beslissing genomen: hij gaat weg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

beslissing genomen: hij gaat weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 16:57

Na het hele topic van afgelopen week (ik word er zo gefrustreerd van (zeurverhaal)) en na nog 2 keer zeer ellendig gereden te hebben, heb ik vandaag toch de knoop doorgehakt: Noah gaat weg! Verdrietig
Het gaat me echt wel aan het hart, maar op deze manier verder gaan is niet eerlijk voor hem en ook niet voor mij. Het klikt dressuurmatig gewoon niet, dat is me in ieder geval na de privélessen van de afgelopen tijd wel duidelijk geworden. Ik heb ruim 2 jaar geprobeerd dan maar voor het recreatieve te gaan, maar ik wil gewoon meer. Ik wil nou eindelijk eens een keer netjes en subtiel leren rijden ipv lomp en soms erg ruw. En Noah haalt wat dat betreft echt het slechtste bij mij boven, terwijl het een schat van een paard is.
Vorig jaar werd ik benaderd door de Bereden Politie met de vraag of hij te koop was. Toen was hij dat niet, maar nu wel. Dus na overleg met de eigenaar van Noah (het is nl een leasepaard) heb ik vandaag contact opgenomen met de Bereden Politie. Ze gaan het overleggen en ik hoor nog van ze. Ze hadden in principe wel interesse, dus dat is veelbelovend. Ik denk dat hij daar wel op zijn plaats is en goed verzorgd wordt.
Ik wil wel zorgen dat hij netjes terechtkomt en niet ergens in een manege. Dus hij hoeft ook niet op stel en sprong weg. Ik wil ook zelf met mijn zus de tijd nemen om een goed ander paard te gaan zoeken. Het moet wel een braaf paard zijn, die netjes is aangereden en minmaal L2 of M is gereden (ooit).
Het is wel een moeilijke beslissing en er blijft toch altijd twijfel knagen, maar ik denk dat dit voor hem en ook voor mij gewoon beter is. We werden allebei veel te gespannen van het moeten en willen.
Duimen jullie voor me dat hij goed terecht gaat komen!
Voor anderen die interesse hebben: Noah is een 9 jarige ruin (luitenant Generaal x Gregor (Uniform)), ruim 1.73 hoog, fors gebouwd, nuchter, vrolijk en braaf en het ideale paard om heerlijk mee buiten te rijden en te springen. Dressuren kan hij wel, maar niet met mij helaas Bloos! . Het is een lief en sociaal paard, waar je echt een gouden tijd mee kan hebben. Het is geen paard voor beginners omdat hij hele ruime gangen heeft en erg gevoelig is voor balansverstoringen van de ruiter. Voor foto's zie profiel.

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:10

Als ik je verhaal zo lees, denk ik inderdaad dat je de juiste beslissing hebt genomen... Maar het zal toch wel moeilijk zijn, dat geloof ik meteen. Succes met het zoeken naar het perfecte baasje, en met de zoektocht naar het perfecte paard voor jou! OK dan!

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:29

Kliko schreef:
Als ik je verhaal zo lees, denk ik inderdaad dat je de juiste beslissing hebt genomen... Maar het zal toch wel moeilijk zijn, dat geloof ik meteen. Succes met het zoeken naar het perfecte baasje, en met de zoektocht naar het perfecte paard voor jou! OK dan!


ben ik het 100% mee eens!!!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:37

Inderdaad, je hebt de juiste beslissing genomen.
Natuurlijk wel spijtig dat het zo moet lopen, maar als het ècht niet klikt, tja ...
Ik hoop voor jullie dat jullie nu een paard vinden waarmee het wel klikt en waarmee het goed gaat qua rijden (dressuur dus Knipoog ).

marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:42

Ik vind het hartstikke goed, dat je dit doet voor je paard OK dan!
Hopelijk vind je een leuk paardje OK dan!

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:43

erg sneu voor je dat hij nu toch weg gaat,maar ik denk dat het voor jullie alletwee de beste oplossing is.hebben jullie alletwee verdient.rust.nou sterkte meis en suc 6

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:53

Ik vind het ook goed van je dat je de knoop hebt doorgehakt, heel veel succes en sterkte ermee nog!

En laat je het wel weten als de bereden politie hem koopt?