Friese Paardendag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Friese Paardendag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 17:27

Zondag zijn we naar de Friese Paardendag geweest, met 2 paarden.
Tide ging mee. Dat is de fries van de overburen. Hij is 5 jaar en totaal niets gewend.
En Karel. 18 jaar oud, artrose aan z'n voorbenen. Al 10 jaar geen wedstrijd gelopen.

Van tevoren flink getraind met beide paarden. Tide ging goed vooruit wat rijden betreft. En Karel, ach, Karel is liever lui dan moe Haha!, maar ook hij kwam beter op conditie.

Ze zijn allebei een B-proef gestart. Tide liep de eerste proef niet zo. De tweede proef wel, maar toen sprong hij uit de hekjes, bijna op de jury-auto Nagelbijten / Gniffelen.

Karel liep super. Wel een beetje lui de tweede proef.

's Middags was de parade. 124 paarden deden hier aan mee. Aangevoerd door Friso. Een prachtpaard, met manen tot op z'n knieƫn.
Ook was de prijsuitreiking. En tot onze grote verbazing heeft Karel een eerste prijs gewonnen. Niet te geloven, die ouwe fries heeft het weer geflikt.

Daarna was het kegeltjes rijden. En ook hier deden ze verdienstelijk aan mee. Tide is 3e geworden en Karel 4e. Geen slechte prestatie als je bedenkt dat er 50 meededen.

Voor de liefhebbers hier de foto's: [HAW] (Veel) foto's Friese Paardendag Hoofddorp!!!

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:06

wat goed dat jullie die prijzen mee hebben gesleept.ha ik moest wel ff lachen over dat hij over de hekjes was gesprongen bijna tegen de auto van de keuringsmeesters haha.maar ik ga je foto's nog ff bekijken.maar zal er vast kei mooi uitzien.{zucht}ik mis me wouter nu ff heeeel erg.maar mooie foto's hoor

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 22:56

Ja, het l*ligge was dat ik het niet gezien heb.
Ik las de proef en stond net in het boekje te turen.
Ik heb het na de proef op film gezien. Je zag ook echt de jury een meter naar achteren springen Nagelbijten / Gniffelen