Samen met je dochter...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 23:13

leuk hoor , zo samen met je dochter rijden. Mijn man en ik hebben allebei een paard waar we onder de man mee rijden, maar die ook in 2 span lopen. Onze dochters van 12 en 14 jaar hebben helaas maar weinig belangstelling. De oudste wil wel eens in de bak rijden, maar is erg bang.
Onze zoon van acht wil wel hoefsmid worden, dus wachten we daar maar op. Lachen

Lampje
Berichten: 1313
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 09:29

Hahaha, dan maar op de zoon.. een pennyjongentje, of straks zo'n stoere vent die met alle hengsten loopt en van niet of iets bang is... Haha!

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 11:15

Mijn moeder en ik hebben eerder ook samen gelest. Was echt heel leuk. Lachen
We hebben ook een paar keer samen buitenritjes gemaakt enzo. Zou het graag weer doen, echt heel erg leuk en gezellig. Maar mijn moeder is nu bang dat ze valt Verdrietig
Nouja misschien komt het er nog eens van..

adnil
Berichten: 915
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 11:19

dat is ook echt leuk eerst reed mijn moeder ook paard, maar nadat zij haar heup gebroken heeft gehad is ze moeten stoppen Verdrietig dat vind ik echt heel erg jammer, het was altijd zo gezellig!.. en trouwens.. mijn vader he .. de held Knipoog .. kan helemaal niet paardrijden en toch heeft hij laatst een paard gehuurd op de manege en is hij met mij een uur gaan buitenrijden OK dan! eg super leuk!! en spierpijn dat hij had de dag erna Haha!

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 11:41

Sinds dit weekend durft mijn dochter nu ook naar buiten met haar pony, het is zo leuk dat dat kan.
De eerste keer dat we naast elkaar in de bak reden vond ik ook zo bijzonder.
Nu rijden we in principe allemaal, alleen zoonlief heeft even meer belangstelling voor de dames.
Dus het etiket boktfamilie past hier wel.
Mijn vriend en dochter zitten ook op bokt.
Hoe krijg je een pennykind?
Wel, je dumpt al je eigen oude penny's ponyclubs en rijspullen op zijn/haar kamer en doet verder niet teveel.
Laat het rustig sudderen en ga af en toe paardjes kijken en rijden op de kermis.
Als ze dan zo'n 5-6 jaar zijn begint het eerste pennygevoel te groeien.
Dit moet je vooral stimuleren door vaak bij de manege te gaan kijken, totdat ze er echt om gaan zeuren om te mogen rijden.
Pas dan geef je toe, ben je te enthousiast dan is het teveel iets wat moeder wil en doen ze het niet. Knipoog Tong uitsteken

kainda

Berichten: 2734
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 11:58

Fijn he om met je dochter te rijden??

Ik ben ook zo'n moeder! Ook 38 jaar en mijn dochters zijn 15 en 10 jaar.
Wij hebben het geluk dat we de paardjes achter ons huis hebben staan. Wij rijden zeer regelmatig samen. Fantastisch is dat.
Enneh......een dagje vrij om om lekker te gaan rijden.... Bloos .... Bloos ....ja dat doen we heel af en toe ook wel eens.... Bloos

Fioon
Berichten: 177
Geregistreerd: 27-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 12:00

Samen met je dochter paardrijden is i.d.d. het leukste wat er is, als paardenmoeder zijnde! Het schept zo een band! Nu al weer 7 jaar geleden ben ik toen mijn dochter 8 jaar was ook weer begonnen. We delen lief (en nu ff leed) samen

Hazna

Berichten: 142
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 12:01

Joh, meld haar lekker ziek voor een keer. De rest van het jaar is ze toch braaf naar school geweest! Mijn dochter zit ook in groep 8 en de musical en het schoolkamp zijn véééél belangrijker op het moment dan leren, daar doen ze echt niets meer aan.
Trouwens af en toe een dagje spijbelen moet toch kunnen, mijn dochter heeft het soms gewoon nodig. Dan zit ze er helemaal doorheen en na een dagje 'ziek' kan ze er weer tegenaan.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 12:06

Volgens mij doen alle moeders dat wel hoor, alleen staan ze dan aan het schoolplein te vertellen dat ze echt maar één dag zo beroerd was, en het kind is wijselijk stil.
Lekker een dag meenemen, het schooljaar is toch zowat voorbij.

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 12:08

ik rij ook vaak met mijn moeder, ze is 44 en ik 19. Echt heel gaaf samen lessen, samen in het bos etc. We hebben twee paarden aan huis echt heel leuk! Ze is ook mijn vaste groom op wedstrijd, misschien dat ooit zelf wedstrijden gaat rijden! Dan ben ik haar groom!!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 12:12

Bedankt voor de handleiding coydog Haha!

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 17:52

Hm eens haar rapport eens even afwachten vrijdag.......

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:04

Leuk zeg!
Zodra ik kinderen heb hoop ik dat ze het paardenliefde virus van me overnemen in de hoop dat ik ook eens een keer samen met mijn kids zou kunnen gaan rijden
Lijkt me echt erg leuk! Buitenritje met het hele gezin ofzo Haha!