grote Haflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leo

Berichten: 50135
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:09

Pff en ik maar denken dat mijn kabouter groot was met haar 1.38m als naarling Scheve mond

*LOL*

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:11

We hebben vandaag mijn haflingertwenter 's opgemeten,en ze is maar 1,28m hoog,dat is wel erg klein ,toch?Ik hoop maar dat ze nog wat groeit,want ik heb d;r gekocht om d'r later mee te gaan rijden,en ikzelf ben 1,79m lang,en weeg 63kg,en sommige mensen om me heen zeggen dat dat beestje te klein voor me is...zijn d'r hier trouwens nog bokkers hier, die ongeveer net zolang als mij zijn,en die ook niet zo'n grote haf hebben?

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:42

Stefan (verzorghaf) is ook schat ik tegen de 1,47 en ook 2 jaar. (en daisy, de moeder, is toen ze 3 jaar was als 1,43m opgenomen in het stamboek en is toen nog doorgegroeit tot 1,47m! )

ik vind echt niet dat er nog luxere haflingers moeten komen, dan is het gewoon geen haflinger meer...er wordt meer gekeken naar het uiterlijk van een haf, dan naar het karakter zelf. er wordt naar het uiterlijk gefokt...ook bij haflingerkeuringen, waarom hebben ze daar altijd de afstammelingen bij de hand?! als ze worden gekeurd, wordt eerst naar de afstammeling gekeken...dat hebben ze toch niet nodig om te keuren? maargoed...sorry voor offtopic!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:12

altingd schreef:
We hebben vandaag mijn haflingertwenter 's opgemeten,en ze is maar 1,28m hoog,dat is wel erg klein ,toch?Ik hoop maar dat ze nog wat groeit,want ik heb d;r gekocht om d'r later mee te gaan rijden,en ikzelf ben 1,79m lang,en weeg 63kg,en sommige mensen om me heen zeggen dat dat beestje te klein voor me is...zijn d'r hier trouwens nog bokkers hier, die ongeveer net zolang als mij zijn,en die ook niet zo'n grote haf hebben?


ik ben 1.76, behoorlijk zwaar en mijn haffie van 1.41 schijnt nergens last van te hebben;-) (sterker nog, lichtere personen kunnen haar niet houden omdat ze zo sterk is)
Een haflinger is, zoals sommige denken, geen kinderpony, maar meer geschikt voor volwassenen, die hun laten zien wat hun plaats is.
en doordat ze vrij breed zijn, heb je niet gauw dat je voeten over de grond meeslepen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:40

missnynke schreef:
ik ben 1.76, behoorlijk zwaar en mijn haffie van 1.41 schijnt nergens last van te hebben;-) (sterker nog, lichtere personen kunnen haar niet houden omdat ze zo sterk is)
Een haflinger is, zoals sommige denken, geen kinderpony, maar meer geschikt voor volwassenen, die hun laten zien wat hun plaats is.
en doordat ze vrij breed zijn, heb je niet gauw dat je voeten over de grond meeslepen Knipoog


Ik vind dat het algehele plaatje ook moet kloppen, want 1.28 met een meid van 1.76 er op, vind ik niet staan,ondanks dat ze niet veel weegt.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:51

Ryanne schreef:
Ik vind dat het algehele plaatje ook moet kloppen, want 1.28 met een meid van 1.76 er op, vind ik niet staan,ondanks dat ze niet veel weegt.

het is nog maar een twenter hoor, kan best nog tegen de 1.40 worden!
en jij rijdt toch voor jezelf? zolang je niet te zwaar bent, is er niet zoveel aan de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:13

missnynke schreef:
het is nog maar een twenter hoor, kan best nog tegen de 1.40 worden!
en jij rijdt toch voor jezelf? zolang je niet te zwaar bent, is er niet zoveel aan de hand.


Ben over het woord twenter gelezen.

Je rijdt absoluut voor je zelf, maar dat betekent nog niet dat het plaatje dan een mooi geheel is.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 14:30

Ryanne schreef:
Ben over het woord twenter gelezen.

Je rijdt absoluut voor je zelf, maar dat betekent nog niet dat het plaatje dan een mooi geheel is.


moet dat dan :p

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 14:33

missnynke schreef:
moet dat dan :p


het is natuurlijk geen moeten, maar het ziet er natuurlijk wel leuker uit, als ruiter paard een goede verhouding hebben.. Knipoog

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 16:06

Mijn haflinger is 1.43m, ik vind het een idelae maat voor mijn 1.70 en 69 kg

Mocht ik ooit nog eens een haflinger kopen dan wil ik hetzelfde type maar dan mag ie wel ietsjes groter zijn 1.47 ofzo.

Afbeelding

Alleen is ie iets te dik Schijnheilig
Maar goed mag ook wel na een blessure van 2 maanden.

jobiene14

Berichten: 185
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 16:20

Wat maakt het uit dat je haflinger te groot is?
Als je er maar blij en gelukkig mee bent!

Eve_lien

Berichten: 12252
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:45

inderdaad...
10 centimeter meer of minder.. t is en blijft een halfinger..
Avanti_haf --> Wat een mooierd Haha!

Avanti_haf

Berichten: 427
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Katwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 20:44

dank je wel voor het compliment,ik ben na 5 jaar nog steeds blij met hem.
zelf ben ik de oudste die hem rijd ,41 jaar maar wel de kleinste 1.64
m,n dochters steken een kop boven mij uit zijn 19 en 15 jaar en het past allemaal