mountainbikers....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jedine
Berichten: 459
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: valkenswaard

mountainbikers....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 17:11

Gisteren gingen we lekker met zijn drieen de bossen in (loonse en drunense duinen) veel kletsen en lachen. nou heb je daar aparte ruiter en mountainbike paden. en soms zie je weleens een mountainbiker over een ruiterpad vliegen en ons zie je weleens op een mountainbikepad... gisteren dus ook,wij een stukkie over een mbpad en natuurlijk mbikers goed in de gaten houden alhoewel het savonds nooit echt druk is. komen er ineens keihard 3 aanscheuren )en ze zagen ons gewoon) normaal gaan wij dan aan de kant maar het ging zo snel dat naf naf niet het pad afging!!! Shelby en Kobus gelukkig wel. niet dat die mbiker ff rustig fiets of stopt nee gewoon doorgaan!!! dus naf die duwt hem bijna omver. zag er best banketstaaf uit, gelukkig viel hij niet en was het niks ernstig...
achteraf moesten we wel lachen. tja we weten dat we fout zaten maar een beetje rekening houden met elkaar kan toch wel of niet meer in deze wereld?!?

Jareina rust op de eeuwige groene weide


wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:41

Als ik mountainbikers tegen kom op het ruiterpad waar ze niet horen, ga ik geen meter opzij. Dan rijd ik ze wel omver.
Andersom kan je het dan ook verwachten.
Ze hebben niet voor niets apparte paden gemaakt, dus ja, rekening houden terwijl je zelf fout zit, lijkt me niet.

Als een voetganger een snelweg wil oversteken ga je toch ook niet remmen om hem voor te laten gaan?

Nieuw profiel! Eindelijk

ellepel

Berichten: 47256
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:44

dacht het wel, ik ben altijd netjes in het verkeer, ik neem nooit voorrang, en geef het altijd zoals het hoort.
als ik ergens heen wil met mijn pony zal ik ook eerst over trottoirs moeten en fietspaden, voor ik op het ruiterpad ben.
dus ja ik ga aan de kant als het nodig is...

maar ken het probleem wel hoor, fietsers die zo loeihard de bocht om komen stuiven dat je er zelf bijna naast ligt...

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 07:29

Tsja, ik vind het toch wel jouw fout hoor; jij rijd ergens waar je niet hoort.....zelf zou je ook piepen als je op het ruiterpad problemen krijgt met een MB-er.......

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 07:39

sorry hoor, jij rijdt op een pad waar je niet rijden mag, en nu vraag je aan ons of wij het met je eens willen zijn? Uhhhhhh dacht het niet.

Juut

Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 15:20

Zal ik het nog l*lliger maken? Een tijdje geleden kwam ik erachter dat wandelaars en mouthainbikers OOK op het ruiterpad mogen..maar dat het niet aan te raden is. Feit blijft; gebeurt er iets, dan is de ruiter schuldig (net als auto vrs fietser). Helaas...

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, anjali, jitskenienke, LisaVH96, mino1, Pellelilly, sassefras, Tazzey, tienus63 en 37 bezoekers