De moeilijkste beslissing in mijn leven...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:41

Ik denk dat je voor de Fjord een heel verstandige beslissing neemt,
Je plannen met de Shet vind ik echter niet zo slim.
Ik vind het zielig om een beest zo te houden, je kan er niet mee weg omdat je thuis moet blijven voor je kind dus het dier heeft nagenoeg huisarrest en geen maatjes om mee te spelen.
Zo zou ik mijn honden nog niet eens willen houden.
Verder is het verboden om pony’s binnen de bebouwde kom te houden, nu vinden de buren het nog leuk, maar vinden ze dat ook als ze in de vakantie een bbq willen houden en geen moment bij het eten weg kunnen lopen ivm de vliegen?

Denk er goed over na voordat je je tuin overhoop haalt, ik kan je nu al voorspellen dat het een grote teleurstelling gaat worden ten koste van de ontwikkeling van de pony en de verstandhouding met je buren.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:43

Ik ga met Sjuimpje mee!

Een paard is en blijft een kuddedier, ik ben bang dat Mexx zich doodongelukkig gaat voelen zonder maatje.
En idd het is wel zeker dat de buren meer last van vliegen gaan krijgen dan dat ze tot nu toe gehad hebben alleen realiseren de buren zich dat nog niet waarschijnlijk.

Ik zou als ik jou was er nog eens goed over nadenken wat je met Mexx doet, hoop dat je de juiste keuze voor HEM maakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:11

gaan jullie nou hier verder??? Zeg liever niets of lees mijn reactie in het andere toppic aub even..

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Re: De moeilijkste beslissing in mijn leven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:24

Ik reageerde n.a.v. o.a. deze uitspraak:
Debo schreef:
maar t is beter zo, voor ons allebij...



Je kent Bokt toch goed genoeg om te weten dat je niet alleen maar reacties moet/mag verwachten die toevallig in jouw straatje (of moet ik zeggen tuintje?) passen.
Ik heb het beste voor met de pony en als je mij dat wilt verwijten ga dan vooral je gang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:39

Sjuimpje"]
Ik reageerde n.a.v. o.a. deze uitspraak:



Je kent Bokt toch goed genoeg om te weten dat je niet alleen maar reacties moet/mag verwachten die toevallig in jouw straatje (of moet ik zeggen tuintje?) passen.
Ik heb het beste voor met de pony en als je mij dat wilt verwijten ga dan vooral je gang.
[/quote]

heb je dit nou gelezen?:
[quote="Debo schreef:
bedankt mensen,

sorry ik raakte daarnet erg overstuur.. heb op het moment erg veelaan mijn hoofd...

Wat betreft de "woonwijk"dat kan je het hier niet noemen..we wonen aan het randje van het dorp.. ons "dorp" heeft geloof ik 200 inwoners en 4 straten.. Schijnheilig niet echt een dorp te noemen we hebben niet eens een kerk..
iedereen die hier woont is het boerenleven gewent.. ongeveer 100 meter naar links staan er paarden en 30 meter naar rechts staan er koeien weer 40 meter naar achterstaan en schaapjes.. dus dieren zijn mensen wel gewent.. het enige wat ons scheid van de weilanden is het basisschooltje daarnaast is het 3 km landbouw grond en de andere kant op 100meter "dorp" en daarna de duinen en het strand..
dit even om een beeld te geven van hoe de woonsituatie is..

Mexxje zal wel als enig paard hier staan maar er loopt genoeg rond waar hij zich mee kan vermaken;hond, katten, konijnen...
helemaal eenzaam en alleen is hij dus niet... daarbij ben ik hele dagen thuis en zal hem alle liefde en aandacht geven die hij verdiend..
natuurlijk had ik Ry ook graag hierheen gehaaldmaar dan is het toch te klein.. rydar zou daarbij ook heel de tuin afbreken omdat ik geen tijd heb hem te rijden.. mexxje kan mee wandelen als ik de hond uit laat of met [***] op pad ga..

Ik hoor graag de ervaringen van mensen die ook hun paardje in de tuin hebben en hoe dit bevalt.. wat jullei doen onm overlast te vorkomen enz.enz..

Wij zijn niet van plan ons hete leven hier te blijven binnen nu en 5 jaar hopen we op een boederijtje te zitten,dan krijgt mexx speelmaatjes genoeg..

dat ik nu moet beslissin 1 paardte verliezen is voro mij ecvht het maximum... mexx ook nog weg zou me echt kapot maken..dus ja ik hou hem voor mezelf..maar ook voor hem.. ik weet waar papierloze jonge shetlanderhengstjes naar toe gaan... net alsieder ander en dat wil ik niet op mijn geweten hebben... Rydarred zich wel in de grote paarden wereld..mexxje zou hoe lief en mooi hij ook kan zijn eindigen in de paardenworst...

hier in dit "dorp' zijn weilandjes vol met pony's ik denk dat ik eens rond ga vragen of mexx zoafentoe eens bij iemand lekker erbij mag wandelen een paar uurtjes in de week.. zodat ie nog wel sociaal contact heeft met paarden...



verder graag ONtoppic blijven hier aub...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:42

Als je dan even de link geeft van dat desbetreffende topic... Dan hoef ik hier niet offtopic te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:45

Pervinco schreef:
Als je dan even de link geeft van dat desbetreffende topic... Dan hoef ik hier niet offtopic te gaan.


[VMR] paard in de tuin..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:45

ff iets wat ik niet snap
ry staat toch dichtbij, of niet?
waarom kun je er niet even heen met Noa, overdag?
Tijd genoeg, lijkt me.

Nu heb je dan minder tijd voor Rydar om te rijden en blijft het vooral bij poetsen, maar samen me Mexx kan ik me niet voorstellen dat hij dat zo erg vind. (vinden meestal de baasjes ergen dan de paarden)

over een paar jaar gaat Noa al naar de peuterspeelzaal en kun jij in die tijd al meer doen met Ry.
ook op zaterdag en zondag moet er toch wel ff tijd zijn om meer te doen?

Dus ik zou Rydar niet meteen verkopen en mexx er mooi bij laten staan en niet naar huis halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:49

ik kan ind even met [***] er heen lopen dat is gene probleem.. maar zodra ik daar ben en zet de kinderwagen stil gaat bij [***] der alarm af..
Daarbij ben ik steeds minder baas over rydar, rydar word de baas over mij.. ik weetzeker dat als ik hem nog een jaar zolaat aanprutsen dat ik het wel kan vergeten met hem.. Hij moet gewoon zijn beweging en aandacht hebben anders word ie gek.. Ik vind het ook niet eerlijk hem "op mij te laten wachten" totdat ik weer eens een keertje tijd heb..

zoals ik ook schreefgaat mijn weiland volgend jaar weg en kan ik hem niet meer zomaar laten lopen... en om nou 300 euro per maand aan stalling te betalen voor een paard waar ik nooit heen ga zie ik ook niet zitten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:09

Dat alarm van Noa zal steeds minder worden hoor. Met een maand of 6 kan ze al een beetje zitten in een wandelwagen en meekijken, dan zal ze ook rustiger worden. Misschien toch nog even afwachten, het is niet niks om je paard weg te doen! En misschien wil oma twee keer per week oppassen zodat je naar Ry kan, in het weekend is papa er dus hoef je niks te regelen.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:15

Lekker dat alarm af laten gaan, leert ze gelijk dat dat gedrag geen succes oplevert.

De meest diervriendelijke oplossing lijkt mij persoonlijk om de shetlander te castreren en lekker bij de Fjordjes van je schoonouders te gooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:19

Sorry maar mijn kind gaat voor mijn paard hoe veel ik ook van hem hou.. Ik ga niet mijn kinderwagen aan de kant zetten en vervolgens een uur lekker rijden.. Ik heb eindelijk deze beslissing durven nemen dat is een hele grote stap voor mij geweest.. en daarblijf ik bij..

Mexx castereren en bij mijn schoonouders gooien is geen oplossing.. ze hebben geen zin in een pony erbij en eigenlijk ook geen plek.. ga een ander niet met mijn "problemen" opscheppen.. hun hebben een klein stukje gras en 2 boxen allemaal net genoeg voor 2 fjorden..

paarden worden met bossen verkocht.. snap niet dat er dan bij mij (iemand die helemaal geen tijd meer heeft voor zijn paard en hem een beter plekje gun) zo moeilijk gedaan word.. Rydar zal gewoon weg moeten en daarheb ik het verschrikkelijk moeilijk mee maarhet is niet anders..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-07-04 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:19

Ik sta er vreselijk van te kijken van je keuze. Hier op Bokt kreeg ik van jou een beetje de indruk dat heel je leven draaide om Rydar de wonder Fjord.... En nu de baby er is ziet je leven er ineens totaal anders uit.

Jammer dat je geen mogelijkheden ziet de baby en Rydar te combineren. De baby wordt ouder en zelfstandiger en over 3 jaar heb jij je handen al veel meer vrij. Er zullen heus nog wel een hoop tussenwegen zijn om tot een oplossing te komen. Maar jij hebt er voor gekozen om afscheid te nemen van je leven met Rydar. Dat is jouw keuze en daar heeft iemand anders eigenlijk niets mee te maken.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:21

Beste Debo,

Sinds 16 maanden heb ik Joepie en heb de mij zeker in het eerste jaar hetzelfde afgevraagd wat jij je nu afvraagt. Moeilijk maar ik geloof dat je het even de tijd moet geven voor dat je een beslissing neemt. Ik merk dat Joepie na mate hij ouder wordt ook rustiger en geduldiger wordt. Daarnaast wordt het ook leuker om hem mee te nemen. Misschien kan jouw fjord ook voor de kar (of een van de fjorden van je vriend) en is het dan heel leuk om met het 'hele gezin' met de paarden weg te gaan.

Het is voor je zelf ook heel fijn om iets voor jezelf te houden, naast Joepie en Rio werk ik ook nog 4 dagen in de week en ik moet zeggen als ik dat allemaal niet had was ik waarschijnlijk geen leuke moeder.

Het is een moeilijke beslissing dat weet ik maar denk twee keer na voordat je ergens spijt van krijgt. Weg kan altijd nog.
Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:23

Debo, je doet zelf moeilijk over je beslissing. Vandaar dat er alternatieven aangedragen worden. Je kan toch savonds rijden als papa thuis is. Of wat ik al zei, je kindje even naar oma, vind ze nog hardstikke leuk om te doen ook waarschijnlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:24

Jippie schreef:
Ik sta er vreselijk van te kijken van je keuze. Hier op Bokt kreeg ik van jou een beetje de indruk dat heel je leven draaide om Rydar de wonder Fjord.... En nu de baby er is ziet je leven er ineens totaal anders uit.

Jammer dat je geen mogelijkheden ziet de baby en Rydar te combineren. De baby wordt ouder en zelfstandiger en over 3 jaar heb jij je handen al veel meer vrij. Er zullen heus nog wel een hoop tussenwegen zijn om tot een oplossing te komen. Maar jij hebt er voor gekozen om afscheid te nemen van je leven met Rydar. Dat is jouw keuze en daar heeft iemand anders eigenlijk niets mee te maken.



mijn leven draaide ind om rydar.. maar nu is er meer in mijn leven gekomen als alleen mijn paardje.. een kind doe je niet weg.. een paard in mijn ogen eigenlijk ook niet maar asl ik dan die keuze moet maken...

Over 3 jaar zijn er genoeg andere leuke paardjes en zal ik heus weer een paard aanschaffen ik wil zeker blijven rijden... alleen moet ik nu verstandig kiezen... of mijn pony 3 jaar verwaarlozen of hem een beter huisje gunnen...

ik heb het helemaal eens met wat je schreef!, wilde dit er alleen even aan toevoegen..

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:25

Het lijkt me niet meer dan normaal dat je kind voor je paard gaat.
Je had het er alleen over dat bij Noa gelijk het alarm afging als je de kinderwagen stilzetten en daaraan zou ik persoonlijk niet toegeven. Daar leert ze alleen maar van hoe ze aandacht moet krijgen en ze zal toch ook moeten leren dat ze niet altijd haar zin kan hebben.

Dat je Rydar verkoopt lijkt me een goede beslissing. Een pony alleen in een tuin vind ik geen goede beslissing en dan voornamelijk niet voor de pony.
Hoe groot is je tuin eigenlijk precies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:26

faye schreef:
Debo, je doet zelf moeilijk over je beslissing. Vandaar dat er alternatieven aangedragen worden. Je kan toch savonds rijden als papa thuis is. Of wat ik al zei, je kindje even naar oma, vind ze nog hardstikke leuk om te doen ook waarschijnlijk.


ik heb dit niet in 5 minuten besloten.... ik loop hier al weken (maanden) mee .. ik kan ind savonds weg.. maar waneer zie ik mijn vriend dan nog?? en "oma" heeft een baan van 40uur in de week en woont hier 25km vandaan.. ik kan [***] niet zomaar even dumpen daar... natuurlijk wil ze wel eens oppassen maar ze heefthet al druk zat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:28

dus eigenlijk gaat vriend voor Rydar........
jouw keuze hoor, maar als je een dergelijk topic opent, doe je dat dan alleen om de aandacht of wil je dat er met je meegedacht wordt voor een eventuele andere oplossing? Mijn ervaring is (heb 2 kids) dat het al snel een stuk makkelijker wordt. Probeer je dus te waarschuwen dat je wellicht iets overhaast doet nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:29

Ik denk dat je er nog maar eens heel goed over na moet denken. Zet anders eens een oproepje op Bokt over moeders met baby en paard en hoe zij hun leven indelen.

Ik heb hier op Bokt al te veel verhalen gelezen van mensen die een paard verkopen en daar een half jaar later geen oog om dicht doen en het land afstruinen op zoek naar dat ene zo bijzondere paard met als doel hun vriendje terug te kopen......

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:30

Debo schreef:
ik kan ind savonds weg.. maar waneer zie ik mijn vriend dan nog??


Toen ik nog een paard had werkte ik 40 uur per week en kon ik ook alleen 's avonds. Ik denk dat een heleboel mensen dit hebben en als je relatie goed is hoeft dat helemaal geen probleem te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:32

sterker nog, papa's vinden het heel leuk om eens een uurtje alleen met kind te zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:35

hoe komen jullie er nouweer bij dat mijn relatie niet goed zou zijn... Ik vind tijd met mijn vriend gewoon erg belangrijk... ik hou van hem en wil graag bij hem zijn dat heeft niets met mijn relatie te maken... dat ik ry verkoop ook niet trouwens..
Ik snap echt niet waarom iedereen zich zo druk maakt en vanalles naar boven haalt waar het hier helemaalniet om gaat..

Ry en ik zijn ind maatjes.. maardat komt voornamelijk omdat ik hem al heb vanaf dat hij 3 maanden oud is... kwa karakter kunnen we elkaar afentoe wel schieten.. Ry is eigenlijk helemaal niet "mijn tÿpe paard" hij is te druk te dominant en te dwars.. wat niet in houd dat ik geen leuke tijd met hem heb gehad en dat ik niet met hem gedaan kreeg.. we zijn een leuk team samen maar zoals ik al eerder aangegeven heb word hij de baas over mij omdat ik geen genoeg aandacht aan hem schenk... ik weet zeker dat als dit een jaar zo door gaat dat ik er niet meer mee op pad durf.. en als je bang bent van je eigen paard weet je dat je dat te lang hebt volgehouden en er beter meteen mee had kunnen stoppen..

Ik hou veel van hem en daarom gun ik hem een beter plekje.. als het goed is gaat hij naar desiree en blijft hij toch een soortvan mij, zodra desiree hem niet meer zou willen (mocht dat ooit voorkomen) komt hij gewoon terug naar mij toe...

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:36

Ik snap je besluit, en dat je nu je dekeuze hebt gemaakt, er bij blijft. Toen ik bijna een jaar geleden aankondigde dat Tos verkocht was, kreeg ik ook een hoop negatieve reacties. Reacties die nergens op sloegen, omdat je door een pc de situatie niet kan overzien.
Het is heel eerlijk van je, dat je het beste kies voor Rydar, en niet voor je eigen gevoel.

Alleen een 2 jarige shet, tja die hoort naar mijn idee in een opfok.
Ik zou voor hem een plekje proberen te vinden op een weiland met meer pony's en als je dan over een jaar meer tijd hebt, Noa iets minder afhankelijk (ruim een jaar, dus die kan dan onder toezicht, zelf spelen) hem ophalen en er mee aan het werk gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:43

Ho ho, jouw keuze hoor Debo, maar doe er dan niet zo dramatisch over. Nogmaals, dan is het toch logisch dat men naar alternatieven zoekt! Na je laatste post krijg ik een heel ander gevoel, en dat is geen eerlijk gevoel. Het is inderdaad beter voor Rydar denk ik dan! Maar een stuk minder rot voor jou!