steigeren!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
audrey007
Berichten: 324
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: nigtevecht

steigeren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 12:30

Dit lijkt een beetje op het topic "zit helemaal te trillen" maar wil het toch ff vertellen. Ik doe een paardehouderij opleiding en heb nu vakantie. Ik heb geen eigen paard en kan een paard op mijn stage addres gaan inrijden. een olivi merrie van drie jaar. in ruil daar voor zou ik een pony van die handelaar ook rijden. Het is een pony die super kan lopen, maar verpest is door kleine kinderen. zijn probleem was dat hij niet voorwaarts was en steigerde. ik heb hem gereden nadat er zeker een maand geen mensen op gereden hadden en dat ging prima! Nu ben ik een maand naar duitsland op stage geweest, en ging gisteren na hem eerst gelongeerd te hebben weer rijden. in stap liep hij keurig aan de teugel maar in draf deed hij zijn kop omhoog en ging er heel erg mee schudden en hard rennen, hij wilde de bak uit rennen, toen gaf ik hjem een tik met de zweep hij steigeren viel achterover boven op mij! ik had me niet bezeert en hem op de grond vrezelijk op zijn kop gegeven. ( heb ik daar gpoed aan gedaan?) toen ging ik verder rijden ging beter, maar toen ik hem aan het uitstappen was zette ik iets meer druk op het bit om hem nog een beetje aan de teugel te laten lopen, vloog die naar achteren kwam weer omhoog en viel wer boven op mij!! nu doen alle spieren in mijn lichaam pijn! ik denk dat hij pijn aan zijn tanden heeft, maar kan niks voelen en aan de longe doet hij wel normaal.. Dan zit ik er niet op... ik vind het zo raar dat hij het eerst niet bij mij deed, en nu ineens wel. En hij word over drie weken verkocht en dan moet ik hem netjes voor elkaar hebben HELP....

Leven met paarden is hemel op aarde, maar komt u te sterven, dan valt er niks te erven!


audrey007
Berichten: 324
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: nigtevecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 13:03

Waarom wilt niemand me helpen

Leven met paarden is hemel op aarde, maar komt u te sterven, dan valt er niks te erven!

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:21

ja ik ben net pas thuis.maar misschien kun je eens de da laten komen om te kijken naar zijn rug.misschien doet er wel iets zeer.of misschien zit het zadel niet goed.je moet eerst denk ik de lichamelijke problemen als die er zijn oplossen en dan pas gaan denken aan onwil ofzo.ja ik heb niet zoveel ervaringen met steigerende paarden.of misschien is hij wat dikker geworden en past het zadel niet meer zo lekker?ja ik zeg maar wat hoor.maar ik zou toch ff een dierenarts laten kijken.je weet nooit waar het goed voor is.ik zou je graag verder willen helpen maar de da weet meer.suc 6 en kijk je wel een beetje uit?groetjes meriam en niels

Bart..we zullen je missen r.i.p

Charaz

Berichten: 24257
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:24

paard eens goed nalaten kijken door de DA en dan eerst eens proberen met een los teugeltje een beetje vertrouwens krijgen.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

audrey007
Berichten: 324
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: nigtevecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 13:25

ja dat wil ik ook wel, maar het is niet mijn pony, maar die van die handelaar, en ja DA kost geld he.... en ik wil het zo graag goed doen dat die goed verkocht word, dan kan ik misschien meer paarden rijden, alleen zo werkt het niet...

Leven met paarden is hemel op aarde, maar komt u te sterven, dan valt er niks te erven!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57827
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 15:14

audrey007 probeer eens of iemand wil longeren terwijl je er op zit. doet ie het dan niet is het heel onwaarschijnlijk dat het medisch is.
kijk ook eens of het bitje niet te klein is. dat was bij mij het geval Lachen

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 15:17

Ik ben het eens met Pharagirlke. Ik zou ook eens kijken aan de longe en anders toch aan de eigenaar vragen voor hem na te laten kijken door de DA. Dat zullen de kopers trouwens ook laten doen, lijkt me.
Succes ermee en ik hoop dat je je niet bezeerd OK dan!

Rona, Linanda en Oackly

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 15:19

van de mond afblijven als je erop zit!!
zorg eerst maar eens dat die pony voorwaarts is, dat aan de teugel lopen komt daarna wel weer!

en laat de DA zn tanden nakijken, of heeft ie een wondje in zn mond/mondhoek door een niet passend bit?

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Ayasha
Blogger

Berichten: 57827
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 15:56

audrey007 schreef:
ja dat wil ik ook wel, maar het is niet mijn pony, maar die van die handelaar, en ja DA kost geld he.... en ik wil het zo graag goed doen dat die goed verkocht word, dan kan ik misschien meer paarden rijden, alleen zo werkt het niet...


Ok. Probeer hem eens op deze manier te laten denken:
een pony die steigert is niets waard. want wie wil er nou een pony die achterover klapt? of zelfs alleen maar steigerd?

Ik heb dit probleem ook met mijn ouders: we zullen het zo wel oplossen
zeggen ze altijd! nu ben ik blij dat mijn lesgever mij kon helpen...
maar probeer het een keer. lukt het niet ken je niemand die je op een of ander manier kan helpen? die er ervaring mee heeft ofzo?

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

nathalie89
Berichten: 5
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 16:26

ik zou vooral als hij al verpest was door kinderen, en jij kan er nu redelijk normaal op rijden niet gelijk te veel van hem vragen dmv aan de teugel te rijden enzo..je moet eerst zorgen dat je er de normale oefeningen mee kan rijden, wendingen voltes draven galopperen, dat hij goed aan het been is enz en dan pas moet je moeilijkere dingen van hem gaan vragen, pas doen als hij er klaar voor is..

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:01

Zullen we een keer met zijn tweeën gaan?
Misschien vinden we dan de oplossing. Kan ik hem mooi longeren terwijl jij erop zit.
Ik weet dat ik het al gevraagd had maar hoe oud was ie ook al weer?

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:37

Citaat:
ik zou vooral als hij al verpest was door kinderen, en jij kan er nu redelijk normaal op rijden niet gelijk te veel van hem vragen dmv aan de teugel te rijden enzo..je moet eerst zorgen dat je er de normale oefeningen mee kan rijden, wendingen voltes draven galopperen, dat hij goed aan het been is enz en dan pas moet je moeilijkere dingen van hem gaan vragen, pas doen als hij er klaar voor is..

Ehm hij is van en handelaar en wordt over 3 weken verkocht.. is denk ik geen tijd voor. Ik denk ook dat het iets lichamelijks is, ik begrijp uit je verhaal dat het voor de vakantie wel goed ging? en nu ineens niet meer? lijkt mij tanden (vanwege het protest) of rug (vanwege geen longeerproblemen)

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Googlebot, Sanne_com, Vagabondo, YandexBot en 53 bezoekers

cron