Ingebroken op stal bij huisgenoot!Drama.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:42

Op slot??? (de hekken dus Haha! )

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:52

zolang je maar aangifte hebt gedaan bij de politie zit je goed en ja je hebt hekken dus t ligt er niet voor t grijpen!

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 09:12

ja,aangivte bij de politie .
bij onze manege hadden ze dat ook een x gedaan alle zadels gejat en alle hoofdstellen maar ze gaan idd gewoon door alle hekken heen en dan gaan ze met kruiwagens naar binnen voor de zadels!!!!

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 09:18

Tjéé, brutaal he? Je kunt tegenwoordig helemaal niks meer ergens laten liggen of het is weg. Wat een tegenslag voor Wil zeg, iedere keer weer wat, en dan nu al die dure spullen weg...
Sinds jaar en dag durf ik mijn zadels al niet meer in de stal achter te laten, dus ik neem dat gewoon altijd mee naar huis.
Misschien is het een optie contact op te nemen met de douane?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 09:20

pfoehee wat een narigheid !!!
bah bah !!

je hoort het idd overal , en ze weten vaak meer dan eigenlijk mogelijk is
ze openen alleen de kasten met (dure) zadels erin, de rest blijft ongeroerd...
mijn spullen thuis liggen gewoon in huis ..
en de spullen op stal liggen in een goed afgesloten kast, die in de stal staat met op alle deuren en ramen een goedwerkend alarm, en ook de deuren zijn beveiligt tegen koevoets zeg maar ..
dus voor ze binnen zijn , en in de kast kunnen komen, is het alarm allang afgegaan, en de buren worden daar zeer zeker wakker van , die meteen de politie bellen bij onraad...

tis iig vreselijk
houd idd de duitse verkoopsites in de gaten !

Preddy

Berichten: 2627
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 09:30

De zadeljatters zijn tot 2 mn geleden ook erg actief geweest bij mij in de buurt! Ze hebben bijna alle stallen en maneges wel gehad, mqaar gelukkig onze stal niet. Maar misschien komt dat omdat we nogal afgelegen liggen, niet iedereen kan het zo zien! Maar het blijft mooi k*t..
De laaste melding die ik weet, was in Friesland!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 09:33

Preddy, ik wil je niet bang maken, maar ze kunnen bij jullie ook nog komen als er wat te halen valt. Wij waren bij ons in de omgeving ook als laatste aan de beurt, dus zeg nooit nooit. Je kunt je zadel ook met een ketting aan de bok vastleggen, dan krijgen ze m moeilijk mee.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 09:43

Wij hebben alles bij huis, paarden, stal en tuigen dus ook.

Hier hebben ze pas op ons afgesloten terrein een radio uit de bus gehaald. Kan gebeuren, maar gewoon het idee al dat ze rondlopen op je terrein ...

Sinds die tijd zorgen wij in elk geval dat alles 's nachts hermetisch afgesloten is, ook de tuigenkamer nog eens extra. Er hangen drie zadels en drie dure tuigen (aangespannen).

Maar toch hebben wij een extra clausule voor de marathonwagens en de tuigen laten opnemen in de inboedelverzekering met een extra verzekerd bedrag. Ik geloof (ff uit mijn hoofd) dat voor de inboedel van de schuur hier een bedrag van 750 euro standaard op de polis staat. Nou, lijkt me beetje weinig. Alleen de inhoud van zo'n tuigenkamer is al minstens 10 keer zo duur.

Je kan op je inboedelverzekering ook spullen die op een ander adres verblijven op laten nemen, misschien is dat geen slecht idee als je ergens op stal staat.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 17:23

Balen joh! Vorig jaar zijn de zadel/tuig dieven bijna alle stallen hier in de buurt langs geweest. Er is toch voor echt onwijs veel geld gejat, maar nu is het alweer een half jaar rustig. We verwachten dat ze straks weer komen als iedereen alles weer 'nieuw'heeft kunnen kopen.

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 21:45

ze hebben mij op stal in totaal 36 zadels en hoofdstellen gejat (36 kastjes afzonderlijk op slat etc) n maand of 4 erna hebben ze n 2e poging gewaagd, zonder succes voor hun dankzij de beveiliging en alarm dat op stal zit nu, maar ze zijn niet dom, weten dat mensen toch nieuw tuig aan moeten schaffen.

je hebt ook zadelsteunen waar een klem aan vast zit waarmee je dus je zadel in de steun op slot zet.

de een is nog brutaler dan de ander! wees gewaarschuwd!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 22:21

Bravura schreef:
Tjéé, brutaal he? Je kunt tegenwoordig helemaal niks meer ergens laten liggen of het is weg. Wat een tegenslag voor Wil zeg, iedere keer weer wat, en dan nu al die dure spullen weg...
Sinds jaar en dag durf ik mijn zadels al niet meer in de stal achter te laten, dus ik neem dat gewoon altijd mee naar huis.
Misschien is het een optie contact op te nemen met de douane?


Ja maar dat moet de politie toch eigelijk doen?
Mijn compagnon ( Toon) is vandaag diverse campings in die omtrek afgegaan( waar ook Polen zitten), alles tevergeefs.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 22:24

Carolinef schreef:
ze hebben mij op stal in totaal 36 zadels en hoofdstellen gejat (36 kastjes afzonderlijk op slat etc) n maand of 4 erna hebben ze n 2e poging gewaagd, zonder succes voor hun dankzij de beveiliging en alarm dat op stal zit nu, maar ze zijn niet dom, weten dat mensen toch nieuw tuig aan moeten schaffen.

je hebt ook zadelsteunen waar een klem aan vast zit waarmee je dus je zadel in de steun op slot zet.

de een is nog brutaler dan de ander! wees gewaarschuwd!


Ja, niet normaal toch allemaal he!!!!!!!!!
Maken jullie je eigen ook zo kwaad om dit soort onrecht?
De MA wordt steeds rotter.

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:33

Natasha schreef:
Ja, niet normaal toch allemaal he!!!!!!!!!
Maken jullie je eigen ook zo kwaad om dit soort onrecht?
De MA wordt steeds rotter.


joh als je t hele verhaal weet hoe ze t bij ons gedaan hebben"deur van stal die uitkomt op woonerf eigenaar ze van binenen met een touw vastgemaakt, voor t geval de eigenaar zou komen, hadden ze toch nog tijd om weg te komen, de achteringang waar de shet van stal in een weintje stond hebbben ze doorgeknipt en de shet aan hekje vastgebonden, alle zadels in kruiwagens en hoppa op naar t busje dat dus klaarsrond, ze zijn via allerlij achterliggende weiland gekomen en hebben dat blijkbaar van te voren uitgezocht want er was n heel parcours afgegaan waar de nodige omheining was doorgeknipt.

das later op stal was t net n peter r de vries scene met polite die vingerafdrukken nam etc. deze heeft er uiteindelijk niks meer aan kunenen doen maar iedereen heeft van zijn/haar verzekering geld terug gehad.

neemt niet weg dat je toch wel weer wat voorzichtiger wordt, ik heb daarna mijn tuig steeds mee naar huis genomen.

tuurlijk maakt t je kwaad, al jatten ze n hoevenkrabber van me, van mijn spullen moet iedereen gewoon lekker afblijven. Boos!

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:47

Natasha schreef:
Ja maar dat moet de politie toch eigelijk doen?
Mijn compagnon ( Toon) is vandaag diverse campings in die omtrek afgegaan( waar ook Polen zitten), alles tevergeefs.


Je zou het ze kunnen vragen...als de politie daar geen contact mee opneemt zou je misschien zelf alsnog contact met de douane kunnen opnemen.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:49

*noknnok* Hier zijn ze nog niiet geweest gelukkig Scheve mond

Anway, Polen lopen hier veel rond in de zomer, die werken allemaal bij boeren in de buurt.....

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 22:51

Vooral om t goedkope merk bier dat is meegenomen, ICM t busje met pools kenteken wat is gesignaleerd,denken we aan polen.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:59

Als ze alles wisten te vinden hebben ze zeker al goed gekeken van te voren?

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 23:30

Nee, ze hebben lukraak kasten open gebroken.

kimmie261

Berichten: 19221
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 23:32

toch wordt je er gewoon bang van hoor, van al die enge berichten van zadel diefstal...

ik hoop dat ze het hier nog ff niet vinden, laatst stonden er wel ineens 2 polen op het erf, die vroegen de weg naar een ander adres..iets wat niet logisch was..maar ze stonden toen wel erg te checken wat er allemaal in de wei liep...brrrrrrrrr
ik hoop dat de honden hun werk oden als ze binnen willen komen...maar ik blijf erbij dat het toch vaak mensen zijn die eerst een kijkje hebben genomen in een bedrijf...of zou dat niet???

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 23:42

Nee dat hoeft niet.
Het pad naar de stal van Wil is wel 1 km lang!

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 09:06

kimmie261 schreef:
toch wordt je er gewoon bang van hoor, van al die enge berichten van zadel diefstal...

ik hoop dat ze het hier nog ff niet vinden, laatst stonden er wel ineens 2 polen op het erf, die vroegen de weg naar een ander adres..iets wat niet logisch was..maar ze stonden toen wel erg te checken wat er allemaal in de wei liep...brrrrrrrrr
ik hoop dat de honden hun werk oden als ze binnen willen komen...maar ik blijf erbij dat het toch vaak mensen zijn die eerst een kijkje hebben genomen in een bedrijf...of zou dat niet???

denk dat als je daar van uit moet gaan dat je elke bezoeker/potentiële klant met argusogen gaat bekijken, geeft je zelf veel stress en zorg.

je kunt zoiets niet voorkomen, als ze willen, breken ze toch wel in, ongeacht de honden/sloten etc,

helaas gebeurt het deze tijd vaker als vroeger, komt door hele veel verschillende factoren!
En niet alle Polen zijn slecht of dieven in spe, dat vind ik ook nogal cliche om te zeggen, ik bedoel ook niet alle hollanders zijn gierig en zo kan ik over elke nationaliteit nog wel iets zeggen...........

t blijft hoe dan ook flink balen!

joppiestar
Berichten: 25
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 09:55

wat naar zeg!!!

kimmie261

Berichten: 19221
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 09:59

ja, ik geloof wel dat als ze eenmaal iets op het oog hebben dat ze dan naar binnen komen, alleen de honden maken mega veel herrie en wij wonen aan de stallen dus ze maken ons wakker, en de honden zijn groot en eng..hahahahaha hoop ik althans...

je wordt er gewoon helemaal niet goed van dat alles wat je hebt, waar een normaal mens hard voor moet werken, dat dat wel ff gejat wordt...gggrrrr, wordt daar zo boos om,ik wil weer schandpalen in nederland hebben...hahahahahhahah

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:35

ja bij ons op stal wonen ze er ook pal aan vast en lopen 7 honden!!!! wil je niet bang aken maar er is oevral wle iets op te vinden, is te hopen dat het jullie niet gebeurt iig.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 01:29

Kimberley77 schreef:
Dat busje waar jij het over hebt met de Poolse kenteken is bekent bij opsporing verzocht, kijk even op hun site..Ik zag nl twee weken terug dat er een oproep werd gedaan, hierbij ging het voornamelijk om het stelen van auto's. Het gaat geloof ik om 3 mannen en een vrouw die die inbraken plegen.
De site is geloof ik: www.opsporingverzocht.nl

Veel sterkte, want dit is echt sneu.

Ik weet niet waar ik dat moet vinden op die site?