DPB consult Sundance

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

DPB consult Sundance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 15:07

Eindelijk mijn consult van Sundance. Lachen

Consult paard “Sundance”




Datum 12-07-2004


Karakter

Sundance heeft een erg opgeruimd karakter. Ze heeft zeker veel temperament, maar is altijd goudeerlijk en zal je nooit laten zitten. Sundance houdt enorm van aandacht, als ze die niet krijgt, zal ze deze zeker opeisen! Ze komt niet merrieachtig over, dat wil zeggen dat ze op mij redelijk constant van karakter overkomt. Als je haar hart gewonnen hebt, zal ze voor jou door het vuur gaan en dat maakt dat het makkelijk is om met haar te werken als je haar goed kent. Ze is zeker een uitdaging om goed te rijden, want ze geeft het niet cadeau!

Vragen

1.) Wat vindt Sundance van Marlies?

In tegenstelling tot wat je zelf meldt in je brief, is Sundance tevreden met jou. Je behandelt haar met respect en kent haar grenzen inmiddels goed. In het begin vormden jullie nog niet een echt hecht team, maar dat is langzaamaan gegroeid. Sindsdien beleef je erg veel plezier aan het rijden en voor Sundance is dat niet anders. Blijf wel werken aan jullie band, die kan alleen maar hechter worden!

2.) Vindt Sundance springen leuk?

JA! Krijg ik heel duidelijk door. Sundance is ultra voorzichtig en doet altijd haar uiterste best in parcoursen. Ik bemerk erg veel enthousiasme in haar manier van springen, wat er wel voor zorgt dat haar overijverigheid haar soms in de problemen brengt. Oefening baart kunst, maar talent en doorzettingsvermogen zit er zeker in!




3.) Vindt Sundance wedstrijden leuk?

Sundance is zo’n type paard dat geniet van alleen al de voorbereidingen en sfeer op een wedstrijd. Aandacht, aandacht, aandacht! Daar voelt ze zich in haar element. Jouw eigen plezier in het rijden van wedstrijden maakt dat het voor jullie allebei een uitje is, waar iedere keer weer naartoe geleefd wordt.

4.) Zijn er nog dingen die Marlies verkeerd doet in de ogen van Sundance?

Niet echt. Zolang je zelf maar realistisch blijft in je te rijden doelstellingen, zul je Sundance niet horen klagen. Neem af en toe ook eens een kleine pauze, doe eens iets anders dan anders, dat houdt Sundance ook fris in het hoofd. Werk samen ook aan je techniek met rijden en het kan niet meer stuk!
“Blijf realistisch en houdt plezier”, zegt Sundance.

Algemeen

Sundance had geen betere naam kunnen hebben dat die ze heeft – ze straalt energie en vrolijkheid uit, die aanstekelijk werkt. Dit paard zit lekker in haar vel en geniet met volle teugen van de aandacht die ze krijgt. Een fris, vrolijk en gezellig dier!

Kleuren die tijdens het consult voorbij kwamen en de betekenis

Rood
Liefde, genegenheid.

Blauw
Helderheid, transparant
In dit geval ook: vriendschap

Geel
Energie, zonnige kleur, opgeruimdheid

Oranje
Bruisende energie, vrolijkheid

Eve_lien

Berichten: 12252
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 15:20

Klinkt allemaal erg positief OK dan!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 15:33

Ik kan Sundance hier heel erg in herkennen. Vooral het niet merrie-achtig zijn. Dat is ze inderdaad niet. Ik merk niet eens dat ze hengstig is.
Ze piept nooit, snuffelt rustig met andere paarden enzo.

Met rijden geeft ze inderdaad niets cadeau. Het heeft ook wel wat pijn en moeite gekost voordat we met elkaar overweg konden. Vooral met rijden hield ze regelmatig voor de gek, of stond ze op haar achterbenen.

Gek op aandacht, ja, maar op haar voorwaarden. En als ik invlecht wil ze wel zien maar ik mee bezig ben en afentoe geknuffeld worden, stilstaan en lekker slapen zit er dus niet in. En een andere pony poetsen voor haar stal is eigenlijk ook niet toegestaan.