Bijzondere verhalen over hoe kom je aan je paard??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:49

Ziolette: Ik kwam al sinds mijn negende bij twee fokkers een dorp verderop om de paarden te verzorgen. Toen de laaste van deze twee broers er mee stopte in winter 2001/2002 (de andere broer was al een paar jaar daarvoor overleden), heb ik voor hem de laatste paarden die hij had verkocht. Ziolette mocht ik zelf van hem kopen voor 1 gulden! Zo heb ik dus op 1 januari 2002 voor 1 euro (tja, had even geen guldens meer op zak Haha! ), mijn grote liefde gekocht die op dat moment 21 was en ruim 5 maanden drachtig Lovers . Zio kreeg bij mij een merrieveulen en ik heb haar op 24 september 2002 in moeten laten slapen, omdat ze een grote terugslag kreeg op haar benen (artrose) Huilen , maar ik was hartstikke blij dat ik haar dat laatste jaar nog bij me heb gehad Lovers .


Relrite: Relrite had een ongelukkige bevalling gehad en had een uitgescheurde vagina/anus, ze was eigenlijk al opgegeven in de zin van dat komt niet meer goed van achteren (door een kliniek). De eigenaar wilde haar kwijt en Missouri hier van Bokt had een bericht achter gelaten op Bokt. Ik heb daarop gereageerd en april 2003 zijn we bij Relrite wezen kijken. Ik was op slag verliefd Lovers en besloot haar een kans te geven. Een week later stond ze bij ons thuis . Op advies van mijn veearts zijn we naar de Faculteit in Utrecht gegaan, daar hebben ze haar onderzocht en dachten dat het nog wel mogelijk moest zijn om haar te opereren. Ze is twee keer geopereerd (in juni en oktober) en is ondertussen weer helemaal gezond verklaard en ook weer geschikt voor de fokkerij OK dan! . Helaas kan ik zelf niet op deze mooie dame rijden Verdrietig door mijn evenwichtsstoornis, ze wordt momenteel met veel plezier getraind door Remi hier van Bokt tot ze verkocht is.


Janneke: We waren niet echt fanatiek op zoek naar een paard en gingen toevallig in januari op een stal kijken in Drenthe. De eigenaresse had twee paarden op stal staan en ze haalde eerst Janneke uit haar box. Mijn vriend en ik hadden allebei zoiets van "jeetje, wat voor boerenknol trekken ze nou weer uit die stal Bloos ". Die boerenknol was dus Janneke die tot begin januari dag en nacht buiten had gelopen met haar veulen er nog aan, ze was net een week van de wei en haar veulen af. Toen Janneke los ging in de binnenbak en begon te marcheren had ik echt zo iets van Wow! Kwijl . Maar toch, ze was toch niet helemaal wat we in gedachten hadden (qua afstamming en type), de eigenaresse vroeg of ik haar even onder het zadel wilde zien en zelf wilde rijden. Mijn vriend had echt zoiets van, moet dat nou dit is toch niet wat je zoekt . Ze was al een jaar niet gereden, maar superbraaf. Nadat ze keurig voorgereden was, ben ik erop geklommen en ik wilde er niet meer af Schijnheilig Haha! . Janneke stond dezelfde maand nog bij ons thuis en ik heb geen seconde spijt gehad van deze beslissing. Ze heeft ons eind mei een schitterend hengstveulen gegeven, die ondanks zijn magere afstamming wel een 1e premie heeft gehaald OK dan! .

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 11:03

Bij mij geen bijzonder verhaal Knipoog Behalve dat ik beide keren met iets anders thuis kwam (geslacht/kleur enzo) dan dat de bedoeling was.

De eerste keer wilde ik een shetlandpony. Liever geen hengstje, de kleur had ik liever niet zwart, en de leeftijd? 3+.
Waar kwam ik mee thuis? Een jaarling zwart shetland hengstje.
Gekocht van een particulier via internet.

De tweede keer wilde ik een haflinger, het liefst een ruin en minstens 3 jaar.
Dit keer kwam ik met een bijna 2 jarige haflingermerrie terug Nagelbijten / Gniffelen
Gekocht via een vriend van een vriendin.

Van beide pony's absoluut geen spijt hoor!!! Liefde maakt blind hè?
Maar ik ben meer dan happy met mijn inmiddels 3jarige merrie hoor Knipoog

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 11:39

Ik ben ook op een rare manier aan Oki gekomen.

Eigenlijk had ik al een pony, Haike, die ik voor geen goud kwijtwilde ondanks het feit dat we dressuurmatig regelmatig in een dip zaten. En toen raakte ze vorig jaar juni gewond, haar strekpees was gescheurd en volgens de dierenarts kwam het nooit meer goed en moesten we haar eigenlijk laten inslapen omdat de kans dat ze weer zou leren lopen erg klein was. Toen zeiden mijn ouders dat ik een nieuwe pony kreeg, en als Haike toch weer zou leren lopen mocht ze gewoon blijven.
Natuurlijk had iedereen op de ponyclub snel het nieuws gehoord en na een paar dagen werd ik gebeld door onze springinstructeur: hij had nog een 4-jarige pony staan, kende nog niks en was eigenlijk een tweede springpony voor zijn zoontje, maar ik mocht wel komen rijden (hoe hij aan de pony is gekomen, is nog gekker, staat hieronder). Omdat ik toch wel graag wilde rijden spraken we af dat hij de pony mee zou brengen naar de manege.
Kwam bij de ponyclub, 'mijn' pony was er nog niet. Even later waren ze er en haalde hij de pony van de vrachtwagen, het was een heel heet en zenuwachtig ding. Met opzadelen zo mogelijk nog drukker en ik vroeg me al af of daar ooit in mijn leven op zou komen en kon blijven zittten. Toch maar erop gestapt, en ze was zo rustig, zo anders als met opzadelen. Tijdens de les bleek eigenlijk hoeveel ik van de pony wist: is het een merrie/hengst/ruin (bleek merrie te zijn, terwijl iedereen dacht ruin), hoe heet ie eigenlijk (bleek nog geen naam te hebben). Maar ook bleek dat het een hele fijne pony was, je kon wel merken dat ze erg jong was maar reageerde erg goed op je hulpen, alleen de galop snapte ze nog totaal niet.
Vanaf die dag ben ik vaak gaan rijden, ze werd gewoon meegebracht naar de lessen en anders ging ik daar in de bak rijden. Het ging steeds beter, alleen de galop bleef moeilijk. Toen ging ik een week op vakantie, en toe ik terugkwam was er een startkaart aangevraagd en had de pony een naam: Okidoki. Ook mocht ik van de eigenaar oki meenemen naar de instructieweek in Ermelo, waar ik eigenlijk met Haike naar toe zou gaan, na lang twijfelen heb ik oki ook meegenomen. Was een hele leuke week waar ik veel geleerd heb, oki leerde galopperen en veel mensen zeiden dat Oki veel in haar mars had.
Zaterdag meteen na Ermelo had ik mijn eerste wedstrijd met Oki, in de L1. Ik mocht dit met haar starten omdat ik met Haike al M1 was, zou ook nog B mogen starten maar versneld promoveren mocht toen nog niet. Dit hadden we gedaan zodat ze gewoon wat ervaring opdeed, de resultaten deden er nog niet toe. Na veel oefenen en steeds dichter bij het wp te komen was het op 30 septmenber zover: mijn eerste wp in de L1 was binnen!
In de herfstvakantie hadden we weer ponykamp, ook hier nam ik oki mee. Voor de buitenrit in de duinen was ik best gespannen, maar Oki luisterde ontzettend goed, beter als Haike ook gedaan had in de duinen. Na afloop vroeg iemand mij welke pony is eigenlijk liever vond, dit wist ik niet meer.
We reden nog meer wedstrijden en al snel kwamen de wp en prijzen binnen, vaak stond er op mijn coupon dat de pony nog ver kon komen of iets in die trant.
Toen hebben we in december besloten Oki maar te kopen, Haike liep al wel maar de kans dat ze ooit weer meekon in de sport was klein.
Op 8 februari zijn we voor de 1ste keer L2 gestart, met 153 punten. Op 21 februari werd ik 2x 1ste met 168 punten, mijn eerste wp in de L2 waren dus weer binnen.

Nu rijden we M1+2, Haike start ik komende zaterdag weer voor het eerst, na dus een jaar stil te hebben gestaan.


Hoe kwam Oki's vorige eigenaar aan Oki?
Even in het kort: gekocht op de veiling in Tolbert (voor ons de andere kant van het land) zonder de pony gezien te hebben zonder deken, nadat ze eigenlijk al onderhands verkocht was naar Zweden. Lachen

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:07

Ik was toen op zoek naar een eigen paard, maar het had geen haast. Zo nu en dan ging ik kijken, maar kwam niet echt een paard tegen dat echt klikte...Een kennis van mij was ook van plan (nog) een Arabier aan te schaffen en ze zou op een trainingstal in België gaan kijken. Nou, ik dus mee...Op stal zag ik een merrie waar ik op slag verliefd op werd! Ze was niet supermooi, maar ze had wel uitstraling en ze kon LOPEN! Echt niet normaal...Maar helaas was de prijs een beeeeeeeetje aan de hoge kant Verdrietig.. Toen had Joanna (van die trainingsstal) nog een merrie voor mijn kennis, alleen het paard stond niet in België, maar in Zweden. Dus ze had alleen een videoband van haar. Nou wij dus kijken, echt een superleuk dier, mooi koppie, goede body, goede gangen en ze zag er ook erg vriendelijk uit. Alleen mijn kennis zocht een schimmel, dus dat werd haar niet.
Maar ik daarentegen was wel erg enthousiast, en na heel wat geregel had ik Galactica gekocht. Dus gewoon op papier en video, zonder het paard ooit in real live gezien te hebben. Gelukkig was/is Johanna enorm betrouwbaar, dus ik vertrouwde gewoon 100% erop dat het goed zou gaan.
Enne, nu staat ze al enkele jaartjes bij mij en ik ben zo blij met haar. Tiek is echt mijn DROOMpaard Lovers...En ze is helemaal goedgekeurd, ook op haar benen (op foto's)!

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:39

Noor: Nadat marit was overleden zijn we naar de oude handelaar gegaan om geld terug te eisen zover mogelijk. We kregen een of andere lelijke knol aangeboden verschrikkelijk, deze wilde ik natuurlijk niet. Dus weer naar huis 200 euro los gekregen en toen gingen we niet naar huis maar naar een fokker.

Hier mocht ik zelf een haflinger uitzoeken (nouja uit 2 ) Lachen Ik kreeg haar gratis.
Ik heb haar nu vanaf mei dit jaar.

Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:32

www.sporthorses.nl Haha! daar stond me toch een mooie pony tussen! en precies wat we zochten. dus ik ben met mijn moeder gaan kijken en rijden .. toen dachten we ja, dit is het Lachen m'n moeder is ook nog een keertje met m'n vader gaan kijken en toen hebben ze d'r gekocht. (ik sprong door de kamer van blijdschap Haha! ) en op 2 mei stond een kleine kwpn merrie met de naam Lana op het erf Lachen

niet echt een bijzonder verhaal maarja Schijnheilig

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 15:20

Ik heb mijn pony eerst geleased voor een jaar (moest meteen volpensioen want ze kon niet in de lessen vanwege haar temperament).
Na een jaar kreeg ik het financieel heel moeilijk en moest ik er mee stoppen. Ze is toen verkocht naar een andere stal. Hier heb ik het echt heel moeilijk mee gehad toen..

Half jaar later had ik een goede baan en alles op een rijtje (financieel dan Haha! ) toen kreeg ik een telefoontje van de staleigenaar waar ik haar leasde, dat hij haar terug kon kopen. Met de vraag aan mij of ik daar interesse in zou hebben Haha! en NATUURLIJK had ik daar interesse in...

Zij kwam terug, ik heb haar toen gekocht.

Ben nog steeds supergelukkig met haar heb haar inmiddels 7 jaar...

Lovers

Afbeelding

Jessminder

Berichten: 192
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 15:49

Marktplaats

Nog geen ervaring met een eigen paard (alleen rij-, poets-, en mest-ervaring van de maneges en verzorgpaarden).
Mama zoekt op internet.. énnn.. mama vindt een mooi paardje (van 2,5 jaar oud, dus we waren aan het twijfelen over een eventuele koop).
Dus, wat heen en weer gemail.. wezen kijken (van Zaanstad, dichtbij Amsterdam.. naar Friesland), en 3 dagen later stond ze voor de deur!

En ja hoor, het is allemaal goedgekomen met dat grote babypaard. Bloos
Dankjewel mama !

Afbeelding