DA is langsgeweest voor Par

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 10:24

Kim als jij er dan op gaat kom ik zeker kijken. Ben wel benieuwd hoe par gaat doen. En jij blijft toch wel zitten, dus kan ik effe lachen Haha! .

Ik hoop wel voor je dat de keuring doorgaat sil. Anders heb je voor niets met die mooie touwtjes geoefend Knipoog . Oh nee, dat is al voor de wedstrijden natuurlijk.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 10:48

gijsenkim schreef:
Ik wil er best voor de eerste keer even op, Tis geen bokkert dat scheelt Haha! Haha! Haha! Haha!


Ik geloof dat ik je er dan halverwege afsleur Haha! Tong uitsteken Bloos
Heb nu al een paar dagen lang dromen over hoe hoe lekker ze kan lopen Bloos!
Erg he, wist niet dat paardrijden zo verslavend kon zijn, mis het nu al.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 11:35

Arme par, hopen dat het bij die 10 dagen blijft!!!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 13:50

ah joh 10 dagen zijn zo voorbij!
ik heb al bijna drie weken mijn stress fjord op rust Knipoog
*wie zei ookal weer dat koudbloedjes rustig zijn*

Buddy heeft nu weer zijn eigen prive landje, en daar blijft ie redelijk rustig...
Maar als het gaat regenen dan moet ie weer op stal Scheve mond

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 14:54

Waterkippie gooit jouw fjord ook zijn kop tegen de tralies?
Kom net bij Par vandaan en die had hier dus nu een handje van, boven alletwee haar ogen zitten nu schaafwondjes, en ze stond natuurlijk weer zeiknat te wezen.

Volgens de DA kan ze toch in haar box minder kwaad dan hierbuiten, denkend aan rennen, slidings, draaien, bokken etc.
Ok, in haar box kan ze idd niet bokken Haha! Althans ze doet het niet, maar draaien is een makkie hoor
Van links naar rechts en dan op je achterbenen omdraaien.
Toch allemaal nog minder erg dan het gekke dat ze op het land zou kunnen doen, daarbij de ongelijke bodem erbij geteld is het toch beter dat ze dan wat gek doet in haar stal....

Schrok me alleen weer wel rot toen ik aan kwam, paard zeiknat, ogen half verwilderd, wondjes op haar hoofdje van het tegen de tralies aan knallen, daarbij dat ze het ontbijt aan het overslaan is, ze neemt een paar happen hooi en de rest gooit ze de box door.

Vandaag dus voor de eerste keer een paar streepjes sedalin er in gemiept, stukje wandelen terwijl het in werkte, en nu staat ze suf en rustig op stal, eindelijk een beetje rust in haar koppie.

Ga er straks weer naartoe, weer wandelen, afspuiten en inkleien.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 14:57

Sil kan ze niet in het kleine paddockje achter de stal? Das net groot genoeg dat ze niet geschift wordt maar te klein om echt uit dr dak te gaan en zichzelf te bezeren. Is dat geen idee? Ziet ze toch wat andere paarden in het land ernaast.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 14:57

Ach, arme Par. Gelukkig is ze wat rustiger geworden met die Sedalin.

Kan me helemaal voorstellen dat je onwijs verdrietig ben als je je paardje zo ziet. Hopen dat de Sedalin een tijdje werkt. En dat ze na 10 dagen weer gewoon lekker aan de slag mag.

Misschien is ze juist dan wel weer heel braaf, omdat ze bang is dat ze anders niet meer mag werken.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 15:04

Hihihiihi weet je wat het is, ik kom op stal, we praten even met zijn allen, Par op stal wordt gek...is geen doen, ze maakt zichzelf gek en heeft geen rust.
Naar buiten zou een betere optie zijn, desnoods met bandages om ter ondersteuning.
Klinkt logisch toch?
Bel je de DA ja maar buiten heeft ze meer vrijheid gek te doen en te springen dan binnen, ze kan binnen niet de snelheid halen en de fratsen op ongelijke bodem uithalen zoals buiten.
Klinkt logisch toch?
Ja maar buiten is ze rustiger dan binnen, duszzzz...
Ja klinkt ook logisch....
DA: ja maar stel dat ze nu wel eens een keer giga uit haar dak gaat.....als er 1 gaat gaan er meerdere toch?
Ook al logisch....

Als iedereen nou eens niet zo logisch is is het allemaal een stuk makkelijker Haha! Maar ook dat is logisch toch? Tong uitsteken

Ik wou dat ik zeker wist wat nou de beste oplossing is....als stilstaan in een box het beste is heb ik het er best voor over, al is het een paar maanden.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 15:06

Vippie schreef:
Sil kan ze niet in het kleine paddockje achter de stal? Das net groot genoeg dat ze niet geschift wordt maar te klein om echt uit dr dak te gaan en zichzelf te bezeren. Is dat geen idee? Ziet ze toch wat andere paarden in het land ernaast.


Dat had ik van de week dus ook gedaan.....ze probeert door het hek heen naar de anderen te komen, rent van links naar rechts, draait zich om, stoot haar hoofd door het hek en gaat door.
Zelfde als op stal dus ongeveer, alleen met iets meer ruimte en dus iets meer snelheid Haha!

Ze staat binnen naast Beau, maar afentoe kan zelfs dat haar niet schelen, ik heb er wel aan gedacht om haar daarin te zetten ene paar uur per dag...maar daar is ze nog erger omdat ze naar de rest wil.

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 15:26

pfff wat een stresser is die Par Tong uitsteken
maarja lang leven de Sedalin zullen we maar zeggen Scheve mond

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 20:12

Sily schreef:
Hihihiihi weet je wat het is, ik kom op stal, we praten even met zijn allen, Par op stal wordt gek...is geen doen, ze maakt zichzelf gek en heeft geen rust.
Naar buiten zou een betere optie zijn, desnoods met bandages om ter ondersteuning.
Klinkt logisch toch?
Bel je de DA ja maar buiten heeft ze meer vrijheid gek te doen en te springen dan binnen, ze kan binnen niet de snelheid halen en de fratsen op ongelijke bodem uithalen zoals buiten.
Klinkt logisch toch?
Ja maar buiten is ze rustiger dan binnen, duszzzz...
Ja klinkt ook logisch....
DA: ja maar stel dat ze nu wel eens een keer giga uit haar dak gaat.....als er 1 gaat gaan er meerdere toch?
Ook al logisch....

Als iedereen nou eens niet zo logisch is is het allemaal een stuk makkelijker Haha! Maar ook dat is logisch toch? Tong uitsteken

Ik wou dat ik zeker wist wat nou de beste oplossing is....als stilstaan in een box het beste is heb ik het er best voor over, al is het een paar maanden.

Snap het van beide kanten dan wel maar vraag me dan toch af hoe het dan dalijk moet als ze 10 dagen rust heeft gehad en weer naar buiten mag.Dan gaat ze ook gek en maf lopen doen lijkt mij en dan wordt dat been toch in een te korte tijd weer overbelast.Is daar wel over nagedacht?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 20:25

Loontje daar zit ik me dus idd nu al druk over te maken.
Zomaar naar buiten gooien lijkt me geen optie.

Hoop dat de DA daar verder nog tips voor heeft, maar welke kant dan op, longeren, loslaten, rijden, ze gaat hoe dan oko uit haar dak, enige wat ik nog met haar kan doen waarbij ze helemaal bij mij is is aan de lange lijnen zetten.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 20:54