slecht nieuws..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eve_lien

Berichten: 12252
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:20

Hmppf... inderdaad balen zeg!
Succes ermee en hopen dat hij nog lang niet verkocht wordt of dat ze alsnog op jouw aanbod ingaan!?

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 20:54

Ik ben net terug van stal, en heb met de even met de eigenaar kunnen praten..
Ik heb mijn zegje kunnen doen, en dat heeft wel opgelucht.. Verder ben ik nu ook beter op de hoogte van hoe alles tot stand zo is gekomen en kan ik hem toch nog wel enkele keren lekker mee het bos in nemen..
Ik heb het meisje ook zien rijden, dat doet ze inderdaad wel netjes dus hij is wel in goede handen wat dat betreft..
(al is het wel een beetje een verwend nest Knipoog )
Het lucht wel op, al ben ik nog steeds een beetje verdrietig natuurlijk..

Avanti_haf

Berichten: 427
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Katwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 21:03

ja helaas zal je dat altijd houden als je een verzorgpaardje hebt!
voor je het weet word je aan de kant gezet!

nou ja sterkte! Knipoog

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 21:13

Naja, ik wordt niet aan de kant gezet hoor! begrijp dat niet verkeerd.. Ze willen mij absoluut niet kwijt op stal. Bovendien word na het weekend de drie jarige voor mij in gereden.. (al staat die ook te koop.. Haha! )

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 07:02

Overigens ff de foto's bekeken, hij lijkt wel veel op paps Gomel... echt een superleuk dier, idd als je hem zo ziet vraag je je af waarom hij nog steeds niet verkocht is.
Punt 1 is idd hengst, veel stallen willen gewoon geen hengsten in pension, zwordt voor de koper dus al lastig.
Punt 2 is idd dat je met een hengst aan bepaalde voorwaardes moet voldoen om te starten bij de KNHS.
En de prijs zal er ook niet om liegen vrees ik.....

Topic waar ik op doelde zal ik zo even voor je zoeken, dat ging over van die cliche dingen: paard is niet geschikt voor dresuur/springen/mennen dus issie wel geschikt voor endurance, of het is een arabier dus geschikt voor endurance....
Je weet pas of een paard geschikt is voor endurance als hij een paar ritten gelopen heeft aangezien je dan pas wat over zn waardes kan zeggen en zn gedrag op wedstrijden, en juist het baanwerk zegt helemaal niks het endurance motto is immers: its not the distance that kills the horse but the speed......

Ohja misschien weten ze bij de Kossack stud in Beemster wel mensen die op zoek zijn naar Gomel nakomelingen. Die hebben Gomel op stal (of gehad iig).

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 07:55

Echt vervelend voor je op de manier hoe dit is gegaan!
Eigenlijk snap ik niet waar de verkoper mee bezig is,ze had jou toch best zo af en toe het paard kunnen laten rijden i.p.v. een ander die gelijk het paard helemaal van je afneemt!
Sorry,ik wil niet bot over komen,maar een paard wat al twee jaar te koop staat,denk je nu echt dat hij nu wel verkocht word omdat er een goede ruiter op rijdt?
Aangezien zijn leeftijd en dat hij hengst is,maakt het al moeilijker,ook zeg je dat hij in het bos ook graag de haantje de voorste is en je graag probeerd er af te gooien!
Ik denk dat de verkoper zich blind staart op de Z ruiter die hem nu gaat rijden,neem van mij maar aan,dat paard is voorlopig niet verkocht,als het nu al 2 jaar duurd is hij er nog wel een poosje!
Lundi

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:25

Is het geen oplossing om hem te ruinen dan? Of lukt dat niet meer goed op zo'n leeftijd? Weet er niet zoveel van af, maar als het verkoopprobleem vooral is dat hij een hengst is... Verward

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:37

Hengst en beetje oud, dat wil de verkoop niet altijd erg vlotten Knipoog

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 18:06

Vippie"]
Overigens ff de foto's bekeken, hij lijkt wel veel op paps Gomel... echt een superleuk dier, idd als je hem zo ziet vraag je je af waarom hij nog steeds niet verkocht is.
Punt 1 is idd hengst, veel stallen willen gewoon geen hengsten in pension, zwordt voor de koper dus al lastig.
Punt 2 is idd dat je met een hengst aan bepaalde voorwaardes moet voldoen om te starten bij de KNHS.
En de prijs zal er ook niet om liegen vrees ik.....


Ohja misschien weten ze bij de Kossack stud in Beemster wel mensen die op zoek zijn naar Gomel nakomelingen. Die hebben Gomel op stal (of gehad iig).
[/quote]

De prijs valt wel mee, maar je hebt gelijk, een hengst verkopen is gewoon moeilijker.. Nu is het niet zo erg om hem te laten ruinen, maar ik denk dat hij dan erg veel van zijn karakter en uitstraling zal verliezen, en dat is toch zonde..
Volgens mij is de voorwaarde met een hengst dat je gelijk in de L1 moet starten toch? Ik weet niet of hij dat in een korte tijd zal halen, maar hij heeft het zeker in zich..

Die tip van jou vindt ik wel een erg handige, en zal ik zeker iets mee doen.. (gomel hebben ze trouwens nog op stal staan maar is met pensioen)

[quote="lundi schreef:
Echt vervelend voor je op de manier hoe dit is gegaan!
Eigenlijk snap ik niet waar de verkoper mee bezig is,ze had jou toch best zo af en toe het paard kunnen laten rijden i.p.v. een ander die gelijk het paard helemaal van je afneemt!
Sorry,ik wil niet bot over komen,maar een paard wat al twee jaar te koop staat,denk je nu echt dat hij nu wel verkocht word omdat er een goede ruiter op rijdt?
Aangezien zijn leeftijd en dat hij hengst is,maakt het al moeilijker,ook zeg je dat hij in het bos ook graag de haantje de voorste is en je graag probeerd er af te gooien!
Ik denk dat de verkoper zich blind staart op de Z ruiter die hem nu gaat rijden,neem van mij maar aan,dat paard is voorlopig niet verkocht,als het nu al 2 jaar duurd is hij er nog wel een poosje!
Lundi


Juist, jij hebt helemaal gelijk..
Het meisje dat er nu op rijdt, kan zeker goed rijden, maar ik geloof gewoon niet dat hij hierdoor veel sneller verkocht is..
Bovendien is het nog een vrij klein en jong meisje, waardoor de kans dat dalijk iets fout gaat op concours in mijn ogen vrij groot is..
Plagom is een engeltje als hij bij de merries op stal rondloopt, ook in de bak doet hij geen pas verkeerd.. Maar als hij dalijk op concours verschijnt en krijgt ze opeens een ander paard onder dr kontje te zitten.. En ik geloof niet dat ze daarop berekend is.
Bovendien moet ze over 5 weken gewoon weer naar school en heeft ze ook niet meer alle tijd van de wereld, aangezien ze zelf ook nog een paard heeft, tsja en wat dan de bedoeling is weet ik ook niet..

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 18:34

Ik weet precies hoe je je voelt.... Verdrietig

ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 18:53

Nou het is werkelijk een plaatje!Op je profiel te zien, echt jammer dat het een hengst is!!! hoe groot is hij eigenlijk en wat is de vraagprijs dan misschien ken ik nog mensen die een hengst willen!

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 20:11

wat een pech ik zal je hopen dat je wel soms msg gaan rijden die jaloezie ken ik

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 20:21

ace1987 schreef:
Nou het is werkelijk een plaatje!Op je profiel te zien, echt jammer dat het een hengst is!!! hoe groot is hij eigenlijk en wat is de vraagprijs dan misschien ken ik nog mensen die een hengst willen!


Hij is niet zo groot, maar 1.52
Vraagprijs zou ik even moeten pb-en, maar dat weet ik niet precies..