Verwende nesten!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 12:18

Misser schreef:
Als jij in een winkel loopt en je dochter zegt, dat wil ik, krijgt ze het dan meteen? Of moet ze er wat voor doen/zijn het verjaardagscadeautjes enz.


Kijk dat bedoel ik nu...... Jij vraagt nog... door veel anderen wordt ze veroordeelt als zijnde verwend nest..
Als iemand een Z-paardje krijgt...so what.
Zolang je niet 24 uur per dag bij iemand bent kun je ook niet oordelen of die wel of geen aandacht geeft aan zijn/haar paard...
Dure kleding....mijn dochter heeft ook duurdere (ik vind ze heel duur) broeken omdat die standaard modellen of te kort zijn of te wijd...

Er wel is aan gedacht dat die zogenaamde snobjes zich soms zelfs schamen om wat ze hebben daardoor zwijgzaam zijn en het dan lijkt dat het snobjes zijn...

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 12:23

zo ken ik iemand die een paard had op onze manege. Ze had ergens anders ook nog 2 pony's op een weide.
Ze kwam meestal zo'n 3 keer in de week, de andere dagen stond het paard stil. Als ze geen zin had om uit te mesten, stond het paard 3 weken in de mest alleen, en in het midden op de beton. (geregeld heb ik er wat stro bijgedaan) Ze kreeg wel elke dag zo'n 5kg krachtvoer Scheve mond
Op een dag stond het paard weeral meer dan een week in de mest. Komt ze toe, gaat ze uitmesten. heel goed van haar. Ware het niet dat het paard dan natuurlijk wel alle stro ineens ging opeten, en koliek kreeg Boos! het paard heeft 2 dagen koliek gehad. Dan had ze het stro er maar uigehaald en alleen de mest laten liggen. Paard had overal wondes en alles lag open van op de beton te gaan rollen.
uiteindelijk is het paard door de veearts verlost van al die miserie..

Dat meisje reed ook niet zo goed. (het paard liep dan ook al jaren kreupel op alle 4 de benen) en nu is ze aan het uitkijken naar een veulen of een jonge hengst We wachten allemaal bang af hoe het daarmee afloopt

Over die kinderen die alles krijgen: ik wou stiekem toch ook dat ik een leuke ponytijd had gehad. Maar heb eerst 6jaar op de manege gereden voor ik een paard kreeg.
Heb de laatste jaren wel bijna alles gekregen wat ik wou. Daar voelde ik me dan weer zo schuldig over dat ik nu in de supermarkt werk, omdat ik mijn studie heb opgegeven om te gaan werken voor m'n paard Scheve mond
xxx

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 12:27

Tuurlijk is het soms ook jaloezie, ik zou ook wel een paard willen KRIJGEN van weet ik veel hoe veel geld + duur zadel enz.
Maar aan de andere kant denk ik dat ik straks veel meer plezier heb van mn paard dat ik zelf heb verdiend door er keihard voor te werken.
En je moet maar zo denken, geld maakt niet altijd gelukkig.
Als die kiddo's gepush-ed worden door hun ouders om te winnen en een 2e plek is niet goed, of papa zit altijd in het buitenland voor zn werk en betaalt zo de pony, dan lijkt het me ook niet geweldig voor zo'n kind.

Maar idd, ik weet ook wel een aantal voorbeelden waarvan ik denk van, ja beetje raar is dit wel.
Een tijdje geleden heeft een gezin bij ons op de manege een pony gekocht, hartstikke leuk welshje...van 3 jaar....net ingereden.
Zoontje is een jaar of 10 en zo geweldig rijd hij nou ook weer niet.
De eerste maanden ging het wel goed, in het begin wat problemen met die pony omdat hij zo jong was maar ze namen (godzijdank) les en het ging de goede kant op.
Maar nu gebeurd er bijna nix meer met dat beestje...jammer...

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 12:48

Grappig, ik ben ook een verwend nest Haha!

Kreeg ongeveer een jaar nadat ik begon met rijden mijn eerste pony, kreeg daar elke dag privélessen op. Werd te groot voor haar dus kreeg een andere, daarna nog 2 andere pony's. Ging op de paarden over en kreeg een paard. Daarna weer een ander paard, dat bleek toch niet zo goed te klikken en toen kreeg ik Treasure. Mijn ouders brengen me elke keer braaf op concours en groomen me, als ik of het paard wat nodig heb dan komt het er meestal wel (nu ik m'n eigen centen verdien koop ik het zelf). Ik word elke woensdag naar België gebracht met mijn paardje of een van de handelspaarden voor mijn lessen van een topruiter etc. Maar goed, omdat ik zo'n geluk heb waardeer ik het natuurlijk niet en zie ik alles staan behalve de paarden

Wat een jaloezie in dit topic. Waarom zouden mensen die het wat breder hebben en wat meer geluk hebben dingen minder waarderen? Zo komt het misschien over voor de buitenwereld, maar van buitenaf is alles makkelijk praten. Scheve mond

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 13:28

Alane schreef:
Dit vind ik een raar voorbeeld..
Als die pony's aan hun max zitten qua kunnen dan is er toch niets vreemds aan dat ze verkocht worden en er anderen voor terug komen...
Daarnaast is een doorgewinterde wedstrijdpony natuurlijk wel prettig om ervaring op te doen...maar vergeet niet dat je wel een Z-pony kunt kopen maar je de Z-ruiter er niet bij krijgt evenmin de rijkunsten van die ruiter...
Vwb die zadels....als ze niet meer op de pony passen of te krap zijn voor de ruiter...wat is er dan mis mee om alles in het bruin te nemen?


Geloof me, ik heb die pony's erg goed gekend en zij zaten in de L1 echt nog niet aan hun maximum Met de merrie hadden ze met wat doorzettingsvermogen, goede training en begeleiding zeker tot in de M2 dressuur kunnen komen en misschien nog wel hoger. De ruin had wat minder ruime bewegingen voor dressuur (maar liep echt niet verkeerd!) maar kon echter weer ontzettend goed springen (en dat voor een vuilnisbakkie).
Dat je de rijkunsten van een Z-ruiter er niet bij krijgt als je een Z pony koopt blijkt wel weer omdat zij niet verder kwamen dan de klasse M1/2 met de pony's Schijnheilig
En op zich is er niks mis mee om een ander zadel te kopen als je oude niet meer past maar mij maak je niet wijs dat een zadel van net 2-3 maanden oud niet meer goed ligt op je pony Verward Dan heb je gewoon een verkeerd passend zadel gekocht of je MOET dat bruine harnachement gewoon hebben.

Ik jaloers? Daar mogen jullie zelf over oordelen maar ik heb genoeg verwende nesten mee gemaakt tijdens de ponyconcoursen om nu al te weten dat mijn kinderen dat dus niet zo maar vanzelfsprekend krijgen allemaal. Oke, ik kreeg van mijn ouders geen pony toen ik dat zooooo graag wilde en heb uiteindelijk er zelf een gekocht van mijn eigen geld waarvoor ik nog steeds alle kosten helemaal zelf draag (zelfs kliniekkosten!!!).

Wat mij alleen tegen staat is wat hier al meer gezegd is: sommige kinderen hoeven maar een kik te geven dat ze iets willen/moeten hebben en mams en paps kopen het gelijk. Ik moest vroeger er wat voor doen om wat te krijgen. Ik wilde op paardrijles? Is goed, maar dan niet op een dure manege (gewoon via een vriendin bij een particulier vrouwtje voor 10 gulden per les), ik moest van tennis af (geen twee dure sporten tegelijk) en ik moest mijn eigen was gaan strijken en mijn kamer elke week netjes opruimen. Nieuwe rijbroeken, laarzen of chaps, etc. kreeg ik voor mijn verjaardag, alle andere dingen moest ik van mijn eigen geld betalen.
Ik vind dat een kind gewoon moet weten dat ze ook iets moeten doen om een pony te krijgen, een nieuw harnachement, een nieuwe trailer zodat ze op concours kunnen, etc. etc. Er moet iets tegenover staan, niks is vanzelfsprekend in deze wereld. En dat kunnen ze beter vroeg leren dan er later hardhandig achter komen.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:24

Citaat:
De ruin had wat minder ruime bewegingen voor dressuur (maar liep echt niet verkeerd!) maar kon echter weer ontzettend goed springen (en dat voor een vuilnisbakkie).


Dit is nu een snobistische opmerking....

Citaat:
En op zich is er niks mis mee om een ander zadel te kopen als je oude niet meer past maar mij maak je niet wijs dat een zadel van net 2-3 maanden oud niet meer goed ligt op je pony Dan heb je gewoon een verkeerd passend zadel gekocht of je MOET dat bruine harnachement gewoon hebben.
Het is niet aan jou of mij te bepalen wanneer iemand een ander zadel koopt en waarom.... Dit is dus gewoon speculeren of het om de kleur gaat? (hoe weet je nu dat het zwarte zadel telkens dezelfde was?) en zo ja......wat is het probleem? ben je dan een snob?
dochter heeft 8 kleuren dekjes en er is er niet 1 versleten......

maar wat is verwend dan? binnen 3 maand 2 verschillende zadels? een andere pony omdat een buitenstaander van mening is dat ze er nog wel even op verder kunnen rijden?

verwend zijn is in mijn ogen niet alles krijgen wat je wilt...maar het niet waarderen wat je hebt...en hetzelfde geld voor jalouzie..als je alleen maar ziet wat een ander meer of beter heeft dan jezelf dan ben je jalours..en waardeer je niet wat jezelf hebt...

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:32

Oke even ter verduidelijking in dit topic, de dochter van alane is absoluut geen verwent ding. Ze zorgt goed voor de pony, maar heeft idd wel veel dekjes en ander spul maar ach soms profiteer ik er ook van Tong uitsteken

Sil je bent top OK dan!

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:42

Verwend nest?

Als het gegaan is als "oooh papa mama kijk ponie ikke opzitten ooooooh leuk ikke hebben" en dan paps zeggen "ok droppie" ... Ja dan is het in mijn ogen wel verwennerij.

Hier zijn mensen die zeggen dat ze verwend zijn, maar als ik me niet vergis zijn dat ook mensen die braaf hun paardje rijden, er iets mee willen bereiken en die dingen. En dat ook effectief doen denk ik zo Haha!
"Verwende nesten" krijgen hun pony in eerste instantie omdat ze het leuk vinden en kijken er na drie maand niet meer naar om want het is toch niet zo leuk ...

Iemand die er warmpjes inzit die zijn kinderen alle kansen geeft, dus een duurdere goede pony, regelmatig een nieuw setje, een nieuwe zadel ... Maar die kinderen werken ervoor, dan krijgen ze toch alleen maar een beloning in zekere zin.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:43

Citaat:
verwend zijn is in mijn ogen niet alles krijgen wat je wilt...maar het niet waarderen wat je hebt...en hetzelfde geld voor jalouzie..


Alane, ik denk dat het voor veel mensen moeilijk te begrijpen is hoe je iets kan waarderen als je alles maar krijgt zonder er iets voor te doen.

Kijk, ik wil ook een Anky zadel. Maar ik heb een vriend, huis, auto, paard en veulen, en dus zit een zadel er voor mij voorlopig niet in. Jammer, maar dat zijn keuzes die ik maak.

Verder is het ook gewoon een verschil van waarden en normen. Jullie vinden de wedstrijd sport belangrijk, niks mis mee.
Ik ben super gehecht aan mijn pony, en vind de wedstrijdsport minder belangrijk.

Het ligt er natuurlijk aan wat voor doelen je stelt, die van jullie is resultaten in de wedstrijdsport en die van mij is het partnerschap met mijn pony.

Kwestie van iedereen in zijn waarde laten, omdat iemand een andere visie heeft van het houden van paarden betekend dat niet meteen jaloezie. Het word gewoon vanuit een ander oogpunt bekeken.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:47

Ach, je hebt mensen en mensen... ik heb er niets tegen als mensen de dingen aan komt waaien, zolang ze maar *beseffen* dat het ze voor de wind gaat.

Wat ik ergerlijk vind is als de nieuwe kapitale trailer niet de goede soort zadelkamer heeft, of dat er geklaagd word dat die geweldige nieuw pony vos is terwijl ze eigenlijk een bruine wilde ofzo...

Ik herinner me altijd nog een interview in 1 of ander paardenblad.. een meisje van 16, heel talentvol, bij het A-kader van de jeugd etc etc. Stond daar in hun reuzachtige eigen bak, op de achtergrond een joekel van een schitterend weiland, de villa, het stallencomplex, de dikke 4x4 met grote trailer, een vrachtwagentje ernaast... 4 toptalenten tot haar beschikking...

"Ja, maar paardrijden kan je niet leren hoor, dat is aangeboren. Talent heb je of je hebt het niet."

"Ja," dacht ik. "Maar als jou ouders je niet voorzien hadden van al die dingen, was je nooit zover gekomen."

Ik gun zo iemand die dingen en dat succes absoluut, maar het siert wel als je beseft dat het niet allemaal van jezelf komt... en dat je succes mede te danken is aan ouders die eea allemaal mogelijk maken.

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:27

Ik vind dit best wel een moeilijk onderwerp. Ikzelf ben ook behoorlijk verwend, heb een goede pony en later goed paard gekregen ed.
(mijn harnachement is ook prachtig, maar daar heb ik dan wel voor gewerkt)

Ik vind het ook belachelijk dat een paard 4 weken op stal staat, maar sommige mensen worden wel heel snel als verwend nest bestempeld. Als je het geld hebt, moet je het uitgeven ook, anders ben je weer een gierigaard enz.

Ik vind het een gewaagde uitspraak wanneer iemand zegt dat ze 10x gelukkiger is, omdat ze er zelf voor gewerkt heeft. Hoe weet je dat nou?

En ik vind het goed wanneer iemand met weinig ervaring een Z-pony koopt, daar kun je een hoop van leren en zo verpest je een jonge pony ook niet. Mijn eerste pony was ook Z en daar heb ik ontzettend veel van geleerd.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:55

Ik ben het wel met het stuk van ArwenLune eens, tuurlijk gaat het om talent, maar geld is ook erg belangrijk in de paardenwereld. Anders zouden er denk ik heel wat meer talentvolle mensen zijn.

Over verwende mensen; tsja zij hebben nou eenmaal geluk, maar ik kan niet zeggen dat ik geen gelukkige jeugd heb gehad omdat ik geen pony had. Misschien is het achteraf gezien wel andersom, ik had tijd zat voor andere dingen, niet een paard waar ik rekening mee moest houden.

Bijvoorbeeld Okkie1, zo te horen krijg jij idd veel van je ouders, maar ik krijg ook het idee dat je er veel voor doet (als je de waarheid vertelt Haha! Knipoog ) , dus dan heb je het ook verdiend zeg maar. Ik heb wel moeite met kinderen die alles zomaar krijgen van hun ouders, de pony na een paar maandjes niet meer leuk vinden en hem niet de behandeling geven die hij verdiend. Als buitenstaander kun je wel een kleine selectie maken tussen mensen van de eerste categorie en de tweede. Maar met zekerheid kan je nooit zeggen wie waarbij hoort.

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:31

Ik denk maar zo...Laat die mensen toch.
Als ze denken dat goede spullen en goede paarden/pony's de man kunnen maken heb je het vreselijk fout!
Je ziet er dan wel beter uit...
Maar iemand met een oude pony..
die er toevallig niet zo goed uitziet
En een oud zadel
en oud hoofdstel...
kan net zo goed alles winnen hoor !

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 16:34

Jemig wat heb ik losgemaakt. Lachen

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:37


Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:54

Jantine2 schreef:
Ik lees hier nogal eens verhalen over verwende nesten met een paard/pony die er weinig meer naar omkijken. Hier heb ik nog een leuk verhaal en je kan er op wachten dat dit natuurlijk ook fout gaat:

Ergens in de buurt van Badhoevedorp: Rijke buurt, rijke kindjes die alles krijgen waar ze ook maar naar wijzen. Gezinnetje gaat op vakantie naar Egypte, oh en dochtertje rijdt daar zoooooo leuk op een paardje (arabiertje). Weet je wat we laten het paardje overvliegen naar Nederland. Er wordt veel geld geboden, net zo lang en net zo veel tot dat paardje eindelijk mee mag. (Nee we stoppen het kind niet eerst in NL op paardrijles en gaan dan rustig op zoek naar een makke pony, maar meteen dát paardje helemaal uit Egypte). Paps en mams hebben totaal geen verstand/ervaring van paarden, maar ja een paard is toch net zoiets als een hond of een kat toch?

Frusty Frusty Frusty Frusty




dat ene meisje bij jullie uit de buurt behoord hier ook bij! je weet vast wel over wie ik het heb! Tong uitsteken

ik vind het overigens het knapst als iemand met een boerenknol op wedstrijd komt en als die trutten er allemaal uit rijd!! voor zulke mensen klap ik graag!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:56

ik heb zo'n boeren-karren-knol!!!!
ik moet er dingen voor laten maar ik ga iedere dag naar mijn beesie... mijn paard gaat boven alles.
ik heb zo'n hekel aan dat soort verwende kút kinderen!!!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:57

Ik zie het als jalouzie als je kinderen bestempeld als verwend nest omdat die in jouw ogen alles krijgen wat hun hartje begeert....
Als die kinderen volwassen zijn, werken en dan alles kopen wat ze leuk vinden wat zijn het dan: snobs?

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:59

caranthir schreef:
Ik vind dit best wel een moeilijk onderwerp. Ikzelf ben ook behoorlijk verwend, heb een goede pony en later goed paard gekregen ed.
(mijn harnachement is ook prachtig, maar daar heb ik dan wel voor gewerkt)

Ik vind het ook belachelijk dat een paard 4 weken op stal staat, maar sommige mensen worden wel heel snel als verwend nest bestempeld. Als je het geld hebt, moet je het uitgeven ook, anders ben je weer een gierigaard enz.

Ik vind het een gewaagde uitspraak wanneer iemand zegt dat ze 10x gelukkiger is, omdat ze er zelf voor gewerkt heeft. Hoe weet je dat nou?

En ik vind het goed wanneer iemand met weinig ervaring een Z-pony koopt, daar kun je een hoop van leren en zo verpest je een jonge pony ook niet. Mijn eerste pony was ook Z en daar heb ik ontzettend veel van geleerd.



het gaat er ook niet zo zeer om of je een Zer hebt of niet! ik ben opgegroeid met ene boerenpony en jij met een Z pony! jij ben blij maar ik was ook blij! waarschijnlijk moest jij er niet aan denken om zo'n pony te hebben en zo denk ik dus over een Zer Haha! ik ben met mijn pony ook 3e van Ned geworden.
ik zelf heb meer problemen met hoe mensen vreselijk naast hun schoenen gaan lopen! ik heb nu ook nieuw(best luxe) tuig gekocht, en dat was echt ff wennen, omdat ik al die jaren gewoon het goedkoopste van het goedkoopste heb gehad. maar kids krijgen praatjes en dan durven ze tegen leeftijdgenoten te zeggen hoe het wel en niet moet Bloos! alleen maar omdat ze een klasse hoger starten Verward helaas vind ik heel vaak de ouders daarvan ook schuldig!!! Bloos Scheve mond

het paardenleventje is erg raar, laten we het daar maar op houden Tong uitsteken

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 17:22

Citaat:
Als die kinderen volwassen zijn, werken en dan alles kopen wat ze leuk vinden wat zijn het dan: snobs?


Nagelbijten / Gniffelen ik wil die gezichtjes wel eens zien als ze door hebben dat ze 'opeens' niet meer alles 'krijgen' maar er voor moeten 'werken'.

Iedere ouder wil zijn kind alles kunnen geven, maar je moet vergeten dat de sprong naar de 'echte' maatschappij HEEL groot zal zijn...

Even als voorbeeld:
Ik mocht altijd op paardrijles, maar er was geen geld voor een pony. Zodra ik 15 was en kon werken heb ik zelf mijn pony aangeschaft en onderhouden tot de dag van vandaag. Had altijd geld over om nog te gaan stappen ed.
Door deze situatie was ik wel een stuk verantwoordelijker en zorgvuldig met mijn pony en spullen.

Mijn zusje daarin tegen heeft alles gekregen en is dus ook om de haverklap borstels kwijt laat haar zadel rondslingeren. Poets nooit haar hoofdstel of maakt het bit schoon.

Er zit dus wel degelijk verschil tussen 'verwende' kinderen en kinderen die er wat voor moeten doen.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 17:30

Ik heb een kleine vuilnisbak-verzorgpony en twee zelf betaalde shetlanders.
Van mijn ouders heb ik nog nooit zoiets duurs als een paard gekregen, simpelweg omdat ze het niet kunnen betalen. Knipoog
En dat vind ik helemaal niet erg, ik vind het zelfs een fijner gevoel geven dat alles wat ik heb ook écht van mij is, ik heb het immers betaald. Lachen
Mijn ouders kunnen me dus nergens toe dwingen en ik heb ook niet het gevoel dat ik heel goed moet presteren ofzo omdat ze me zo'n duur paard hebben gegeven.
Want ik zie hier op wedstrijden (die ik niet rijd, maar ik doe 'n soortement van groomen Clown ) vaak dat ouders langs de bakrand staan te schreeuwen dat hun kindje zus en zo moet doen, en als het allemaal niet goed gaat moet er een betere pony komen.. Verward Want ze willen zó graag dat hun kindje goed presteert.. Scheve mond
Oke, dan is het jammer dat ik geen eigen rijpaard heb, maar zoiets zou ik toch echt niet willen..

Ik heb lol met mijn shetlandpoownies voor de kar en mijn 'verzorg' ponytje waar ik af en toe een endurance mee mag rijden. Lachen
En mijn ouders hebben geen hoge verwachtingen van me omdat ze waar willen voor hun geld 'verspild' aan voer, stalling en spullen voor die knol. Knipoog

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 17:35

Misser schreef:
Bijvoorbeeld Okkie1, zo te horen krijg jij idd veel van je ouders, maar ik krijg ook het idee dat je er veel voor doet (als je de waarheid vertelt Haha! Knipoog ) , dus dan heb je het ook verdiend zeg maar. Ik heb wel moeite met kinderen die alles zomaar krijgen van hun ouders, de pony na een paar maandjes niet meer leuk vinden en hem niet de behandeling geven die hij verdiend. Als buitenstaander kun je wel een kleine selectie maken tussen mensen van de eerste categorie en de tweede. Maar met zekerheid kan je nooit zeggen wie waarbij hoort.


Haha ik spreek de waarheid hoor Knipoog

Tuurlijk is het niet fijn om te zien hoe sommige mensen met dieren of dingen omgaan omdat ze het niet waarderen terwijl anderen er een moord voor zouden doen. Maar dat is overal ter wereld, altijd al geweest en zal ook nooit weggaan. Dan kun je twee dingen doen, je eraan ergeren of erom lachen Haha!

Bijvoorbeeld, kijk eens om je heen hoe laconiek wij hier in Nederland met eten enz omgaan. Wat denk je wat die mensen uit 3e wereld landen daarvan vinden?

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 17:56

Ja elders in de wereld huilen ze om het feit dat wij honden en kattenvoer in de winkels hebben staan.

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 19:24

ja precies.. maar wij hebben ook 2 kleine jonge meisjes van een jaar of 8 op stal en die kregen dus een jonge arabier, dat gaat ook echt niet lekker vind ik, ze kunnen beide de pony niet aan en de ouders doen alsof ze er verstand van hebben maar dat hebben ze absoluut niet. arm paard

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 19:55

Wat is er mis met verwend worden ?

Verwennen is prima, mensen die door verwennerij VERWAAND worden heb ik meer problemen mee.

Ik krijg wel eens wat, zo heb ik van mijn broers een tuig en kar voor Bas gekregen voor mijn verjaardag, een heel duur kado waar ik superblij mee ben. Als ik dat niet gekregen had, had ik nog wel een jaar of langer moeten sparen voor een kar en tuig.

Ik vind dat ik daarmee zeker verwend ben, maar ik wordt er niet verwaand van, je zal mij nu niet op mijn kar zien zitten met mn neus omhoog : "kijk eens, lekker van mn broers gekregen, heb jij lekker niet he"

Verder moet ik altijd lang sparen voor ik iets kopen kan, betaal bijns elk stukkie stof of leer aan mn pony zelf.

Ik vind het prima als iemand veel spullen heeft, en daar een beetje mee pronken is oke, je mag wel laten zien wat je hebt toch ?

Pas wanneer je daarmee anderen gaat lopen kleineren vind ik het een probleem worden.
Maar zolang iemand die je wel/niet/vaag kent alleen maar veel spullen heeft, vindt ik niet dat je daarover kan oordelen in de zin van : Die is verwend!