Zamasutra (v.Ovidius) naar veulenkeuring!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Zamasutra (v.Ovidius) naar veulenkeuring!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 15:52

Vandaag zijn we met onze Zammy en Janneke naar de Centrale Keuring geweest in Heerjansdam. Gisteravond heeft hij onder andere, mij, Sabbientje en Doosbrigade van Bokt flink bezig gehouden tijdens het invlechten Schijnheilig . Uiteindelijk heeft Sabbientje het letterlijk met pijn en moeite voor elkaar gekregen om een rijtje strakke knotjes te maken van zijn wilde bos veulenmanen. Met dank aan de touwtjes, de ton muesli en zijn nieuwste knuf een oude handdoek waar je heerlijk op kunt kauwen Tong uitsteken .

Moeders heeft hem goed in de gaten gehouden, want alle knotjes zaten vanochtend nog prima in een rijtje (zou de haarlak ook geholpen hebben Knipoog ). Na de laatste was en sopbeurt konden we op weg. Hij ging superbraaf de trailer in en dat was ook gelijk de laatste keer Schijnheilig .

We waren een beetje aan de vroege kant, maar als er maar gras is mag alles. Het is een wonder dat Janneke niet groenkwijlend de ring inging na drie kwartier wachten en grazen. Zammy zat in de tweede groep hengstveulens en vond het allemaal heel interessant. Hij ging er echt voor staan bij de jury en bleef super bij zijn moeder lopen in het juiste tempo . Hij wilde alleen gelijk de ring weer uitdraven, vond dat ie dat tweede rondje niet nodig had om zich te laten zien Haha! .

Vervolgens moesten we weer even wachten tot we allemaal de ring ingeroepen werden. Toen werden we als tweede de ring ingeroepen en we hoefden die plek niet meer af te staan. Zammy is tweede geworden met een eerste premie in zijn groep en mocht terug komen voor de kampioenskeuring OK dan! . Ik was echt helemaal trots op mijn knullie Lovers .

Hij vond er schijnbaar niet veel aan, want hij deed met zijn achterbeen een poging om de oranje rozet van zijn koppie te krijgen Haha! . Vervolgens wilde hij de trailer niet meer op om even te pauzeren, het is toch veel leuker om te kijken of je vriendjes kan maken Schijnheilig .

Na de twee merrieveulenrubrieken mochten we terug de ring in. Zammy werd vierde van de vier hengstveulens die door mochten naar de kampioenskeuring, ons springefokte kindje werd verslagen door als ik het goed heb, een Jazz, een Krack c en een Rhodium. Maar oh wat was ik trots op onze moeder en haar kind . Die knappe jongen deed het toch maar eventjes ondanks zijn mindere afstamming (zijn mammie is geen ster, zijn grootmoeder is HBS en de rest is onbekend). Mijn dag kon al niet meer stuk. Geen van de vier hengstveulens, die een eerste premie hadden gekregen, mocht trouwens door naar Ermelo .

Ik hoop er vanavond foto's op te kunnen zetten, maar Picserver ligt eruit en ik weet zo gauw niet waar ik dan het beste naar kan uitwijken .

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 15:54

Dat is een hele knappe prestatie, maar het is dan ook een knap ding! Gefeliciteerd!

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4693
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 16:16

OK dan! Gefeliciteeeeeeeerd OK dan!

Haha! Gelukkig is al die moeite gisteravond niet voor niets geweest. Knipoog

En mijn vlechtjes hebben gelukgebracht. Schijnheilig

Ik ben erg benieuwd naar de foto's.
*LOL*

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 16:51

Ja, nogmaals gefeliciteerd hoor! Ik vind het jammer dat we net te laat waren en hem niet door de ring hebben zien showen, maar die eerste premie is gewoon binnen! Toppie!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 18:19

Hier alvast een paar foto's, de rest (lees de betere foto's Bloos ) zet ik vanavond wel op een ander topic:

Remi was vandaag de fotograaf Cheese! en mocht samen met haar man aanduwen toen Zammy de trailer niet meer in wilde ~~}> .

Kiekeboe
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De trotse mama Lovers :
Afbeelding

Hij wilde echt graag van die rozet af Haha! .
Afbeelding

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:08

Wat een mooie foto's Schijnheilig Nogmaals gefeliciteerd Haha! Het was echt leuk om mee te maken, en Karel is gelijk verliefd geworden op Zammy OK dan!
( Het waren trouwens 2 maal Jazz en 1 Crack veulen waar je tegen moest, de Rhodium zat in de andere groep)

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:57

Wat is het toch een lekker ding he, dat mannetje van jullie. *kwijl*
He Remi, wil Karel hem niet voor je kopen??? Knipoog

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:15

Heb je ook foto's van andere veulens die gekeurd werden?? Enne waar kan je de uitslag vinden? Ik heb gekeken bij www.kwpn.nl maar begreep er niks van! (of kan je het me uitleggen??)
Gefeliciteerd!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 23:23

noekie_smile schreef:
Heb je ook foto's van andere veulens die gekeurd werden?? Enne waar kan je de uitslag vinden? Ik heb gekeken bij www.kwpn.nl maar begreep er niks van! (of kan je het me uitleggen??)
Gefeliciteerd!


Dank je, op www.kwpn.nl ga je naar uitslagen, dan Centrale Keuring en dan Zuid-Holland. Daar staat het al op OK dan! . Erg snel.

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:26

okeej thanks heb je nog wat van het hengsten veulen Zaffier gezien

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 23:27