dramatisch einde ponykamp

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 11:43

Jeetje, lijkt net een nachtmerrie die werkelijkheid word. Bloos!
16 pony's met kinderen op die helemaal hol slaan en niet te stoppen zijn,
dat is toch denk ik zo een beetje een van de griezeligste dingen die kunnen gebeuren.
Gelukkig zijn de meeste kinderen er redelijk goed vanaf gekomen, en moesten de pony's geen drukke weg over. Scheve mond

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 11:56

jeetje wat een verhaal zeg Bloos!
dit is zeker geen leuk einde van een ponykamp.. zo ongeveer het ergste wat je maar kan bedenken.. gelukkig is iedereen er nog redelijk vanaf gekomen.. maar er hadden vele ergere dingen kunnen gebeuren Scheve mond

LotteAnna
Berichten: 990
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Nmg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 11:57

Echt minder Boos! ik was er vorige week zaterdag nog, met een dispuut van studentenvereniging van mijn vriend. Moesten daar activiteiten doen.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 12:13

Wat zal jij geschrokken zijn zeg!!
En wat zielig voor dat ene meisje...
Weet je hoe het met de rest van de mensne daar gaat? Waren er nog mensen met gebroekn polden en vingers? (hoop natuurlijk van niet).
Nou ja wees maar blij dat er niks ergers is gebeurd.

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 12:26

zo jeetje wat een verhaal...... ,maar ik ben het toch niet helemaal eens met de manege kon er niets aan doen. als die pony;s al schrikken van een paar fietser, zijn ze in mijn ogen niet genoeg verkeersmak. tuurlijk, een dier schrikt altijd wel eens een keertje, maar als ze al van een paar fietsers schrikken, terwijl ze iedere dag buiten lopen? Slechte zaak denk ik. Ik vind dat geen goede zaak, zeker niet als ze dan ook nog vertellen dat je dit niet thuis rond mag gaan strooien?? ik zou als leiding gelijk alle ouders opbellen o mezelf te verantwoorden en het uit te leggen, plus excuses maken.

Verder zeg ik echt niet gelijk dat het geen goed ponykamp ofoz zou zijn, ik wee thet niet ken het kanp niet, maar vind toch dat het niet echt goed in elkaar steeks met de betrouwbaarheid van de dieren als dit soort digne zomaar gebeuren :S

sterkte en veel beterschap voor alle kinderen die wat over gehouden hebben eraan

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 12:26

Nou ik vind het toch wel een grote groep. Hoe groter de groep, hoe meer onrust. Ik zal zelf NOOIT met 16 paarden tegelijk het bos ingaan.
En als het nou een groep is die hele jaar op dezelfde paarden rijdt in bekende omgeving.
Kleinere groepen zijn gewoon veiliger!

Dreamy

Berichten: 24066
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 12:42

Wat lijkt me dat vreselijk om mee te maken!
Gelukkig is het allemaal nog wel een beetje "goed" afgelopen!
Behalve voor dat ene meisje! Ach gut

Mews

Berichten: 5501
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 12:51

Ik vind het echt zielig dat jongeren / mountainbikers dat soort dingen nodig vinden hoor. Roskur schrikt gelukkig echt bijna nergens van, ik heb maar een keer gehad dat ie zo'n schrikbeweging maakte toen er opeens een fietser aankwam, maar dat was op een lang pad en ik was in stap, dus eigenlijk was het raar dat ie schrok, hij was waarschijnlijk gewoon aan het genieten, half weggesukkelt. Maar verder schrikt hij nergens van, en al helemaal niet van vervelende jongeren die grappig denken te zijn. Aangestoken hout vind ik trouwens wel ERG drastisch hoor Jessie, jezus, dan ben je ECHT niet goed bij je hoofd als je zoiets doet!! Bloos!

Ach, je kan achteraf wel zeggen dat je in kleinere groepen moet rijden maar ik denk dat je dan ook dat soort paniekreacties kan krijgen... Het enige verschil is dan dat er ipv 16 bijvoorbeeld 10 mensen af vallen. Verward Als ze eenmaal beginnen - vooral als ze bang zijn! - dan is er geen stoppen meer aan, zelfs als je 'maar' met bijvoorbeeld 5 tot 10 mensen weg bent... Kuddegedrag blijft kuddegedrag.

En het lijkt mij ook wel vreselijk om mee te maken... Scheve mond Vooral in zo'n beginnersgroep bijvoorbeeld, het is toch zonde als die kinderen dan zo bang zijn dat ze nooit meer durven paard te rijden!

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 13:02

gatver wqat is dat schrikken zeg. en wat sneu voor dat meisje.
hopelijk heeft de rest er niet iets ernstigs aan over gehouden.
Ik ben nu 2 keer bij van Loon geweest en het verliep altijd super.Fijne en leuke paarden.

Zelf heb ik het ook 2 keer eghad op de manege 1 keer maar toen zat ik op het makste manegepaard dus dus alleen achterbleef bij het paard van de leiding *LOL*

en 2 jaar terug bij het begeleiden van een buitenrit met beginners.
paarden gingen aan de kletter en iedereen viel eraf. echt een ramp was dat.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 13:06

Manegepaarden die op hol gaan voor mountainbikers? Je zou toch verwachten dat ze daar wel aan gewend zijn. Ik ben ook weleens op ponykamp geweest bij van Loon.

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 13:57

Wow dat is schrikken! Ik ben deze week ook op kamp geweest met mn verzorgpaard. In het bos ging het achterste paard er vandoor in rengalop. Gevolg:alle paarden erachteraan. De leidster kon dr paard houden en stopte zo een paar paarden. Zazou en nog 3 paarden rende door. Een behoorlijk lang stuk. Dat is echt eng! Gelukkig zijn er bij ons geen gewonden gevallen.. Na zo'n 200 meter kregen we ze weer gestopt..
Idd wel raar dat manegepaarden van fietsers schrikken..

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 14:52

het was niet zo raar dat de paarden schrokken van mountainbikers die opeens vanuit het bos midden tussen de paarden crossen he Scheve mond

Ik was trouwens wel blij dat dit bij onze groep (gevorderden) gebeurde, en niet bij de beginnersgroep, die ook in het bos reed. Dan was het leed helemaal niet te overzien geweest vrees ik, met allemaal van die kleine kindjes die nog maar net rijden...

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 14:58

Alsof de geschiedenis zich herhaalt.
Op die manier is jaren geleden (zo'n 12 jaar) mijn ponykamp bij dezelfde manege ook geƫindigd. Toen is er gelukkig niemand gewond geraakt.
Het is zeker schrikken, maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Ik vind het overigens wel goed dat er nog een nabespreking is gehouden, dat hebben ze bij ons toendertijd ook gedaan.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 15:21

ik heb daar ook een keer een bosrit genmaakt,
soms sprong er een vogel weg,alle beesten meteen in rep en roer !
vond het wel leuk,maar om nou te zeggen dat die beesten super mak zijn,neej dat vind ik niet..

klim je nu nog wel weer terug op een paard?moet je wel doen,door zoiets kun je heel angstig worden !

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 15:33

Saskia9 schreef:
ik heb daar ook een keer een bosrit genmaakt,
soms sprong er een vogel weg,alle beesten meteen in rep en roer !
vond het wel leuk,maar om nou te zeggen dat die beesten super mak zijn,neej dat vind ik niet..

klim je nu nog wel weer terug op een paard?moet je wel doen,door zoiets kun je heel angstig worden !


de pony's waar wij op reden deze week schrokken echt nergens van, we kwamen een andere groep paarden tegen die voorbij gallopeerden, de onze wilden niet eens mee gaan rennen enso, maarja, een paar mountainbikers die dwars door de groep crossen daar schrikt elk paard wel van denk ik Scheve mond

ik klim zeker weer op een paard, morgen waarschijnlijk, al ben ik wel bont en blauw. ik ben niet bang om weer te gaan paardrijden, ik ben niet hard gevallen en kan het rijden gewoon niet missen!

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 15:37

Yuri schreef:
zo jeetje wat een verhaal...... ,maar ik ben het toch niet helemaal eens met de manege kon er niets aan doen. als die pony;s al schrikken van een paar fietser, zijn ze in mijn ogen niet genoeg verkeersmak. tuurlijk, een dier schrikt altijd wel eens een keertje, maar als ze al van een paar fietsers schrikken, terwijl ze iedere dag buiten lopen? Slechte zaak denk ik. Ik vind dat geen goede zaak, zeker niet als ze dan ook nog vertellen dat je dit niet thuis rond mag gaan strooien?? ik zou als leiding gelijk alle ouders opbellen o mezelf te verantwoorden en het uit te leggen, plus excuses maken.

Verder zeg ik echt niet gelijk dat het geen goed ponykamp ofoz zou zijn, ik wee thet niet ken het kanp niet, maar vind toch dat het niet echt goed in elkaar steeks met de betrouwbaarheid van de dieren als dit soort digne zomaar gebeuren :S

sterkte en veel beterschap voor alle kinderen die wat over gehouden hebben eraan


Daar ben ik t niet mee eens en waarom omdat die manege gelijk in t bos komt ze komen dus erg weinig in bebouwde kom en zijn dus gewoon minder gewend.
(je rijd vanaf de binnen bak zo t bos in en de buiten bak zit in t bos!)
Laatst bijgewerkt door Kido op 11-07-04 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 15:39

Tjongejonge wat een vreselijk verhaal zeg! Dit wil je niet meemaken Sterkte er maar mee!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 15:45

Jeetje wat verschrikkelijk, dat wens je echt niemand toe

Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 16:25

Zo... Dat is niet niks... Scheve mond
Een ongeluk zit echt in een heel klein hoekje... Als begeleider moet je daar toch ook niet aan denken, dat de hele groep waar jij de verantwoordelijkheid over hebt wegrent... Dan weet je ook niet wat je moet doen!

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 18:35

xtwisterx schreef:
Zo... Dat is niet niks... Scheve mond
Een ongeluk zit echt in een heel klein hoekje... Als begeleider moet je daar toch ook niet aan denken, dat de hele groep waar jij de verantwoordelijkheid over hebt wegrent... Dan weet je ook niet wat je moet doen!


nee het lijkt me echt vreselijk Scheve mond ze voelden zich ook heel erg schuldig volgens mij...

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 18:36

Ik ben net terug van Manege van Loon ik was daar met didi74 van vrijdag t/m vandaag. We waren zaterdag ook op de manege maar het is totaal langs me heen gegaan echt vreemd dat ik het nu hier lees.
Wel heb ik de leiding gehoord over een ambulance in het bos. Wat een drama allemaal. Hopelijk raken jullie de schrik kwijt.

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 19:27

Diana_Mabel schreef:
Ik ben net terug van Manege van Loon ik was daar met didi74 van vrijdag t/m vandaag. We waren zaterdag ook op de manege maar het is totaal langs me heen gegaan echt vreemd dat ik het nu hier lees.
Wel heb ik de leiding gehoord over een ambulance in het bos. Wat een drama allemaal. Hopelijk raken jullie de schrik kwijt.


dan waren jullie wel heel erg van de wereld dat je het niet hebt gehoord volgens mij Verward Haha! de hele manege was in rep en roer en iedereen was in paniek Ach gut een paar mensen die dara zelf met hun paarden waren hebben nog kinderen met de auto opgehaald uit het bos, erg raar dat jullie het niet hebben gemerkt Verward

had je leuke dagen daar?

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 20:21

tamaraatjuh schreef:
dan waren jullie wel heel erg van de wereld dat je het niet hebt gehoord volgens mij Verward Haha! de hele manege was in rep en roer en iedereen was in paniek Ach gut een paar mensen die dara zelf met hun paarden waren hebben nog kinderen met de auto opgehaald uit het bos, erg raar dat jullie het niet hebben gemerkt Verward

had je leuke dagen daar?


wel erg vaag dat heel de manege in rep en roer was en jij van niks wist ja Verward

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 17:01

heb net dat meisje weer aan de telefoon gehad, ze is weer opgenomen in het ziekenhuis omdat het echt niet goed ging. ze verging van de pijn en kon helemaal niks meer. ontlasting e.d. kon ze niet meer binnenhouden en eten ook niet.
vandaag gaan ze MRi-scans maken en proberen uit te vinden of er toch meer aan de hand is...

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 17:16

jeetje wat vervelend krijgt t dan toch een staartje?
en hoe was t nou met de rest afgelopen had er niemand een pols of vingerbreuk?