Helaas, het ziet er niet goed uit voor Tos

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duhelo

Berichten: 28558
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:25

kun je in de wei geen stukje afzetten, zodat ze wel buiten is, beetje gras kan eten, maar niet te veel kan stappen?

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 14:07

dutske schreef:
kun je in de wei geen stukje afzetten, zodat ze wel buiten is, beetje gras kan eten, maar niet te veel kan stappen?

Dat hebben we vorig jaar geprobeerd na de operatie. Helaas vind Tos dat ze zelfs op een heel klein stukje heel hard kan rondscheuren.

Duhelo

Berichten: 28558
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 16:12

op die manier
en als ze iets van 3 bij 3 is?
kan ze een beetje rondkijken, maar is het praktisch onmogelijk om rond te lopen
of anders een stuk van 1.5 op 5 ofzo
dat ze enkel vooruit en achteruit kan (maar dan kan die ook vlug gaan Scheve mond )
je kunt ze nog altijd een paar uur per dag aan de hand laten grazen, boekje erbij Haha!
succes en wens tos veel beterschap en een dikek knuffel!!! Ach gut

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 16:27

dutske schreef:
op die manier
en als ze iets van 3 bij 3 is?
kan ze een beetje rondkijken, maar is het praktisch onmogelijk om rond te lopen
of anders een stuk van 1.5 op 5 ofzo
dat ze enkel vooruit en achteruit kan (maar dan kan die ook vlug gaan Scheve mond )
je kunt ze nog altijd een paar uur per dag aan de hand laten grazen, boekje erbij Haha!
succes en wens tos veel beterschap en een dikek knuffel!!! Ach gut

Zelfs op drie bij drie kan je nog heel hard rondjes draaien als je je vriendjes in de verte ziet. En anders probeer je over het hek te springen. Ik laat haar inderdaad aan de hand grazen. Boek er bij werkt alleen niet, dan sleurt ze me elke keer naar dat andere grassprietje in de verte dat er lekkerder uit ziet (je bent jong en je wilt wat).

Ik zal Tos van jullie allemaal een knuffel geven, ze is gelukkig een echte vrijdoos op stal.

Duhelo

Berichten: 28558
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 17:04

Twinklebel schreef:
Zelfs op drie bij drie kan je nog heel hard rondjes draaien als je je vriendjes in de verte ziet. En anders probeer je over het hek te springen. Ik laat haar inderdaad aan de hand grazen. Boek er bij werkt alleen niet, dan sleurt ze me elke keer naar dat andere grassprietje in de verte dat er lekkerder uit ziet (je bent jong en je wilt wat).

Ik zal Tos van jullie allemaal een knuffel geven, ze is gelukkig een echte vrijdoos op stal.

dn is het moeilijker

ik zie het al voor me, jij die rustig aan het lezen bent, en plots weggesleurt wordt Haha!
mss een longe?
kan ze wat evrder gaan

verwen ze maar een beetje
en vergeet het voer niet, verminderen en meer hooi
mss kun je ze speeltjes geven, een opgehangen bal of een flas met meusli in, wortels door de stal, veel hooi in hooinetten ofzo
laat je weten hoe het vordert?

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 13:47

dutske schreef:

verwen ze maar een beetje
en vergeet het voer niet, verminderen en meer hooi
mss kun je ze speeltjes geven, een opgehangen bal of een flas met meusli in, wortels door de stal, veel hooi in hooinetten ofzo
laat je weten hoe het vordert?


Ze krijgt nu nog maar twee keer daags een kwart schep basisbrok. Voor de rest veel peen, komkommer, hooi e.d.. Ik heb sinds gisteren een equibal van een stalgenootje geleend. Dat met stukken peen er in houdt haar een paar uur bezig, dus ik ga er morgen zelf maar een halen.
Ik hou jullie op de hoogte, bedankt voor jullie lieve reacties.

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:30

Goh het zit je niet mee he.... heel veel sterkte!
Cyclame loopt en springt nu ook weer vrolijk rond na eerst haar pees gescheurt te hebben van haar achterbeen en een half jaar nadat dat goed was had ze zeg maar haar enkelband heel erg verrekt. Ze heeft dus 2x 5 maanden (met tussenpauze van een half jaar) 24 uur per dag op stal gestaan. Geen pretje maar gelukkig is er nu niks meer van te merken!

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 22:11

Merens schreef:
Goh het zit je niet mee he.... heel veel sterkte!
Cyclame loopt en springt nu ook weer vrolijk rond na eerst haar pees gescheurt te hebben van haar achterbeen en een half jaar nadat dat goed was had ze zeg maar haar enkelband heel erg verrekt. Ze heeft dus 2x 5 maanden (met tussenpauze van een half jaar) 24 uur per dag op stal gestaan. Geen pretje maar gelukkig is er nu niks meer van te merken!

Ik hoop dat het bij Tos ook weer goed komt. Ik moet toch weer eens bij jullie komen kijken. Het is al zo lang geleden. Kunnen we lekker herinneringen ophalen aan de ponykampen in Markelo en Ommen.

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:01

Ja kom maar eens langs hoor! Gezellig!