Originaliteit van namen..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 19:49

leuk om allemaal te lezen (naja nog niet allemaal gelezen maar een hoop wel) Haha!
expensive heeft geen papieren dus hoe zou hij dan geheten hebben?
de vriendin van mijn harstvriendin heeft expensive zo genoemd, omdat hij zo duur was.
ach toch wel orgineel en heel sjiek. ovewr de wei roep ik expensive, of ex, of exxie.
als ik weg ga zeg ik doei ex
maar op expensive reageerd hij het best.
en soms natuurlijk poepie, schatje, moppie enzo

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-01 19:57

illusion is de naam van mn zusjes lievelingspony, zei noemt hem een mond vol gewoon illusion dus maar ik zeg altijd kortweg lus (loesj of gewoon lus) maar ja ze ziet hem nooit meer
een andere favo is ladanka van haar oftewel witte (ff snel verzonnen) en old grey, die noem ik og *LOL*
shiraz is trouwens franse wijn geloof ik. Ik wou hem anders noemen maar shiraz klinkt wel sjiek ik hoor steeds vaker mooie naam, het past ook wel bij hem, maar tis shir of assie Haha!

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 20:12

Toen we Chess gingen verzorgen wisten we niet hoe hij heette, dat wist de eigenaar dus ook niet. En hebben we hem Chess genoemt, dat is schaken op het engels en Chess is zwart-wit vandaar.
Maar op zijn papieren heet hij Fury van Gideon.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 20:14

Sydney heet volgens het stamboek Sandra.

Dat vond ik voor een paard niet zo'n leuke naam. Ze moest geloof ik dezelfde voorletter als haar vader hebben en ik wilde een korte en vlotte naam. En aan Sydney heb ik goede herinneringen......
(maar dan heb ik het over de stad Sydney) Lachen

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 20:24

Citaat:
Op 2001-10-28 21:37, schreef Thirza:
tja Sya (voluit Sya Vegilin van Clearbergen) heb ik niet zelf ver zonnen en Idonja en Lieneke ok niet

Sya noem ik of moppie of Sy (spreek je uit als BounceBabe-Sij)
Idonja wordt meestal donja of donny
lieneke wordt meestal lien of lientje

leontien onze New Forest die hete ook al leontien haar noemen we meestal tientje

onze nieuwe shet heet Rembrand maar die noemen we Spike

El Roy heete ook al zo en ik weet niet hoe meertje hem noemt ik dacht gewoon El Roy

xxx
Thirz


_________________
We hebben een clubje opgericht,
voor mensen met n lelijk gezicht,
je bent erbij, Je bent erbij!!!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Thirza op 2001-10-28 21:37 ]
</font>


Tsja Leontien was zo goedkoop dus die noemden we maar tientje.

En Rembrandt noemen we Spijkie naar mijn vriend die Van Spijker van zijn achternaam heet. Ik heb de pony zo'n beetje naar hem vernoemd.

El Roy is zo genoemd door de fokker naar zijn zoontje Roy hij heeft tevens besloten het volle broertje van El Roy , El Roy II te noemen
Verward Verward Nou ja het blijft een belachelijke naam.

Greetz Merilyn

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 22:48

Berdientje heette al Berdina toen ik haar kocht (niet zo lang geleden) maar ik vind Berdina neit echt een mooie naam Misselijk maar ik roep haar met Berdientje... zdaar luisterd ze naar omdat ze zo genoemd werd. berdientje past gewoon heel goed bij haar maar ik scheld haar vaak genoeg uit voor vanalles ( vooral koe Koe en kip Haha! ) maar ik hou gewoon ongelovelijk veel van haar...en ik wil haar geen andere naam geven...dit hoort bij mijn schatje!!!

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 23:16

Hmz, m'n Haf heet Fauve Wia, da's Goofy geworden Clown
M'n eerste pony heet Palona R, da's plokkie geworden Haha!
Ennuh m'n vorige paard, Ontario dus, werd Tario, lekker origineel he!!! Party!!

M'n zussie heeft een kleine Shet, die heel leuk Schijnheilig Regina heet Misselijk , die noem ik Pinootje maar da mag nie van mn zussie, word ze kwaad hihi! kGeloof dat ze Regina van stal van Ashberg heet. Lips are sealed

Mzzl, Danielle Party!!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-01 01:09

Toen ik ging kijken bij Chriss had ik de naam niet gezien maar gehoord en dacht dus dat je het op de Engelse manier schreef (tja BlonT, is kwpn'er maar ok) dus Chrystalrose.

Niet dus, toen ik de papieren kreeg stond er Kristalroos, de K was begin letter van dat jaar en de moeder en daar de moeder van etc hebben allemaal een naam eindingen op roos (Alpen-, Edel-, Nobel- en Dianaroos en dan dus Kristalroos).

Thuis noem ik haar Chrystal, vind ik nl mooier staan dan Kristal.
En daar de afkorting van is Chrissie of Chriss.
En een koosnaampie voor haar is Meissie.

Beide vond ik weer niet passend voor op wedstrijden, dus weer een andere naam, dit keer Miss Rose.

Dit zijn dus allemaal afleidingen van de naam die ik dacht dat ze had, op de Engelse manier geschreven dus.
Ze luistert vooral naar Meissie en Chrystal, maar in principe maakt het niet uit hoe je haar noemt als eigenaar, als ze je stem maar hoort en op wat voor toon, is natuurlijk wel weer anders als een vreemde haar anders noemt, want dan gaat ze er natuurlijk de ballen van snappen.

Ach ja, als het beessie maar een naam heeft he?

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-01 01:24

Ferrara, mijn appaloosamerrie was naar een Italiaanse plaats vernoemd omdat haar fokker daar vandaan kwam. Haar zoon heb ik Eclipse genoemd omdat hij de ochtend na een maandsverduistering geboren werd. Had eigenlijk een andere naam in mijn hoofd maar vond deze toepasselijker. Parcival heb ik zelf Parcival genoemd omdat ik het een mooie naam vond. Gwenn heet eigenlijk Weigelia maar dat vind ik echt geen naam voor een paard. Rissaz is naar zijn vader vernoemd en dat heb ik zo gelaten (best leuke naam) en tot slot hebben we onze shetlander Giant genoemd. Haha! . Maar hij is ook gigantisch lief.

Groetjes Alexandra

expiriment

Berichten: 113
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-01 03:32

Min hengst heet Onno en zo ziet hij er ook uit.Lucette komt van Loek,odette en odessa en oliene {onno.s x Lucette }

Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 12:46

Tja, sommige mensen (of fokkers) kunnen het zo gek niet verzinnen!! Bij ons op de manège stond een Franse hengst en zijn naam luidde: "Entre deux bois en Pays-Bas" letterlijk vertaald: "Tussen twee bossen in Nederland" Clown Kan het nog iets stommer? Wij noemden hem gewoon vosje of de vos, naar zijn kleur. Ook namen zoals Duke, Dame,.... Wat ik wel mooi/speciaal vind, ik heb hem nog nergens anders gehoord, is Quorum, mijn ex-verzorgpaard.
Mijn vroegere veulentje (een Quarter) noemde officieel: "My little bright sunshine", ik noemde haar gewoon sunny of sun of meisje ofzo...

groetjes, Caroline

Fadima
Berichten: 153
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 16:47

Fadima heet origneel Fadima van Bodega!!! Bijnaampjes: Diem, Diema, Dikkont of Fadiem
Haha!

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 17:31

Beide paarden hebben de namen door de fokker verzonnen:

1 Falco bijnaam Fal Falcootje Fallie. Luistert eigenlijk nergens naar maar vond het wel een leuke naam. Het komt van Valk of vale. Valk is een hele stoere vogel Falco is een bangerik op 4 witte sokken.

2 Never bijnaam Nef Neffie of Jenever. Rare naam fokker wilde waarschijnlijk nooit deze combinatie meer proberen. Heb geprobeerd te achterhalen waarom hij zo heet maar dat wist de man niet meer. Vorige eigenaren hadden er Now or Never van gemaakt maar hij luisterd gewoon naar Never dus is het zo gebleven.

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 20:54

Die van mij heet dus ivar en zijn koosnaampje is witte omdat hij wit is dus.

Verder had ik een merrie met de naam wolberdina wat ik echt een stomme naam vond. Ik heb haar toen pride genoemd wat later door iemand anders verbasterd is tot pritje en zo heeft ze nog jaren geheten. (ergens anders luisterde ze niet naar)

Van deze merrie heb ik 3 veulens gefokt met de volgende namen: Reflex, riskant en naïef. Ik vond het belangrijk om nederlandse namen te verzinnen met 2 lettergrepen, die niet veel voorkomen en best leuk zijn zodat een eventuele volgende eigenaar ze deze namen laat houden. (dat hoop ik dus maar)

Op mijn werk hebben we een kasita (koosnaam sita of sietje), een goldglanz (koosnaam gold), een celaeno (koosnaam lano of laantje) en een cordula (koosnaam jula of cor)

zo kan ik nog wel uren doorgaan want zoals iedereen kan ik nog wel tig paarden opnoemen die ik in mijn leven tegengekomen ben maar dat is vast niet de bedoeling dus doe het maar met de meest recente.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 21:32

Ruysdael, heette al zo op zn papieren en ik vond het een hele mooie, sjieke naam, zijn bijnaam is Reus, omdat hij zo groot is, de GVR en ruys vond ik niet zo leuk vandaar Reus.
Ranu heette een van mijn vorige paardjes, vind ik ook een leuke, aparte naam en dan hebben we Killian, ook een toffe naam, vind ik.
[img]../upload/234/ruysdael_31_09-09-2001.jpg[/img] Reus. Lovers

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 21:35

wodan heet ook gewoon wodan en het is afgeleid van de god wodan . het betekend dan ook god van de donder. het veulen dat volgend jaar geboren moet worden krijgt ook een naam dat afgeleid is van een god. Lachen . ik heb nog niet echt bij namen meestal zeg ik als ik naar hem toe ga: ga ff naar wodele wombat. wodele ja wollig en wombat het wollige diertje

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 22:45

Toen ik Bolivia kocht dat ik dat ze al jaren Olivia heette. Ik vond Olivia echt helemaal niks en toen heb ik er Bolivia van gemaakt om het paard niet in de war te brengen met een nieuwe naam. Achteraf bleek dat ze pas een maand zo heette.

Op de papieren heet ze Mani en eigenlijk vind ik dat best leuk, dus als ze ooit wedstrijden met mij gaat doen Verward dan verzin ik wel iets met Mani.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 22:50

hahaha de mijne heet lekker JOOP

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 23:00

M'n paint Mister heet voluit Mr Jeta Scribbles, en dat is een samenraapsel van namen van zijn 'voorvaderen'.
M'n andalusier heet eigenlijk Charancito, betekent schurkje, maar ik kon er niet aan wennen. Nu heet ie Regalito en dat betekent 'kadootje' in het Spaans!

M'n shetje heet Peanuts, heb ik van de strip van Charly Brown/Snoopy, had ik al jaren in mijn hoofd voor als er ooit een shetje zou komen, en dat is het dus 9 jaar geleden ook geworden.
Z'n vriendinnetje is een klein ezeltje en zij heet Muffin Lovers

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 12:46

Mijn Shire-ukkie heet: Ruskington Chester.
Ik vond Chester echt bij m passen, en het roept ook makkelijk!
Verder heb ik nog een shet, genaamd Frummeltje, die naam had ie ook al, en t past echt bij m!
En dan heb ik nog een pony, genaamd Iskander. Die had die naam ook al, en aangezien hij al 22 is verander je een naam niet zo 1, 2, 3! *LOL*
Ik vind Iskander overigens best een mooie naam!

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 14:21

Mijn paardje heet Killian
afgekort Killi

Hij heette eerst Niels Misselijk lelijke naam vond ik dat voor een paard, maar das mijn mening.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 14:50

mijn paardje heet officeel IRIS
zo staat dat in haar papieren en haar chip
maar haar roepnaam is Joy
simpel weg omdat zij heelveel joy in mijn leven brengt! Lovers

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 15:58

Woody heette al zo en schijnt zo te zijn genoemd omdat hij de kleur heeft van (kersen-)hout.
Verward kan best, ik weet het niet, heb het gehoord van de vorige eigenaar, maar die heeft het ook weer van de vorige eigenaar etcetc, dus ik weet niet of het echt waar is.. Voluit heet hij Woody Hanover. Koosnaam is schatteneus of ouwiebouwie (omdat 'ie al 21 is!)

Tender heet eigenlijk Pavlov, naar een russische clown. (was heel errug voorziend van de fokster, want een betere "bron" voor een naam had hij niet kunnen hebben, grinnik!)
Paflov doet mij echter altijd denken aan kwijlende honden en daarom vind ik het WEL een hondennaam maar geen paardennaam. Ik was inderdtijd verliefd en het enige woord dat de hele tijd door mijn hoofd spookte was "Tender". Het moest officieel met een P beginnen, dus voor de sport is het Pretender geworden.

De naam Pavlov was echter toepasselijker geweest voor het monster. Koosnaam is Einstein, vooral als 'ie weer eens valt over z'n eigen voeten of z'n hoofd stoot tegen een dak dat er al jaren zit!!!!

onze hengst en merrie (arabjes) hadden ook al mooie namen: de hengst (Pools) heet Mouamil's Prokaznjek (spreek uit als: Prokasjnek), koosnaam = langnek (hij heeft een mooie lange nek!), de merrie (Russisch) heet Kalimbra, vonden we ook mooi, koosnaam = kale. Ons veulen heet Amira Dahaba, wat arabisch is voor gouden prinses. Haar koosnaam is gewoon "meisje".

dat was het allemaal wel! Ik vind persoonlijk de namen van Lielle's dieren nog altijd het meest komisch, maar dat is persoonlijk hoor!

_________________
ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Tender op 2001-11-02 09:25 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Tender op 2001-11-02 09:30 ]</font>

EllenR
Berichten: 79
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 16:23

Mijn paard heet dus Truus.
Geeft nog wel eens wat verwarring als ik zeg "nee, ik kan vanavond niet komen want ik moet Truus nog doen!". *LOL*

De vorige eigenaren hebben haar zo genoemd, omdat ze het een echte Truus vonden (naar 'Truus de mier' uit de fabeltjeskrant "mimimimi, druk, druk, druk!"). En wij hebben die naam maar gehouden (we kenden haar al vijf jaar en dan wen je aan zo'n naam).

Ik noem haar vaak Truuske of Miep (of Miepie).