Eigen paard én verzorgpaard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supertje

Berichten: 7092
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 23:24

Ik zou het zelf niet redden, nog een bijrijdpaard erbij. Voor een kortere periode is het wel te doen, maar echt langdurig niet denk ik. Ik ben zelf nogal eens om medische redenen uit de running, dus dat lijkt me al geen goede basis om eraan te beginnen.
Mijn bijrijdsters (Liesjuh en Nassie op bokt) hebben echter zelf wel een eigen paard sinds kort, en doen Jordy ook nog steeds. Nu hebben zij met zijn tweeën een paard, en is dat paard pas 3, dus hoeft niet zoveel gereden te worden. Ze lessen beide nog 1x in de week met hem, en Liesjuh gaat hem ook nog starten om wat wedstrijdervaring w.b.t. springen op te doen. Hun paard staat overigens wel op dezelfde stal (en nu zij op vakantie zijn doe ik een week hun paard).
Ik ben er hartstikke blij mee dat ze het blijven doen, Jordy is namelijk wel een pony die zeer regelmatig beweging moet hebben, anders wordt het een vaatje dynamiet Haha!
Ook met vakanties e.d. is het makkelijk, dan heb ik toch liever dat Jordy dan ook gereden wordt, en als er dan iemand is die hem goed kent is dat heel fijn.

gillian

Berichten: 4421
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 23:43

ik had eerst een verzorgpaard, een fries.
toen ik mijn kwpner kocht, bleef ik die fries ook gewoon rijden.
druk, tja gewoon een schema maken zodat ze er toch allebei dagenlijks uitkwamen, rijden of longeren.
ik vond het wel te doen.
later heb ik wegens omstandigheden de kwpner verkocht en die fries (verzorgpaard) gekocht.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 23:50

ik heb een eigen paard, 2 eigen pony's en rij nog 2 paarden voor andere mensen..daarnaast werk ik fulltime en heb zelfs nog tijd over voor andere leuke dingen Haha!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 10:09

Toen ik mijn eigen pony net had, had ik ook nog een verzorgpony op de manege waar ik reed. Die pony deed ik alleen op zaterdag dus dat was best te doen, ik mocht niet meer op hem rijden (was al een oude pony die alleen beginnerslessen liep), toen hij verkocht werd (met pensioen) ben ik ook gestopt op die manege.

Later heb ik naast mijn eigen pony nog een new forest verzorgt van kennissen, de pony was van hun dochtertje van 9 maar hij was te groot en te pittig voor haar. Het was wel een super leuk paardje en ik mocht er alles mee, maar hun dochtertje kon er gewoon niet mee overweg. nadat hij een paar keer aan de kletter is gegaan met haar hebben ze hem verkocht en een kleine brave pony gekocht.

Nu is mijn eigen pony een hele tijd kreupel geweest, en in die tijd mocht ik het paard van een stalgenootje (Bizar, van Binar op bokt) af en toe rijden. voor mij ook wel goed, want ik heb echt zelden op grote paarden gereden Bloos ik heb ook met hem gelest, dus dat was wel leuk Lachen Een echt verzorgpaard wil ik er naast Evita niet meer bij, dan besteed ik liever wat meer tijd aan haar. Op dit moment zorg ik nog voor een paardje waarvan de eigenaren op vakantie zijn, maar dat is natuurlijk ook maar voor tijdelijk.

Nicole_

Berichten: 6254
Geregistreerd: 07-05-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 10:24

mij lijkt het juist leuk een verzorg paard en een eigen paard

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 13:48

Ik heb van mezelf 2 pony's en 1 jaarling hengst, daarnaast groom ik ook de 2 paarden van mijn VA (vlecht ze in voor op wedstrijd etc.)
We gaan ook minimaal 1 keer per week samen het bos in.

Dat zijn dus 5 paarden die ik verzorg op 2 verschillende locaties, heb afgelopen week ook voor zijn paarden gezorgd toen hij op reis was.

Dus ja, best druk allemaal maar als je iets doet wat je graag doet werk je nooit te hard. Knipoog
Ik heb nu ook 2 maanden vakantie dus tijd zat, toen het nog school was ging het ook prima.

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 14:57

Bedankt voor alle reacties Lachen

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:54

Ik heb net een eigen paard gekocht!
Ik verzorg mijn verzorgpaard nu al 5 jaar dus dat geef ik echt niet zomaar op. Met die mensen heb ik wel afgesproken dat ik hem alleen nog rijd, dus de stallen enzo doen hun allemaal.
Ik moet zien hoe het gaat lopen, want daarnaast heb ik ook nog school en ik werk 15 uur in de week.

Nieke

Berichten: 641
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 18:32

Het is inderdaad wel wat druk als je meerdere paarden hebt/rijdt... Ik heb sinds bijna twee jaar 2 pony's. Mijn eerste pony heb ik al bijna zes jaar. (En binnenkort is mun familietje compleet met een shetje)
Ik ben gewoon gek op mijn beestjes en zou geeneen van beiden kunnen missen. Vorig reed ik dan soms nog wel een pony of twee bij voor iemand of een paard opleren, maar ik kon dit gewoon niet blijven volhouden... Te weinig tijd, teveel werk voor tschool en mijn vriend is er dan ook nog. Ik vind het echt bewonderenswaardig van de mensen die het wel allemaal kunnen plannen.
Maar wat me nog steeds opvalt is dat mensen die niet of slechts weinig met paarden bezig zijn, erg negatief reageren hierop.... Telkens stuit ik op veel onbegrip.

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 19:04

Ik heb ook een eigen pony en een bijrijdpony (zie mn profiel voor foto's)

Bij mij zit het zo:

Ik reed al 2 jaar op Celine en toen mocht ik een eigen pony. Maar ik kon niet zomaar stoppen met Celine. Dat vond ik jammer, al die tijd die ik in dat beest gestopt had. En ze blijft nog steeds een superleuk paardje.
Ik rijd nu dus Hieke (mn eigen) en Celine. Ik rijd Celine 3 keer per week. En Hieke 5 of 6 keer per week.
Ik had een supermooi rooster afgelopen jaar; ik was elke dag om 10 over 1 uit. (en 1 dag om half drie)
Maar het werd wel hartstikke druk. Ik heb het er erg druk mee, maar daar houd ik wel van, ik moet bezig blijven.
En ik zit ook nog op waterpolo. 2 x per week trainen en 1 keer wedstrijd.

Maar als ik geen verzorgpony had, en ik mocht dan een eigen. Dan was ik nooit op zoek gegaan naar een bijrijdpony.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 19:24

ik heb twee (eigen) paarden eentje deel ik met iemand maar daar kunnen we nu niks mee (kreupel)
en maik rij ik bijna iedere dag, ik heb wel voor 1 dag 2 bijrijders zodat ik 1 dag in de week vrij ben Haha!
verder werk ik 25uur per week + 1x in de 2 weken een bij baantje in het weekend, en ik heb een vriend, ik ga ieder weekend naar een feest. Korton heb het wel een beetje druk ja Haha!

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:21

Ik heb ook sinds kort een eigen pony*ookal verzorgde ik haar al 4 jaar* en heb daarnaast nog een bijrijpony die ik min 2x per week rij vaak zelfs 3 keer.En nog 2 andere paarden die ik zadel,vlecht,poetst,longeer enz

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:23

Als dit paard bij je paard op stal staat en je hebt zelf maar 1 paard dan gaat het wel. Maar heb je 4 paarden zoals ik en staan ze op je eigen wei, dan is het helaas heel moeilijk. Haha!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:25

Ik heb een eigen paard ,en een shettie en ik rij op dezelfde stal nog een paard bij en ik rij soms van een kennis wat paarden bij.
Ik vind het prima te doen..Het kost wel even wat tijdindeling hoor maar het lukt mij prima iig.

Kimmi

Berichten: 11
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:20

Ik beschouw mijn verzorgpaard Timber als van mij, en dat mag dan ook van de eigenaresse. Haha! Ze rijd niet meer omdat ze heel veel last heb van haar rug Verdrietig . In de vakantie kom ik zowat elke dag en rijd ik lekker langer met hem dan normaal:j , heb meer tijd! De eigenaresse voert hem eigenlijk alleen en komt af en toe langs, anders doe ik al het werk met de andere verzorgsters van Jarno, Jack & Yentle. Af en toe rijd ik 2paarden per dag, lekker afwisselen enzow...maar tog rijd ik het liefst op Timber *LOL* Daardoor krijg je en goede band met hem...whahaha Pling
Maar zou geen afscheid kunnen nemen van Timber als ik een eigen paard mocht Huilen ...dan zou ik proberen Timber te kopen Vingers aflikken