Ze wordt echt oud... (verkopen??)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Ze wordt echt oud... (verkopen??)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 18:23

Meestal ben ik er niet als ze wordt gevoerd, Zaterdag wel en ik zag dat ze best wel moeite had met eten Scheve mond De eigenaresse zei het ookal, ze moet best wel moeite doen om de brokken te pakken en ze kwijlt er een beetje bij....
Straks gaat ze misschien nog moeilijker eten en dan moet ze slobber ofzo gevoerd krijgen Verward

Ze is nu 23, is ook wel te zien aan haar; grijze plukjes door haar manen en wat grijze haren op haar hoofd Knipoog en een doorgezakte rug... Verder is ze gezond, en haar vacht glanst mooi Lachen
Haar eigenaresse zei; tja we zitten toch te denken om een nieuw huis voor haar te vinden (wist ik al), tja ze is wel oud maar je weet niet hoe oud ze worden he... ze kunnen wel 30 worden.. nouja de 30 zal zij niet halen Verward alhoewel... je weet het maar nooit natuurlijk... Scheve mond Verdrietig

De eigenaren zoeken dus een nieuw huis voor haar, want ze gaan verhuizen (eerst woonden ze in de straat bij Charmot, maar nu gaan ze 800m verderop wonen, is ook te doen dus om elke dag te voeren, maar wel een stuk lastiger (zakenmensen)) en ze doen niks met haar. Ze vinden het zelf ook heel moeilijk want het is een geweldige pony
En ze staat er nu toch al zo'n 6 jaar ofzo denk ik...
Wel staat ze helemaal alleen en ben ik de enige die er echt wat meedoet (behalve op Zondag dan is de eigenaar er), dus of ze echt gelukkig is?? Daarom had ik haar eerst zelf te koop gezet (nee niet zelf beslist he maar de eigenaren), omdat het me beter leek als ze naar een nieuw tehuis zou gaan waar ze wel een maatje heeft Maar toen heb ik het topic toch maar weer gesloten met de gedachte: tja ze staat hier al zolang, om haar nou op dr ouwe dag nog weg te doen.... en ook met de egoistische gedachte; dan zie ik haar waarschijnelijk nooit meer Scheve mond

Het mooiste zou natuurlijk zijn als ze een nieuw baasje vindt hier in Utrecht waar ze wel een maatje heeft en ook lekker buiten kan lopen, en zodat ik haar nog kan verzorgen of in ieder geval af en toe eens langs haar kan gaan Lachen

Hoe egoitsich het ook is, ik hoop dat ze niet verkocht wordt...
Hoewel het misschien wel beter voor haar is, ik weet het niet Scheve mond
Uiteindelijk ben ik natuurlijk niet degene die erover beslist...

Charmotte 4-ever!!!


Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:31

Tja, moeilijk...
Jij bent dus degene die haar doordeweeks verzorgt enzo?

Voor haar zou het misschien lekker zijn om lekker met een maatje ergens op de wei te lopen dichtbij jou. Maar is dat ook realistisch haalbaar bij jou in de omgeving?
Waar staat ze nu? Ook op een weitje oid?

Ik vind het moeilijk.. Ik snap het vanuit jouw kant, jij wilt haar niet kwijt (is misschien egoïstisch, misschien ook niet).
Is er ook geen paardenrusthuis dichtbij?
Ik noem ook maar een paar mogelijkheden op, jij kent haar het beste. Jij weet waarschijnlijk ook het beste waar zij gelukkig zou zijn. Als ze gelukkig is op de plek waar ze nu staat, waarom dan niet laten staan? (uiteraard in overleg met de eigenaren, dat snap ik Knipoog) en er misschien een maatje bij kopen/laten lopen? Er zijn genoeg mensen die hun oude paard niet willen verkopen, maar wel als gezeldschap bij een ander paard willen laten lopen...

Ik ben benieuwd hoe het af gaat lopen Succes ermee!

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:58

en een rusthuis ??

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 18:59

Ja ik verzorg haar door de weeks....
Alleen de eigenaren voeren haar, wat nu dus makkelijk gaat aangezien het een paar meter verderop is
Nu gaan ze verhuizen en wordt dat dus al een stuk lastiger.. (ookal is het nog niet ver). Verder doen hun niks met de pony maar zijn ze er wel aan gehecht Ach gut waardoor het dus wel moeilijk is....
Ik wil eventueel best wat bijdragen in de kosten (ookal kan ik niet rijden, alleen het verzorgen enz.) als dat 1 van de redenen zou zijn, en in de vakanties wil ik best voeren en in de weekeinden (dan moet ik alleen een ander baantje nemen), dus dat valt wel te regelen... Maar dan moeten hun haar nog wel voeren als ik geen vakantie heb, en dat is dus vaker....

Ze staat nu dag en ancht buiten op een weiland met een luxe schuilstal
Ik heb geen idee of er een paardenrusthuis in de buurt is, de dichtsbijzijnde is volgens mij in Soest.

Ze heeft het echt heel erg goed waar ze nu staat, lekker dag en nacht buiten lopen... Alleen mist ze dus een maatje Ach gut
Ik heb al voorgesteld aan de eigenaar om er een andere pony bij te zetten, er zijn genoeg mensen in utrecht die een weiland zoeken voor hun paard maar hier werd niet op gereageerd....

Ik denk dat ik maar ga voorstellen om haar zovaak mogelijk te voeren en eventueel bij te betalen, als ze dat niks vinden zal ik me er toch bij neer moeten leggen dat ze weg gaat...
Gelukkig geven de eigenaren veel om haar en zal ze dus alleen naar een super goed tehuis gaan Lachen

Bedankt voor het meedenken!

Charmotte 4-ever!!!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:00

Zo'n paard kom je aan de straatstenen niet meer kwijt waarschijnlijk, of ze moeten haar al weg doen voor een symbolisch bedrag (bijna gratis dus). Wat er ook gebeurd, iig sterkte!

tamary

Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:04

Als het enige probleem kwijlen en moeite met eten is denk dat de eerste stap de paardentandarts is. Het kan best zijn dat de pony haken op de kiezen heeft en dat dit probleem na een behandeling weg is.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:19

En als ze echt versleten tanden heeft dan is er altijd nog Senioren bix.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 07:41

Als iemand zo'n paardje echt niet meer kan houden, tja....ik heb eigenlijk weinig respect voor diegene die zo'n oud paardje wel kan aanhouden en het weg doet omdat het "al" zo oud is. Zo'n paardje komt dan vaak niet meer goed terecht, want de meeste mensen willen toch echt rijden en hebben weinig aan een verzorgpaard wat alleen maar geld kost.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 08:19

Als mijn paarden zo oud zijn zou ik ze dus echt houden tot ze er niet meer zijn !

Dit kan nog heel lang duren,mijn paarden zijn alletwee 3,
als ik ze nog heb als ze 20 zijn,gaan ze ok echt niet weg,behalve als het financieel niet kan..

Karaat_the_newforest op Instagram

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 08:25

misschien dat ze ze nog kwijtraken als gezelschapspony, maar verder wordt het moeilijk.

Dag lieve mama...

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 08:31

Bravura schreef:
Als iemand zo'n paardje echt niet meer kan houden, tja....ik heb eigenlijk weinig respect voor diegene die zo'n oud paardje wel kan aanhouden en het weg doet omdat het "al" zo oud is. Zo'n paardje komt dan vaak niet meer goed terecht, want de meeste mensen willen toch echt rijden en hebben weinig aan een verzorgpaard wat alleen maar geld kost.


Precies Bravura. Niet alleen de lusten maar ook de lasten. Wat is dat toch voor een rotmentaliteit? Met dit soort dingen hoor je rekening te houden als je een paard (of wat voor dier dan ook) aanschaft.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:12

Hebben ze al is een paardentandarts geprobeerd? 23 vind ik niet echt oud! Zonde dat ze daarom zo'n beestje weg willen doen.. Maar goed,dat is wat sommige mensen doen..Maar kaart het onderwerp tandarts maar is aan bij ze..

keep calm, I'm engaged!!! <3

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:37

Hoe kunnen die mensen zo'n paard verkopen?? Al die jaren plezier van gehad en dan nu afdanken, oneerbiedig gezegd maar dit wordt natuurlijk een enkeltje slager. Tenzij een kinderboerderij, rusthuis oid zich erom bekommerd.

Succes met de situatie, is voor jou natuurlijk ook niet leuk. Haar verzorgen is het enige wat je kunt doen. Maar de eigenaren....nee daar heb ik geen goed woord voor over....
Als ze nu nog enorme geldnood hadden...is de situatie anders maar gehaaste zakenmensen...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:37

naar de tandarts ermee mocht dat niet helpen kan je altijd nog seniore brokken voeren, of slobber en pulp etc

maar zo'n paardje zou ik zelf dus echt niet wegdoen
of anders naar het rusthuis in soest(daar is wel een wachtlijst voor, dus optijd inschrijven!)

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 10:24

Tanden nalaten kijken door DA, en 800 meter extra moeten lopen/rijden, dat is toch geen reden? Vind ik dan Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:22

Is MOHgirl geen oplossing? Ik dacht dat zij iets van een soort rusthuis voor oude vandagen wilden opzetten.. Weet overigens ook niet of zij in de buurt woont.
23 vind ik niet oud hoor, kun je best nog wel iets mee doen. Ik zou ook eerst haar tanden laten nakijken en anders kun je altijd nog senioren brok, of slobber geven. Pulp ben ik niet zo kapot van omdat het een dikmaker is, en de pony niet veel meer beweegt.

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 14:22

23 is natuurlijk niet jong meer.. maar echt oud....
mijn pony is ook al 21 maar is nog hartstikke gezond en fit.

hoop dat het goed afloopt. en dat ze er een maatje bijkrijgt en dat ze evt. een heel goed tehuisje vind.

The journey of a thousand miles begins with a single step.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 14:27

mm maar ik begrijp uit je verhaal dat vooral jij wil dat ze naar andere eigenaren gaat vanwege het feit dat de huidige eigenaren er haast niets mee doen?
En ook al zou ze naar bv een rusthuis gaan, dan zit je alsnog met de problemen van het eten en de ouderdom. lijkt mij toch?

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 14:44

Domino is nu 19 jaar...
En volgens mij is hij in zowat de beste periode van z'n leven.

Vorig jaar leek het alsof hij oud begon te worden, hij at slecht, z'n vacht was dof en hij kwam ook niet goed uit de wintervacht. Conditieverlies, en hij raakte zijn leidersplaats over de andere 4 paarden kwijt, doordat hij niet meer de sterkste was. Dan denk je ook al gauw dat zo'n groot paard van 1.75 aan het verouderen is.

Toen de dierenarts zijn tanden en kiezen had gevijld, at hij direct daarna zijn bak weer helemaal leeg, terwijl hij eerst steeds knoeide en eigenlijk geen trek had.
Nu loopt hij er weer pico bello bij en is weer echt het showerige baasje dat hij altijd al was!
Spijt dat ik dat niet eerder had laten doen, maar ik had geen ervaring met oudere paarden. Nu ben ik van plan om de da elk jaar 1x zijn tanden te laten doen, want oudere paarden bouwen hun conditie niet meer zo snel op, dus moet je voorkomen dat ze gaan terugvallen.
Dus dat zou ik als eerste maar eens aankaarten bij die eigenaars. Of zijn ze eigenlijk al blij met een excuus om hem van de hand te doen???

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 15:03

Volgens mij begrijpen sommige mij nogal verkeerd en dat komt denk ik door de titel, maar ik bedoel niet: ze wordt oud dus; verkopen??
Maar ik bedoel ze wordt oud / en verkopen?? Dus 2 verschillende stukjes in 1 topic zeg maar.. (ik ken het niet zo goed uitleggen Verward )

Dus ze doen haar zeker niet weg omdat ze oud is of omdat ze slecht eet ofzo...
Maar omdat ze er niks meedoen, en het voeren nu wat lastiger wordt.
Ik kan me nog heel goed een topic herinneren waarin een 3jarige pony iets aan zijn been had ofzo en wat ze met die pony moest doen, toen reageerde er heel veel met: afmaken, want laten we eerlijk zijn; je hebt een pony toch voor je eigen plezier.... als je er niks mee kunt heb je er niks aan enz.
Deze mensen hebben ook niks aan deze pony, hij was van hun zoontjes maar die kijken er niet meer naar om, tja wat moet je er dan mee....

En zoals ik al zei gaat ze alleen weg naar een super goed tehuis, want deze mensen zijn echt niet zo van: we hebben er niks aan dus doen we haar maar weg, zoals ik al eerder zei vinden hun het ook moeilijk.

En 23 is misschien niet echt oud, maar aangezien ze zo'n doorgezakte rug heeft kan er niet veel meer meegedaan worden.

Ik zal eens voorstellen er een tandarts bij te halen (ookal hebben de tanden niks te maken met het verkopen Knipoog )

Charmotte 4-ever!!!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 15:47

Ze willen haar verkopen omdat ze er niks mee "kunnen" doen, toch?

Wat zou een evt. nieuwe eig. er dan wel mee kunnen, behalve als gezeldschapspony/ niet veel meer denk ik.
Wellicht dat ze meer aandacht zal krijgen en een maatje bij dr in wei heeft, maar niet alle oudere pony's die alleen hebben gestaan staan te wachten op een "maatje" vaak zijn ze het alleen gewent en dulden geen nieuwelingen of voelen zich niet capabel genoeg om zich te verweren en worden ongelukkig.

Als de pony zichzelf goed kan redden en gezond is kan ze veel plezier beleven aan een maatje, maar het kan ook dr oude dag verpestten.

Of ze de pony nu wel of niet verkopen, die tandarts moet er toch bij komen, om dr gebit na te laten kijken evt. te behandelen.

Ik vind het nogal wat een pony van 23 jaar te verkopen, maar als de huidige eig. ervan overtuigd dat ze het elders beter kan krijgen, wie ben ik dan om te zeggen dat ze haar in haar vertrouwde omgeving moeten laten staan!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:13

ik kan er nooit zo goed tegen als paarden worden verkocht omdat ze oud zijn... maar daar kan jij niets aan doen.

verder sluit ik me aan bij het idee dat het mischien wel eens verstandig is als de tandarts komt. en wat is er erg aan slobber voeren? zo'n oudje heb je toch vaak al heel lang. hebben de eigenaren er geen band mee??

maar ja als ze het ergens anders beter krijgt... ik ben altijd bang dat zulke oudjes niet goed terecht komen.

ik verzorg zelf een oudje van 26 en ik moet er niet aan denken dat ze weg zou moeten. ze heeft slijtage aan haar heup, als ze doorverkocht zou worden en er gaan weer mensen op rijden woord dat haar einde....

allemaal dat soort dingen gaan er dor me heen als ik hier aan denk...

succes meis...

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 16:21

graciaxxx schreef:
ik kan er nooit zo goed tegen als paarden worden verkocht omdat ze oud zijn... maar daar kan jij niets aan doen.

verder sluit ik me aan bij het idee dat het mischien wel eens verstandig is als de tandarts komt. en wat is er erg aan slobber voeren? zo'n oudje heb je toch vaak al heel lang. hebben de eigenaren er geen band mee??

maar ja als ze het ergens anders beter krijgt... ik ben altijd bang dat zulke oudjes niet goed terecht komen.

ik verzorg zelf een oudje van 26 en ik moet er niet aan denken dat ze weg zou moeten. ze heeft slijtage aan haar heup, als ze doorverkocht zou worden en er gaan weer mensen op rijden woord dat haar einde....

allemaal dat soort dingen gaan er dor me heen als ik hier aan denk...

succes meis...


De eigenaren hebben er zeker een band mee, vandaar ook dat ze het moeilijk vinden om haar weg te doen.

En ze gaat dus (voor de zoveelste keer Knipoog ) alleen weg naar een super goed tehuis!

En ze gaat echt niet weg omdat ze oud is, ookal was ze jong... en kon ze nog volop bereden worden, dan nog zouden ze er nog niks meedoen en zou ze dus alsnog weg gaan.

Charmotte 4-ever!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, BritHittepit en 28 bezoekers