dramatisch einde ponykamp

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 18:39

ik denk niet dat het in de krant komt hoor Lachen ik vind het in ieder geval niet nodig. de manege kon er niets aan doen en wij ook niet, iedereen valt wel eens van een paard, en ik denk niet dat iemand van plan is om naar de krant te stappen.

het engste was nog wel dat ik me besefte dat we helemaal aan de andere kant van het bos waren, kilometers van de manege vandaan Scheve mond toen ik me dat bedacht had ik het echt niet meer...

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 18:45

Jeetje dat is schrikken.
Gelukkig is het allemaal toch nog redelijk goed afgelopen.
Ik moet er niet aan denken wat er nog meer had kunnen gebeuren.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 18:56

Waar reed je ongeveer (was je al langs de zandvlakte gereden)
Want idd t is er GROOT!

(En weet je al wat van dat meisje?)

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 21:52

Ow dat is erg ....
Wat een vreselijk einde van een ponykamp.
Ik hoop dat je nog durft te rijden, deze bangerik (wijst naar zichzelf) zou dat na zo'n avontuur waarschijnlijk niet meer durven.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 21:56

Jeetje, dat wil je ook niet als manegehouder meemaken...

Fijn dat de meeste er goed vanaf gekomen zijn...

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:02

Jeetje, wat een l*llig eind van een leuke week ponykamp!!

Ben blij dat meeste er wel goed van af zijn gekomen Lachen

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:03

tamaraatjuh schreef:
mijn hemel, het lijkt wel één of ander pennyverhaal Scheve mond



dat heeft meestal een ander einde dacht ik.

wat zal je geschrokken zijn zeg! pfff moet er niet aan denken.

het zou denk ik alleen maar fijn zijn als het in de krant komt dan gaan die fietsers er ook meer over nadenken (hoop ik)

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:19

Ik krijg een soort deja vu van jouw verhaal.

Ik ben ook ooit bij manege van Loon op ponykamp geweest toen ik een jaar of twaalf was. (inmiddels alweer 15 jaar geleden! )
Mijn laatste buitenrit op zaterdag ochtend, vlak voordat de ouders op de manege aankwamen om kinderen op te halen is op een soortgelijke manier verlopen.
Een paar honderd meter voor we bij de manege aankwamen sloeg er ergens vooraan een paard op hol. Ik zat op een van die eigenwijze Fjorden ergens helemaal achteraan. Had dus geen idee wat er aan de hand was, toen de hele club op hol sloeg. Kan me nog herinneren dat ik in volle galop door het bos sjeesde en de takken in me gezicht sloegen.
Ik had er uiteindelijk een paar slinke schrammen aan over gehouden, maar er waren er ook een aantal in het bos van hun pony afgevallen.

Ik kan me nog wel herinneren dat de groep heel erg groot was. Omdat het de laatste rit was, hadden ze de groep niet opgeslitst. Eigenlijk was de groep gewoon veel te groot. En veel van de Fjorden en Haflingers die er toen stonden waren niet bepaald netjes ingereden.

Maar goed, ik hoop dat je verder toch een leuke week hebt gehad. De omgeving is er in elk geval erg mooi.

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 00:32

Verschrikkelijk zeg wat een naar einde. Hoop dat het allenaal goed afloopt met degene die eraf zijn gevallen. Gaat het met jou ook goed? zn glijder met paard is ook niet niks en met de pony's?

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 00:44

Wat vreselijk zeg! Je zult maar zoiets meemaken zeg Scheve mond
Gelukkig kennen die pony's de weg naar huis, want anders had het waarschijnlijk nog wel erger afgelopen.

Iig heel erg veel beterschap!

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 08:42

Ik vind het wel een heel grote groep om mee naar buiten te gaan, zou het niet beter zijn geweest te splitsen in meerdere groepen?

michelle12
Berichten: 168
Geregistreerd: 15-04-04
Woonplaats: Vo0rsch0ten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:09

jeetje wat verschikkelijk!!!
zijn de begleiders er ook afgevallen?
en hoe is het met dat meisje??

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:15

ze gaan de laatste dag bijna met de hele groep in een keer ook omdat ze maar een uurtje gaan.
Een vriendin van mij is er deze week als leiding (en deze week zijn er zo n 35 kids zij is leiding van de tweede groep maar ook de eerste groep kan de basis gangen en groep drie is de hoogste groep al kan er in de loop van de dagen nog t een en ander gewisseld worden)
En zij heeft 12 kinderen onder haar hoede die de basisgangen goed beheersen (dit testen ze altijd de eerste avond uit met een lesje gisteravond dus) met de ritten gaat dis zei mee plus nog iemand van stal dus dat is ongeveer gemid 1 op 6 en dat is vind ik goed(zij is 22 en de kids van 10 tot 15)

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:23

Vervelend zeg!!!! Ik ben wel benieuwd of de leiding hun paarden wel bij zich konden houden?
Ik heb zoiets als dit vroeger ook weleens meegemaakt op ponykamp. al ging toen niet de hele groep ervandoor. Maar alleen een stuk of 6 (waaronder mijn pony) Al die andere meiden vielen er toen af. Ik bleef zitten (helaas....) Ik heb toen namelijk echt doodsangsten doorstaan en was er liever ergens halverwege afgevallen!!!
Laatst bijgewerkt door sammetje op 11-07-04 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

xjessx

Berichten: 3022
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:23

oh wat vreselijk.. ik ben daar ook op ponykamp geweest.. was obelix er nog??

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 10:29

Wij waren best ver van de manege verwijderd, enkele kilometers volgens mij. Ik hoorde van 'ooggetuigen' dat we best lang door het bos hebben gecrosst, want ze hadden intussen al de manege geïnformeerd en daar was alles al klaargemaakt, en toen ik eenmaal bij de manege was was er al een ambulance geweest in het bois voor een paar kinderen. Al met al heb ik dus een flinke tijd door het bos gecrosst, maar voor mn gevoel waren het maar een paar seconden, zo hard gingen we. Ik vond het echt doodeng, het idee dat ik mn paard niet kon stoppen en dat we regelrecht door het bos crossten Scheve mond

De groep was zeker niet te groot, wij reden de hele week met die groep. En al die tijd was het goed gegaan, maar nu even niet, helaas.

Vlak nadat ik naar de manege was gestrompeld vanaf de plaats waar ik viel heb ik echt even staan trillen op mn benen en was ik vastbesloten voorlopig niet buiten te gaan rijden. Maar na een nachtje slapen denk ik daar ook weer anders over, zeker nu ik had gepland om voor het eerst naar buiten te gaan met mn bijrijdpaardje. Ik zet me dus over mn angst heen en ben heel blij dat het zo is afgelopen!

Ik heb nog niks gehoord van het meisje dat is gevallen en naar het ziekenhuis ging, maar ik hoop dat het beter gaat met haar want ze zou vandaag voor 3 weken naar Frankrijk gaan waar ze heel veel zin in had.

Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:30

echt een nachtmerrie! het had natuurlijk niet moeten gebeuren, maar het is wel beter dat het aan het einde was en niet aan het begin..... dan had niemand de rest van het kamp kunnen rijden

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 10:32

@ sammetje: ik was juist blij dat ik zo lang bleef zitten, was veel te bang dat er andere paarden over me heen gingen denderen...en was ook veel te bang iets te breken!
De leiding kon (gelukkig) hun paarden welk bij zich houden, waarna ze de manege hebben gebeld om te zeggen dat wij eraan kwamen crossen Lachen

@ xjessx: ja obelix is er nog, maar omdat hij zo oud is mg hij niet meer gebruikt worden voor ponykamp en alleen af en toe een ritje maken.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:36

Ik geloof dat dat meisje de uitsteksels van haar rug had gebroken (hoeveel en waar geen idee ik hoorde t ook maar van me vriendin die daar nu leiding is)

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 10:55

Kido schreef:
Ik geloof dat dat meisje de uitsteksels van haar rug had gebroken (hoeveel en waar geen idee ik hoorde t ook maar van me vriendin die daar nu leiding is)


Verdrietig

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 11:04

Jeetje, echt l*llig voor die meisje..

xjessx

Berichten: 3022
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 11:06

@ xjessx: ja obelix is er nog, maar omdat hij zo oud is mg hij niet meer gebruikt worden voor ponykamp en alleen af en toe een ritje maken.[/quote]

oh echt?? ik wist niet dat ie al zo oud was.. toen ik er 3 jaar geleden heen ging was ie best wel druk

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 11:17

Wat ontzettend naar! Het is ook geen beste reclame voor die manege, dit soort dingen moeten toch niet kunnen gebeuren: een complete groep in wilde rengalop door het bos.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 11:21

xjessx schreef:
@ xjessx: ja obelix is er nog, maar omdat hij zo oud is mg hij niet meer gebruikt worden voor ponykamp en alleen af en toe een ritje maken.


oh echt?? ik wist niet dat ie al zo oud was.. toen ik er 3 jaar geleden heen ging was ie best wel druk
[/quote]

Dat hoeft niet dezelfde Obelix te zijn. Als er een paard weg gaat, krijgt de nieuwe gewoon die naam. Althans, zo was het vroeger altijd. Anders raak je natuurlijk een keer uitgespit met je tekenfilm/strip namen

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 11:21

Ik heb dat meisje net aan de telefoon gehad. ze heeft 2 uitsteeksels van rugwervels gebroken en mag iig 12 weken niet paardrijden, kan amper zitten en/of lopen. ik vind het zo zielig voor haar Verdrietig