zit helemaal te trillen :|

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57873
Geregistreerd: 24-02-04

zit helemaal te trillen :|

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 22:59

Vandaag gaan rijden. Phara bleef steigeren. heeft 1 keer met zijn hoofd volle kracht tegen mijn lip geslagen. en een keer tegen mijn kaak.
Hebben hem vrij lang gelongeert met mij er op. Toen heb ik 3 steigervrije rondes gedaan en daarna op weide. Maar mijnheer had nog energy over. Daar heb ik dan ook hele leuke actiefotos van. die komen bij itp

ik stuur naar mijn vroegere lesgever wat ik ermee aan moet.
Stuurt ie dat hij denkt dat het niet medisch is omdat ie het niet aan de longe doet. hij kent verschillende remedies maar hij moet het zien.
Dus ik naar mijn moeder. vraag dat. zegt ze ja laat hem maar komen
dus ik stuur dat hij mag komen als het hem uit komt. stuurt ie terug dat ik hem morgen moet bellen

Scheve mond dus nu moet ik morgen bellen...en dan staat die in de loop van de week langs mij!!!!
heb hem al een half jaar niet meer gezien of gesproken!!!!
gatver Scheve mond

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:05

jakkes joh wat vervelend. zo is paardrijden niet leuk meer!
ik denk dat je zeker wel hulp van die oude instructeur kan gebruiken, die kan je misschien tips geven hoe hem aan te pakken, hoe je zelf moet gaan zitten en misschien kan hij hetzelf ook proberen(erop te rijden).
succes!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57873
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 23:07

ja...das goed. maar ik ben nerveus. weet niet wat ik moet zeggen morgen

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:09

Hoezo denkt hij dat het niet medisch is omdat hij het niet aan de longe doet? Als hij last heeft van zijn rug zal hij misschien juist alleen maar bokken als hij het zadel opheeft en/of jij er opzit...!

Je suis Charlie.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:10

nee, vraag gewoon of ie komt omdat het helemaal misgaat, laat hem het zien, en laat hem maar denken, hij heeft er tenslotte verstand van!
laat je weten hoe het gegaan is?

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:16

Ja joh, hij wil je ook alleen maar helpen, anders stelt ie niet zelf voor om langs te komen toch? Zeg hem gewoon hoe het zit, wat niet lukt en wat je al hebt geprobeerd. He, nix aan, veel succes!

Faber quisque fortunae suae

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:08

Cassidy, ze zat er op tijdens het longeren en toen steigerde hij niet.
Als het een medisch probleem zou zijn, zou hij dan toch ook omhoog komen?

Goed dat je oude instructeur wil komen, want zo kan het niet verder.
Gewoon alles vragen wat je wilt vragen en als je zenuwachtig bent, een briefje maken met je vragen. Op die manier kun je niets vergeten.
Heeft hij je vroeger ooit gebeten? Nou, dan zal hij het nu ook niet doen Knipoog

Sterkte en laat je weten hoe het ging?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57873
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 01:25

dankje allemaal. kan niet slapen dus kom maar terug. nog wat fotos derop zetten
vroeger konden we heel goed opschieten met elkaar. tot grote spijt van de medelessers Schijnheilig

ik laat zeker weten hoe het ging en wanneer hij komt!
ik ben ook wel blij aan een kant. hij heeft zelf ervaring en weet wat hij doet...
zucht...maar toch Tong uitsteken het gaat toch raar doen...na zo lang hem terug zien Lachen

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 09:23

Het kan ook idd medisch zijn door bv rugprobleem, dat hij het idd wel onder het zadel doet en niet bij het longeren. Iig uitsluiten of het niet medisch is.

Succes ermee!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 09:26

heb je al lang geen les gehad?
dikke kans dat je hem ongemerkt vast hebt gereden in de rug
kun je niets aan doen, elke ruiter valt in zijn oude fouten als ie geen les meer heeft !

ik denk bij dit probleem aan rug of aan tanden
als die twee dingen zijn uitgesloten, en hij is verder gezond, dikke kans dat het toch rijtechnisch is !

Duhelo

Berichten: 28516
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 09:26

heb je al gebeld?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 09:34

ik las net je fototopic
op deze foto is duidelijk te zien , dat ie dus gruwelijk in twee stukken , met een holle rug dus, loopt :
Afbeelding

en hier ook :
Afbeelding

kijk , een paard dat aan het showen is, loopt idd zonder rug, die zetten een staart erop en dan zijn het net hertjes!
dus ik kan het mis hebben , maar zoals ik ook het optillen van de benen zie, op deze foto zie je bijvoorbeeld dat ie achter zijn been wel optilt, maar echter maar zeer einig naar voren brengt
ook die onderhals is duidelijk te zien, wat toch duid op een pony die niet echt lekker over de rug gereden word met rijden

ik ben benieuwd wat je oude instructeur erover zegt
en ben ook benieuwd of je wel of geen les hebt, en zo niet, waarom niet Knipoog

Ayasha
Blogger

Berichten: 57873
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 10:25

Skipper schreef:
Het kan ook idd medisch zijn door bv rugprobleem, dat hij het idd wel onder het zadel doet en niet bij het longeren. Iig uitsluiten of het niet medisch is.

Succes ermee!


zucht nogmaals: ik zat er op toen ze longeerde. mag dat dan even duidelijk wezen?

crossmonster: wil jij zeggen dat jij een paard dat heel de tijd steigert zijn rug kan laten gebruiken? naja dan mag je het komen voor doen want mij lukt dat niet Verward *niet aanvallend bedoeld* de laatste dagen heeft ie idd zijn rug niet moeten gebruiken. kijk naar rijfotos van voor hij steigerde. loopt hij daar niet goed dan?
der heeft nog nooit iemand bij mijn fotos gezegd dat ie zijn rug niet gebruikt. of gezegd hoe ik klaar krijg dat ie zijn rug gebruikt!

ja ik heb les. en ik blijf ook les hebben. heb het nog hard nodig. en denk dat dit voor elke ruiter geld. bijleren kan altijd!


nee heb hem nog niet gebeld. was van plan om rond half 3 te bellen. hij slaapt nog al lang uit Knipoog

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 10:29

Maar heb je ook les met Pharaon?
Uit vorige topics leidt ik af dat je les hebt op de manège op manègepaarden en dat je met Pharaon zelf geen les hebt omdat dat moeilijk was?

Les is goed, maar dan moet het les zijn met Pharaon anders raak je met hem nog niet verder... Want de dingen die je in de manègeles leert zijn toch net wat anders dan als je privéles met je eigen paard neemt
(niet aanvallend bedoeld hoor, trouwens Knipoog )

Ik hoop dat je vroegere instructeur je verder kan helpen... en anders op zoek naar een instructeur die jou en Pharaon komt lesgeven bij je thuis!

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 10:29

kan het misschien zijn dat het systeem van je lesgever niet op je pony past ??

een paard wat steigert.. daar is vaak heel wat aan vooraf gegaan !
dus voor die tijd heeft ie waarschijnlijk niet over de rug gelopen
als ik me de topics van je herinner, zag ik ook elk topic dat je pony idd erg hoog met zijn hoofd liep en dus zonder rug...
als instructeur/ trice moet je zo'n problem gauw proberen te verhelpen voor er problemen ontstaan zoals nu ... ( mits het niet iets medisch is )

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 10:33

daar werkt ze nu toch aan?
succes met pharaon!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57873
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 10:33

die fotos zijn moment opnamens. als hij niet steigerd probeer ik hem onderin te rijden. het duurd alleen wat langer bij hem. en mijn fotografe rijd zelf ook op een van die drie paarden. en dies nog al moeilijk met opzadelen enzo. dus worden er eerst fotos getrokken en dan pas echt voort gereden.
Pharaon is geen makkelijke pony. ik heb geen manegeles met hem omdat dat
1 ongezond is aangezien pharaon zich niet met andere paarden verstaat
2 ik hem niet daar krijg
naar een lesgever voor thuis zijn we al wat langer op zoek. ik dacht er aan om wouter (als die het met pharaon kan vinden) er over aan te spreken.

en waarom 'als ie het met pharaon kan vinden'?
omdat pharaon een mannentrouwma heeft (om het zo te zeggen Verward)
dus. ik moet ook zien hoe pharaon gaat reageren op hem.


en voor zij die o zo hard schreeuwen dat ie zijn rug moet gebruiken etc.

voor mij is het al een hele klus om pharaon rustig te laten lopen. als ie rustig loopt begin ik te denken aan 'onderin' rijden. en die dingen.

ik ga er aan werken. als ik hem zo ver krijg dat ie langer dan een uur op vier benen blijft!
houd daar rekening mee eer je een opmerking geeft. pharaon steigert al een paar dagen zo. 4 of 5 misschien zelfs meer. ik kwam alleen gisteren pas op het ide dat ik mijn oude instructeur zijn gsm nummer had

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 10:42

wij geven opmerkingen om je te helpen

maar zoals ik al vaker heb gemerkt, wil jij niet graag iets aannemen van een ander

wat wij zeggen is uit eigen ervaring , en je kunt of gewoon negeren wat wij zeggen , of de punten naast je leggen en evt een blik toewerpen, of je doet er wat mee....

ik ga zulke dingen niet zeggen om je zwart te maken of om je te klieren, nee echt niet. maar puur en alleen om je te helpen!

misschien is het de combinatie wel die gewoon niet zo goed klikt
maar zoek de problemen altijd eerst bij jezelf en dan pas bij het paard !!!!!!!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57873
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 10:59

Phara en ik hebben al heel veel mee gemaakt met elkaar.
Heel veel fijne momenten. dus ja we passen bij elkaar

Ik neem wel commentaar aan van andere. Maar ik moet er ook wat mee KUNNEN doen. voor het moment heb ik al genoeg problemen. En al genoeg moeite om hem op 4 benen te KRIJGEN.

Ik ga die 'commentaar' dan heel even naast me leggen en eerst proberen om hem op 4 benen te krijgen. Daarna kan ik verder zien.

ik zoek probs bij mezelf. maar verklaar me dan waarom hij het aan de longe niet doet. dan zit ik er ook op!

ga hem nu even longeren.
tot zo meteen!

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 11:07

crossmonster schreef:
wij geven opmerkingen om je te helpen

maar zoals ik al vaker heb gemerkt, wil jij niet graag iets aannemen van een ander

wat wij zeggen is uit eigen ervaring , en je kunt of gewoon negeren wat wij zeggen , of de punten naast je leggen en evt een blik toewerpen, of je doet er wat mee....

ik ga zulke dingen niet zeggen om je zwart te maken of om je te klieren, nee echt niet. maar puur en alleen om je te helpen!

misschien is het de combinatie wel die gewoon niet zo goed klikt
maar zoek de problemen altijd eerst bij jezelf en dan pas bij het paard !!!!!!!


waar maak jij je nou zo druk om? Ze is toch bezig met hulp zoeken? het enige wat wij bokkers kunnen doen, is haar advies geven, nu heeft ze tijd nodig om er wat mee te doen. Ik vind dat je erg fel reageert.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 11:39

missnynke schreef:
waar maak jij je nou zo druk om? Ze is toch bezig met hulp zoeken? het enige wat wij bokkers kunnen doen, is haar advies geven, nu heeft ze tijd nodig om er wat mee te doen. Ik vind dat je erg fel reageert.

Ik weet niet of jij de eerdere topics ook gevolgd hebt?
Er komen steeds weer soortgelijke problemen (en adviezen naar voren namelijk). Ik ga toch weer met crossmonster mee. En eerlijk gezegd snap ik niet (van je moeder dan waarschijnlijk) waarom er geen DA bij geweest is?
Verder zal de oorzaak van het stijgeren waarschijnlijk zitten in het last van de rug hebben. Probeer anders veel te longeren, zodat je aan de longe (zonder iemand erop) de rug beter leert te gebruiken voor je er weer op stapt. Ik hoop dat deze instructeur je ermee kan helpen en je ook les blijft nemen met Pharaon.
Succes!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 12:33

Tsja mijn reactie weet je, kan het grotendeels alleen maar met crossmonster eens zijn....

Iig wel fijn dat er eindelijk iemand met wat verstand ervan erbij komt kijken, alhoewel een da naar mijn idee nog meer op zijn plaats zou zijn.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Ayasha
Blogger

Berichten: 57873
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 13:12

Soms doet ie het niet Soms wel!
wou eerst op prive les bij die persoon. Kom ik er achter dat ik voor 1 uur €25 moet betalen Bloos!
dat vind ik dus best veel...Dan zoek ik liever iemand anders om prive lessen te krijgen.
Ik kan er niets en dan bedoel ik ook NIETS aan doet dat mijn moeder de DA niet laat komen.
Ik ben 13 bijna 14 Jaar.
Wat ga ik zeggen? nou ga je de DA bellen!
Ik denk niet dat ik zo moet beginnen.
Vandaag was ie weer braaf. We zullen zien wat morgen brengt.
Het ís niet medisch. Heb hem vandaag alleen gelongeert en heel even (lees 5 min.) gedraafd terwijl ik er op zat. Daarna terug op stal gezet. Wou hem morgen al longerend balkjes laten lopen.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:25

Ik snap wel dat jij als minderjarige er weinig aan kan doen en afhankelijk bent van je ouders, maar wat als je straks eens een keer goed valt?

Ik denk dat de meeste mensen het ook niet echt rot naar jou toe bedoelen, maar gewoon ook nadenken over het gevaar, voor jou en de pony.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:25

E25,- voor een privéles is (hier in de buurt iig) een heel normaal bedrag.

Ik verwijt jou ook niet dat er geen DA geweest is, dat is idd meer de fout van je moeder. Hbe je haar het topic nog laten lezen?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_, amy495, Beeker, boemel, Bytespider, Esther_r20, janneke584, prii_boy, xTammyy en 73 bezoekers