Pjelk kan... CONTRAGALOP! en buitenritje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Pjelk kan... CONTRAGALOP! en buitenritje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 23:01

Vanavond had ik les en we gingen eens iets geheel anders dan de standaard L oefeningetjes Gaaaap doen. Namelijk contragalop. Dat is rechtsom makkelijk, Pjelk wil dan namelijk niets liever dan linkergaloppen Tong uitsteken . Maar dat ie linksom in rechts aan zou springen leek me wel HEEL onwaarschijnlijk Haha! .
Toch maar met extreem veel stelling naar buiten geprobeerd (meneer was de hele les al sterk en hierbij al helemaal) en zo lukte het twee keer bij B of E en nog vaker op de buiging van een gebroken lijntje. ALS we eenmaal goed aansprongen konden we ook makkelijk een rondje zo door galoppern en zelfs een bebroken lijntje in contragalop!
Ook de schouderbinnenwaarts ging best goed vandaag. En zo komen we langzaam maar zeker steeds dichter bij de M Party!!

Na de les nog even een stukje buitengereden met drie andere meiden waaronder een met weinig rijervaring en een jong paard. Dit ter oefening voor het Ruiterbewijs zondag. Ook dit ging PERFECT. Het rare jonge paard gedroeg zich behoorlijk keurig en Pjelk natuurlijk ook als leider van de kudde .

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:18

jeetje wat goed zeg!!!op naar de m dan maar???? suc 6 zondag horen we nog hoe dat is gegaan???

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 23:15

nielsforever schreef:
jeetje wat goed zeg!!!op naar de m dan maar???? suc 6 zondag horen we nog hoe dat is gegaan???


Ehm, dan moet ik nog wel even snel door de L1 en L2. Ik heb nog maar 2 wps in de L1 maar de rest komt vanzelf.
Ik zal hier zeker wel even berichten hoe het zondag gaat. Hopelijk met foto`s EN het bericht dat dovish (want die doet ook mee op Pjelk) geslaagd zijn .