Irri mede ruiters in je les?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 20:45

bij mij in de les ook wel es effe gauw voor je langs gaan

Kikka

Berichten: 4688
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 21:18

joke20 schreef:
bij mij in de les ook wel es effe gauw voor je langs gaan

Waar rij jij ?

Bij ons in de les ook, van die mensen die je af snijden en dan heel langzaam gaan rijden Verward
Of vlak achter je gaan rijden, wendt dan even af...Scheve mond

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 21:58

manege de ruiterhoeve in schellinkhout. en waar rij jij? das ook irri ja

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:16

Michellie schreef:
Dan hadden we er ook nog een in de les die vond dat ze errug goed was... En toen zat ik eens op Ulster, die ik toendertijd doodeng vond. Ulster is namelijk nogal van bok-bok-bok als ze geen zin heeft... Mijn paard dus staken op de hoefslag (daar staat ze om bekend). En dat mens begint te schreeuwen!

"Als je niet kan galoperen, ga dan gewoon van de hoefslag af!"


Tsja dit verhaal zou je ook andersom kunnen lezen:

Rijdt een miep bij ons in de les die doodsbang is voor haar paard, weet dat hij regelmatig staakt en het toch voor elkaar krijgt hem op de hoefslag te laten staken terwijl wij rustig willen galloperen.

Niet echt als een aanval op jou bedoeld, maar dit soort verhalen hebben vaak twee kanten. Er zijn extreme gevallen, maar iedereen doet weleens iets wat een ander irriteert.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 12:42

grbl... vandaag ook weer een heerlijke les gehad met het meest getalenteerde amazone van Nederland Boos!

Poison

Berichten: 1198
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 14:02

Toen ik ngo op de manege reed, en steeds meer beginnelingen in onze les kwamen heb ik me heel veel geergerd...
Bv. als hun paarden langs de hinderrnis rennen, en de ruiters mar zitten trekken en doen zonder gewoon rustig eroverheen sturen ... zucht..
gewoon die kleine dingen als ze niks kunnen
natuurlijk moet iedereen het leren, maar toch. Bloos

Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:18

Ook toen ik nog op de manege reed Knipoog (sinds een week niet meer maargoed Schijnheilig ) was er zo'n jongen..
keek nooit uit..was altijd bezig met zo hard mogelijk te gaan..en laten zien dat zijn pony o-zo wild was Cool En afsnijden etc..
Ergerde me dood aan hem

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:32

Bij ons reed een keer een gozer in de les mee, opzich niks mis mee natuurlijk. Maar die gozer reed me tog een partij egoistisch. Waar hij reed moest jij maar aan de kant gaan....Nou dan ben ik de verkeerde persoon waar je bij in de groep zit en eigenlijk de rest van de groep ook. Maar afsnijden was voor hem heel normaal of lekker op je kont gaan rijden, zodat jouw paard een brok spanning wordt, ach zo kan ik nog wel doorgaan.....

Er is ook iemand van haar paard gevallen door hem, nou zo iemand ben je liever kwijt dan rijk...

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:35

Ik heb meestal priveles in een 20/60 bak. Als er dan meer ruiters zijn dan rij ik gewoon voornamelijk op een grote volte bij A of C en dan blijft er dus 20/40 over voor de rest van de ruiters. Geen probleem denk je dan.

Toch zijn er mensen die dan ook gezellig bij jou op de volte komen rijden Rolleyes. Hum. Ik heb les en ik rij daar heel voorspelbaar rond. Wat doen ze daar dan? (en het zijn altijd dezelfden die dergelijke dingen doen).

Verder rij ik nog weleens samen met iemand die volkomen ad random door de bak stuurt. Geen idee dus waar hij heen gaat. Erg lastig om daar omheen te sturen Haha!.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 21:10

Tjah, bange ruiters hebben we zelden (nou ja ik, als ik met Cezanne-de-ik-weiger-standaard-pony ineens 2 rare hindernissen moet springen) en negatieve mensen over m'n Tinker zitten er ook niet in de les (gelukkig maar) maar goed, zo'n kerel verpest het wel voor een boel mensen. Snap niet dat z'n paard hem nog duld op haar rug