westernzadel!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

westernzadel!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 22:57

jaja vandaag heb ik eindelijk een westernzadel gekocht.gewoon bij divoza hoor.en ook nog een vliegendeken met hals van harry horse.want nielsson heeft zoveel last van die muggen en vieze steek vliegen.als het heel erg is rent hij gewoon het weiland uit.vind ik zo sneu.nou toen we thuis kwamen heb ik direct het zadel met de pad erop gelegd.maar ja die singel he?na een tijdje was ik eruit en toen zat ie eindelijk goed.nou hoofdstel in elkaar en ik dacht rijden maar.hih wat denk je beugels veeeeeels te lang.ik ook met mijn korte beentjes.en met dat zadel lijkt hij ook wel twee meter hoog!!!!nou ja ik er weer af en eerst gaatjes erbij gemaakt.nielsson ondertussen de deken op gedaan en lekker in de wei.hij bleef ook zo mooi rustig staan toen alles op maat moest worden gemaakt.hij zuchtte alleen een keertje of hij zeggen wou:gaan we nu weer op die toer?? nou ja hij was eerst kei bang voor die deken maar toen hij in het weiland stond toen had hij alleen nog maar oog voor het gras.nou ja ik heb een kei leuke dag gehad.en morgen ga ik voor het eerst met mijn nieuwe zadel rijden.de foto's komen in mijn profiel zodra ik ze ontwikkeld heb want ik heb weer geen digi.ik loop een beetje achter lijkt wel.maar ik ben echt wel blij met mijn nieuwe zadel!!!!!!! *LOL*

Bart..we zullen je missen r.i.p


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:59

Gefeliciteerd met je zadel. Ik hoop dat hij goed past, en dat je er nog veel plezier van mag hebben. Wat voor zadel is het (merk en kleur) ?

Je suis Charlie.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:00

Jaa fotós willen we zien!!

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 23:04

ik heb fotos gemaakt maar moet ik nog ff ontwikkelen en ik wil nog foto's maken van het rijden.maar als ik ze klaar heb zet ik ze erop goed?????en het merk weet ik niet meer ff uit mijn hoofd maar hij is bruin heeeeeel groot en met een bruin suede zitvlak.mijn man zeg net hij is bordeaux rood maar ik vind dat het bruin is hoor daar gaan we nog ff over bekvechtn.maar je ziet hem gauw op de foto goed??????????ik ben echt wel benieuwd morgen johhhhhhh!!!!!

Bart..we zullen je missen r.i.p

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 23:05

oja trouwens lowara wat heeft die tinker een kei mooie bos manen zeg!!!!!

Bart..we zullen je missen r.i.p

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:06

Staat er geen foto van het zadel op de website van Divoza?

Je suis Charlie.

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 23:10

Afbeelding
goed idee maar nu zie je hem dus niet op niels maar die laat ik ook nog wel zien!!!! [/img]

Bart..we zullen je missen r.i.p

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:49

We zijn zeer benieuwd naar foto's van je nieuwe zadel op je paard...!

Je suis Charlie.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:42

Foto's.....

wij willen foto's!!!

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 17:34

nou ik ga dus vandaag voor het eerst erop.ging beter dan verwacht hoor.ik dacht ojeeeee als ik daar maar op kom!!!!!maar in een keer.joepie.nou na tien minuten rijden vliegt die singel los.terwijl ik erop zat!!!!ik mijn mannetje roepen.ik kon er ook niet afspringen.nou die hem weer ff goed vast gemaakt.blijkt nou dat die ring waar je dus die stoten door heen haalt.die gaat kantelen als het hele paard en ik in beweging komen.ik weer geschrokken want ik vertrouw die knoop voor geen meter maar ja nou schiet me die andere kant open.je zal maar in het bos zitten of lekker aan het galoperen wezen gelukkig zat ik nog maar in draf.maar goed ik ben er heel vanaf gekomen en hij zat voor de rest heerlijk hoor.maar het ging te snel om foto's te maken maar die komen eraan belooft.ik wil ook wel eens zien hoe we er nu uitzien!!!
Laatst bijgewerkt door nielsforever op 29-06-04 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Bart..we zullen je missen r.i.p

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 17:37

Ik heb een gewone gesp aan mijn singel zitten, vind ik veel makkelijker dan die speciale knoop. Ziet er dan zo uit.

Afbeelding

Je suis Charlie.

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 17:38

ooo goed man dus dat kan ook gewoon.....ik denk dat ik dat dan maar doe bedankt voor de tip

Bart..we zullen je missen r.i.p

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 17:39

En volgens mij gebruik jij deze knoop:

Afbeelding

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 17:41

nielsforever schreef:
ooo goed man dus dat kan ook gewoon.....ik denk dat ik dat dan maar doe bedankt voor de tip


Je koopt gewoon een singel, en twee stukken leer. Aan de ene kant neem je dat stuk leer met de gaten dubbel en doet daar de gesp aan van de singel, en aan de andere kant kun je hem gewoon als een dressuursingel vastmaken (of je haalt het leer er een tweede keer doorheen)

Je suis Charlie.

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 18:03

ja ik begin het te snappen hoor.die knoop is niet hetzelfde maar geeft niet ik doe het gewoon op de engelse mannier.als jij er niet was......maar die singel van mij die heeft een te grote gesp.die gaat draaien met het rijden en dan schiet die pin eruit.die pin is ook te kort.heel vaag maar ik ga ff een andere singel erbij halen want dit is te link

Bart..we zullen je missen r.i.p

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:04

Dat heet een stropdasknoop Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:07

nielsforever schreef:
maar die singel van mij die heeft een te grote gesp.die gaat draaien met het rijden en dan schiet die pin eruit.die pin is ook te kort.heel vaag maar ik ga ff een andere singel erbij halen want dit is te link


Zou ik zeker doen. Heb je nu een touw/koordsingel? Als je een goede singel wilt hebben, koop er een van neopreen...kost even wat maar gaat wel heel lang mee.

Je suis Charlie.

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 18:12

ja ik heb nu een koordsingel.jaja wat een tips zeg.maar die stukken leer zitten er al aan die dubbele en die lange zeg maar.dus ik hoef alleen een singel.maar dus neopreen.die heb ik ook op mijn "gewone" zadel veel fijner nou ja weer wat geleerd.bedankt voor je tips hoor!!!!!ik kan mijn ogen er niet vanaf houden zo gaaf.maar ja niet lang gereden maar zo ga ik er niet meer op hoor hihi.van de week maar ff een andere halen kan ik zo weer lekker rijden

Bart..we zullen je missen r.i.p

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 23:00

Wat voor een pad heb je eigenlijk? Ook bij de Divoza gekocht? Is hij dik genoeg?

Je suis Charlie.

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 12:48

ja echt een kei dikke pad hoor.ook bij divoza weg.maar die heb ik expres heel dik {de dikste}genomen.want ik dacht het kan geen kwaad hoor.en lekker zacht enzo.maar ook is het allemaal veeeel groter dan bij een vzh zadel.maar de pad is dus kei dikik denk wel 15 cm dik.en dan is hij dus ook met de schoft en die zijkanten ingezet met suede!!jaja geen half werk hierzo.ik ga zometeen ff naar onze zadelmakerij voor die cinch.ik hoop dat ze er een hebben.het word zowoeso neopreen hoor.volgens mij is dat ook veel steviger .maar dat hoor je nog van me goed???ik heb trouwens jou foto's ff opgeslagen voor als ik zometeen die knoop niet meer weet.ik hoop dat je dat goed vind?nou ja anders moet je het maar ff zeggen goed??doeidoei en hartelijk dank voor je hulp he???

Bart..we zullen je missen r.i.p

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 12:50

De foto kwam gewoon van het internet vandaan dus van mij mag je hem opslaan hoor. Een dikke pad is goed, maar te dik ook weer niet want dan kan dat er weer voor zorgen dat het zadel weer niet past.

Ik denk dat je moeite gaat hebben om bij een gewone zadelmakerij die cinch te krijgen...daar moet je een westernwinkel voor hebben. En volgens mij heeft Divoza ze ook wel.

Je suis Charlie.

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 12:54

ja divoza heeft ze ook maar dan moet ik ff verder rijden dan nu maar als ze ze niet bij ons hebben ga ik gewoon naar divoza .kan ik ook weer ff rondneuzen.stiekem hoop ik dat ik naar divoza moet want daar kan ik echt de hele dag rondlopen hoor.hihi.maar ik dacht dat dat jou paard was...nou ik ga maar ff je profiel bekijken dan kan ik die ook eens zien hihi.

Bart..we zullen je missen r.i.p

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 13:15

gefeliciteerd met je zadel! en foto's willen we altijd wel zien Haha!

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 13:18

ja hoor hahaaa ik eigenlijk ook maar ik ga nu bellen voor die andere singel en dan kan ik er weer op.heel grappig ik zit jou te feliciteren met je diploma op jou verhaaltje en nu kijk ik naar de mijne en nu zit jij mij te feliciteren hahaaaaa.ik ben er echt wel kei blij mee hoor.ik wil dat al zooooooo lang.ik heb er nog geen moment spijt van.ja toen die singel losschoot had ik het ff benauwd want ik kon er weer eens niet afmaar echt geweldig.hadden ze dit maar twaalf jaar geleden.dan had ik het wel geweten hoor.maaruuh quarterhorse de foto's zijn dus in de maak!!!!!KAN NIET WACHTEN

Bart..we zullen je missen r.i.p

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 16:05

Tong uitsteken zo het is gelukt.ik was eerst bij onze zadelmakerij maar die was dicht.het was wegens ziekte ofzo.nou ja dan maar naar animo veendam. en ja hoor daar hadden ze er nog twee liggen ikke blij.maar voor de zekerheid had ik die andere meegenomen.en hun zeiden ook al wat raar daar is niet goed over nagedacht.nou ik heb nu een neopreen.wel 44 euro nog wat maar ja ik wil niet dat ik nog een keertje op niels zit en dat ik er dan niet af kan omdat mijn zadel niet meer vastzit, Verward nou ik heb net gepast en het ook nog eens de goeie maat.nou ik ben helemaal tevree.ik ga morgen rijden en dan vraag ik ff aan mijn overbuurmeisje of ze foto's wilt maken van het rijden en dan krijgen jullie ze snel te zien goed??nou bedankt voor de tips vooral cassidy!!!!!jullie zien me!!!
van mij mag er een slot op als ik foto's heb zet ik ze wel bij at work!!!!bedankt. OK dan!

Bart..we zullen je missen r.i.p


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, Ilona__, majemalo, ola42, Roosch, xAnthea en 44 bezoekers