt.


Ik geloof dat dat toch echt niet waar is, volgens mij blijf je als eigenaar toch echt verantwoordelijk voor de hond. Ik weet alleen niet of de situatie anders is als je van die bordjes ' pas op...hond...betreden op eigen risico' of zoiets hebt hangen. Ik ga eens even een pb'tje naar Ilindra sturen, wellcith dat zij ons precies kan vertellen hoe het zit.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 11:05

zover ik me heb laten informeren weet ik dat als je een bordje hebt mat betreden op eigen risico dat je dan in je recht staat als een hond bijt...
enne ik weet een hond die beet, en toen er politie bijkwam hebben ze de hond nog ff wat langer laten bijten...joh zelfs die agenten mogen niets, als ze iemand in hun arm knijpen staat een agent voor de rechter wegens mishandeling!!dus die lachen alleen maar als er inbrekers gebeten worden..

daar ben ik niet bang voor, maar het is wel heeeel erg dat er weer ingebroken is...het is om gek van te worden, ik ga strakjes op zoek naar wat spullen, ik woon niet zover bij prinsenbeek vandaan..mss kan ik het komen brengen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:30

Op verzoek even de zin en onzin van een waakhond Knipoog
1: Een hond kan niemand mishandelen!!!!
Het wetboek van strafrecht geldt voor dieren en niet voor mensen.
Anders is het als de hond wordt opgehitst door bijv. de eigenaar.
Als ik met mijn honden buiten loop en Kira het commando geeft iemand te grijpen ben ik dus wel schuldig aan mishandeling, rukt ze zich bijv. los en grijpt ze een wandelaar is het ongeluk en ben ik wel verantwoordelijk voor de schade (=civiel recht), maar niet strafbaar in de zin van strafrecht.

2: Heb je een waakhond moet je hier voor waarschuwen, ook ivm de verzekering, dit kan d.m.v een waarschuwingsbord met de tekst als: "Geen Toegang, Gevaarlijke Hond" of iets dergelijks (deze tekst ligt niet wettelijk vast).
-Komt er nu iemand ongevraagd op je terrein en wordt hij door de hond gegrepen (zonder dat de hond dus een commando krijgt) ben je zowel civiel als strafrechtelijk gevrijwaard want je hebt gewaarschuwd.
-Komt er iemand op je terrein en jij geeft de hond het commando diegene te grijpen ben je wel weer civiel aansprakelijk en strafrechtelijk vervolgbaar.
-Heb je honden los op je terrein lopen ben je verantwoordelijk voor een deugdelijke omheining zodat ze niet op de openbare weg of andermans terrein kunnen komen.

3: de enige honden die in Nederland de lijst van verboden honden staan zijn honden die voldoen aan de beschrijving van een "Pitbull" en verder niets.
Rottweilers en Dobbermans mogen dus gewoon, dat geldt ook voor honden als bijv. Bullmastiffs en Stattfords, zodra een hond op een Pitbull lijkt moet de eigenaar dmv een stamboekpapier aantonen dat het geen Pitbull is.

juuls

Berichten: 28
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 18:46

sjonge, elke dag weer nieuwe lieve reacties ....humz ik hou het allemaal niet meer bij ik ga maar veel naar de paardjes om wil te helpen. vandaag hebben wil ik en elke met sam, holly en annabel met halsters en jou nieuwe hoodstellen zonder zadels (natuurlijk!) naar het bos gestapt, het lijkt wel of die paarden snappen hoe rot het is,....sam bokt niet eens!

juuls

Berichten: 28
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 18:49

over 1,5 week hebben we pony-kamp, maarja oe moet dat toch zonder zadels en hoofdstellen, ik hoop echt dat het door kan gaan en dat we de spullen op een veilige plek kunnen leggen tijdelijk... geen pony-lkamp is ook nog minder inkomsten dus nogmaals...ALLES AAN TUIG VOOR DE PAARDJES IS WELKOM!!! dankjewel!

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:52

Heeft hij nog niet gedacht aan een grote gemene hond voor op het terrein te laten lopen dan zullen ze wel 2 x nadenken! Ik hoop dat dit de laatste keer was dat ze op bezoek zijn gekomen!

Margo

Berichten: 1636
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:10

Citaat:
Het is dus waarschijnlijk niet meer alleen in Brabant het komt ook onze kant (utrecht) op.

Zo'n 3 weken geleden op een zondagavond laat werd er een wit autootje gesignaleerd die heel vreemd steeds rondom het terrein reed, net alsof ze aan het observeren waren. Gelukkig was er een alerte klant op stal die de eigenaar belde. Nummerbord opgenomen en alles. Politie erbij gehaald. Toevallig had de eigenaar van de stal op een curcus gezeten van de FNRS voor sterren ofzo en daar had hij iemand gesproken uit brabant waar idd alles leeg was gehaald. Dus de eigenaar belde die man op en vroeg ken je die en die auto met dat en dat kenteken..... Dat bleek dus dezelfde auto te zijn als waar ze het bij hun leeg hadden gehaald. Maar er bleek een soort van vast patroon in te zitten...
De dieven gingen dan op zondagavond laat observeren en die zondag daarop kwamen ze weer terug om alles mee te nemen.
Dus de eigenaar heeft dat weekend erop dat die auto was gesignaleerd een beveiligingsbedrijf ingeschakeld die de hele nacht in de stal bleven om de dieven te betrappen...

Er is nooit iemand geweest......

Waarschijnlijk komt dit doordat iemand op de site van de stal op het gastenboek gezet had: Bedankt Arnoud (dat is de eigenaar) ik heb meteen de politie gewaarschuwd.... Dus waarschijnlijk hebben ze dat gelezen en wisten ze dat we ze in de gaten hadden....

Het komt dus ook hierheen..... raad iedereen aan om alert te zijn...


Zouden dit dezelfde dieven kunnen zijn geweest?? was ook een wit busje...

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 20:11

Dit hebben we in t verleden ook gedaan.
Probleem was toen dat die hond daar moet achterblijven, en dan heimwee had.
Alles kapotbijten, kuilen graven weglopen ed.
Daarom zei ik al tegen Wil, neem er dan 2, dan hebben ze elkaar.
Tja, weer 2 grote eters erbij zij ie, maar toch is dit wel t plan.

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:15

ga s naar t asiel hier in Gorinchem zitten ze proppie vol na de opvang van 600 verschillende dieren! misschien zit wer wel n gemeen fikkie tussen?

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 20:17

Tja Margo, dat kan!
Maar ja moeten we er mee mee he?
Ik stond vandaag even geparkeerd half op een invalideparkeerplaats, met mijn buurvrouw in de gordel erin,( ouder mens), ik ging even een envelop halen voor Waterkippie.
Ik ben nog geen minuut later terug, staan 2 agenten me te bekeuren!

Dikke prent van 70 euro.
Ik zeg dat jullie je niet met nuttiger zaken bezighouden, zoals t opsporen van criminelen.
Als u hier nu niet had gestaan hadden we dat kunnen doen was zijn giga alerte antwoord.
Ik zei nee, das niet waar.

Want als je werkelijk tips geeft, bijv over gestolen zadels, doen ze er NIKS mee!!!!!
Ik zeg doen jullie alleen dingen die je durft?Vrouwen bekeuren?

Even later kwamen ze weer terug om te kijken of ik al weg was.
Ik zeg ik heb toch al betaald?
We rijden nog een rondje, en als je dan niet weg bent krijg je weer een bon zeiden ze.