paard blijkt 2 te zijn

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 15:15

Ik zou haar ook lekker met rust laten, wel vertroetelen, poetsen, dat soort dingen, maar niet rijden. als ze nu al aan het zadel gewend is, is dat voor later mooi meegenomen, ik zou er persoonlijk dan voor zorgen dat ze aan het zadel gewend blijft, dus bijv. 1 keer per week even op haar rug leggen ofzo, of een keer in de 2 weken, of 1 keer per maand. Je zou misschien het veulen zelf kunnen voeren met namaakmelk, zodat de merrie nog lekker kan groeien. zijn jullie ook al bezig met het veulen, leren aan een halster lopen, voetjes geven, dat soort dingen? Ik zou ze iig goed in de gaten houden. Het klopt iig niet van de eigenaar, maar daar valt nu eigenlijk niets meer aan te doen. Ik zou lekker voor ze blijven zorgen en evt de DA bellen om te kijken of ze niets overgehouden heeft aan het vroege inrijden, een rugblessure ofzo? kan hij gelijk de echte leeftijd vaststellen Knipoog VEEL SUCCES ERMEE!!! ik hoop dat je iets met mijn tips kan. iig goed praten met de eigenaar hoor!!!

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:02

echt heel raar.. waarom doet iemand nou zoiets? Het is echt heel slecht om een paard/pony te vroeg in te rijden Boos! bij mij op de manege is een paard en daarbij is dat ook gedaan en die heeft een hele ingezakte rug daardoor omdat hij nog niet volgroeid was Boos! waarom zegt die eigenaar niet gewoon dat ie 2 is??!!

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:03

en het is idd wat pattyrex zegt: gewoon lekker met rust laten vertroetelen en poetsen en pas later met het zadel weer opnieuw beginnen

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:11

Wat een vreemd verhaal zeg. Echte paardenmensen dan... Scheve mond

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:29

Bij ons in de buurt is ook een boerenbedrijf waar ze steeds idioter experimenteren met pony`s.

Vorig jaar hadden ze een driejarige merrie die een veulen kreeg... van haar vader! Alles ging nog goed ook, maar dat risico!

guccio

Berichten: 2105
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: in 't zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:15

een meisje bij ons op stal had ook een 3,5 jarige ruin gekocht. zij erop rijden etc. bleek dat hij 2,5 was...