Honden.... :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Honden.... :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 16:53

Ik hou best wel van honden hoor. Maar vandaag dus even niet.

Ik was samen met mijn vriendin naar Baska (onze pony). Ze hebben daar 2 van die hele grote honden. Ik weet niet wat voor ras maar in ieder geval erg groot. Ik leg dus het zadel in de kast en loop terug om het hoofdstel te pakken. komt die hond op me af gerend (opzich geen probleem) en wil hij mijn been pakken (dat heeft hij ook al eens bij mijn vriendin gedaan) Dus ik 'FOEI!' Maar hij laat niet los dus ik geef hem een mep. Reageert hij ook niet op en pakt in een keer mijn arm beet. ik keihard 'FOEI!! FOEII!! En geef hem nog een mep. Pakt hij mijn jasje beet. 'LOS!! FOEI!! LOS!!!' Maar hij laat niet los, en maar trekken.. En mijn arm deed al pijn omdat hij erin beet. Dus komt mijn vriendin eraan. Staat ook te kijken zo van.. Sjit wat nu? Ik dus: 'Haal die jongen!!' (die zoon van de boer daar) Die sleurt die hond mee en stopt hem in een stal. (alle paarden staan 24/7 op de wei) Ik dus huilen (Het deed echt pijn). Wij dus naar dat huis. Komt die zoon (een andere). Die hadden we niet echt nodig dus gingen we de 'boerin' zoeken. Maar die konden we ook niet vinden. Dus eerst maar even alle spullen op geruimd. Toen kwam de boer weer in de tractor en mijn ouders waren er ook al. (die zouden ons ophalen) Dus ik naar die boer. 'Ja Puck (die hond) heeft mij vet hard gebeten.' En nu gaan ze hem achter houden. Dus in hun eigen tuin. En als er dan geen mensen meer zijn mag hij weer op het erf. Want hij heeft we lvaker iemand gebeten.

Sorry voor het lange verhaal..

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 16:53

Owja er zit nu ook een vet gat in mijn jasje..

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 17:08

Jeetje dat is niet niks. Ik zou niet zo snel meer het erf op durfen. hun weten toch ook nooit precies wanneer er iemand komt?? En dan loopt die hond daar dus toch. Als het mijn hond was en hij had al vaker iemand gebeten was er voor mijn maar 1 oplossing en had ik hem dus naar de dierenarts gebracht. Een hond mag ik geen geval iemand aanvallen, stel nou dat het een klein kind was geweest???

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 17:17

Ja en er lopen daar ook wel meer kleine kinderen. Ik vind het ook eng hoor. Maar ze doe nde hond 's nachts zeg maar op het erf en dan overdag bij hun in de 'tuin'.

Nu maar hopen dat ze zich er ook aan houden...

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 17:18

jeetje was zeker ff gek in de kop.maar ik vind ook dat een hond niemand mag bijten hoor.mijn hond blaft altijd als je buiten het hek sta.maar als je erin ben dan heeft ze een heel klein hartje.en dat hoort ook zo vind ik.een waak hond moet wel een beetje te vertrouwen zijn hoor.maaruuhh voor de rest niet in het vel gebeten?

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 17:33

Ja ze mogen best lawaai maken, daar zijn ze ook wel een beetje voor, maar ze mogen dus niet bijten, en als ze echt voor de bewaking zijn en dus wel mogen bijten, moet je ze overdag maar aan de ket leggen en 's nachts op het erf doen.

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 17:55

nielsforever schreef:
jeetje was zeker ff gek in de kop.maar ik vind ook dat een hond niemand mag bijten hoor.mijn hond blaft altijd als je buiten het hek sta.maar als je erin ben dan heeft ze een heel klein hartje.en dat hoort ook zo vind ik.een waak hond moet wel een beetje te vertrouwen zijn hoor.maaruuhh voor de rest niet in het vel gebeten?

Alleen in mijn arm..

lonnetje
Berichten: 51
Geregistreerd: 08-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 18:02

jeetje wat een rot hond zeg doet ut nog pijn??

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 18:05

lonnetje schreef:
jeetje wat een rot hond zeg doet ut nog pijn??

Doet niet echt pijn als ik hem stil houd. Als ik beweeg voel ik het wel. Maar ik kan nog typen Tong uitsteken Das een goed teken Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 18:14

He bah, wat ontzettend naar voor je.
Een hondenbeet kan behoorlijk pijn doen, da's geen lekker gevoel.
Heb je eraan gedacht dat het misschien nodig is om een tetanusprik te halen ?
Veel beterschap Ach gut

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 18:30

Oscar schreef:
He bah, wat ontzettend naar voor je.
Een hondenbeet kan behoorlijk pijn doen, da's geen lekker gevoel.
Heb je eraan gedacht dat het misschien nodig is om een tetanusprik te halen ?
Veel beterschap Ach gut

Jah heb ik al gedaan

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 19:47

Nou, sterkte zeg!
Het is toch wat. Wanneer je hond vaker iemand gebeten heb om hem dan nog los te laten lopen.
Als hij een kindje had gepakt was het waarschijnlijk niet zo goed afgelopen.
Zeker niet als het van die grote honden zijn. Slaan waarschijnlijk gelijk de kaken van op slot.

Groetjes!

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 20:07

Hij heeft ook wel eens een klein kindje gebeten. Maar de ouders waren erbij en die hond liet hem ook al snel weer los. En hij is een keer bovenop een klein kindje gesprongen. Ik vind het ook niet verantwoord dat ze die hond daar nog laten lopen. En als hij morgen niet ergens anders is gaan mijn ouders er wat van zeggen. Hebben ze vandaag ook al gedaan.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 20:09

Auw.. dat is heel erg vervelend.. Beterschap met je arm!

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:36

Mag ik vragen wat jij bedoeld met bijten? Was het echt tot bloedens toe en gromde hij ook daarbij? Want als dat zo is spoort die hond gewoon niet en moeten ze er eigelijk heel snel iets aan doen, voordat het echt fout gaat! Misschien is een muilkorf iets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:35

Sorry hoor, maar een hond die zo groot is als zij zegt en echt uit kwaadaardigheid bijt,vertel je echt niet zo vrolijk meer na .Daar kom je als je geluk hebt vanaf met minstens een paar serieuze hechtingen.Ik krijg de indruk dat dit een dwaze hond is die spelen wil.

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 10:08

silvana schreef:
Sorry hoor, maar een hond die zo groot is als zij zegt en echt uit kwaadaardigheid bijt,vertel je echt niet zo vrolijk meer na .Daar kom je als je geluk hebt vanaf met minstens een paar serieuze hechtingen.Ik krijg de indruk dat dit een dwaze hond is die spelen wil.

Hij wou ook spelen.. Ik heb het toch ook niet over dat hij uit kwaadaardigheid bijt? Dus deze reactie snap ik even niet Verward

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 10:20

Silvana, ook al wil een hond alleen maar spelen, het doet er niet minder zeer om als hij je vastpakt en niet meer los wil laten Knipoog
Ik vind trouwens dat zulke "opdringerige speelhonden" die blijkbaar niet weten waar de grens ligt, niet los op een terrein horen te lopen wat publiek toegankelijk is.
Een ongeluk zit in een klein hoekje, en je hebt er zo weinig aan wanneer het fout afloopt en je kunt zeggen "tsja, eigenlijk wilde ie alleen maar spelen".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:46

Dat opdringerige speelhonden niet zo los horen te lopen ben ik met je eens.Je moet alleen oppassen met het etiket argesief of bijten.Een hond heeft al gauw zo'n slechte naam.Je wil niet weten wat voor honden ik het asiel heb binnen zien komen met het onterechte etiket van valse hond.Ik denk ook dat de eigenaren met deze honden is een goede gehoorzaam heidscurses mogen volgen.

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:58

Da's niet zo fijn, sterkte! En ook al wil een hond spelen, dan hoort hij je NIET te bijten, alleen om je heen springen ofzo. Ik heb hier zelf een hond, en die bijt alleen in zijn speeltjes en op zijn kluifjes! Maargoed, de oplossing is al gemeld!

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 20:16

Vandaag zat hij netjes in zijn hok en in de tuin samen met mams.. Dus het komt wel goed denk ik

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:51

Zoals iemand heeft gezegd kun je hen voorstellen gehoorzaamheidscurcus te doen.. Dat doet zulk hond vaak heel goed

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:15

Dat kan behoorlijk zeer doen zo'n beet. Fijn dat ze hem achter laten zitten.. kan best link zijn...

Whoa

Berichten: 224
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:16

Ook nie echt leuk voor die hond :s Duidelijk geval van mensen die zonder verstand ervan een (grote) hond willlen. Maarja anderen zijn r de dupe van....

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 16:10

Whoa schreef:
Ook nie echt leuk voor die hond :s Duidelijk geval van mensen die zonder verstand ervan een (grote) hond willlen. Maarja anderen zijn r de dupe van....

De hond heeft nog heel veel ruimte buiten en binnen hoor Haha! Dus voor de hond is het niet echt sneu.